עו״ד ורד צרפתי זבולון

מחירי הדירות באשדוד עלו עד 4% ברבעון השני של השנה

משבר הקורונה הביא גם לירידה חדה של 35% בכמות העסקאות באשדוד

פורסם בתאריך: 24.8.20 12:54

     

מחירי הדירות בעיר אשדוד עלו ב-2% בממוצע ברבעון השני של 2020 לעומת הרבעון המקביל ב-2019 ל-1.554 מיליון שקל בממוצע – כך עולה מניתוח נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שבוצע בארגון קבלני אשדוד. לעומת הרבעון הראשון השנה המחירים לא השתנו משמעותית מרבעון לרבעון.

כמות עסקאות הנדל"ן באשדוד צנחה ברבעון השני ב-35% לעומת הרבעון הראשון וב-38% לעומת הרבעון המקביל ב-2019. הירידה מיוחסת כמובן למשבר הקורונה שפגע קשות במשק הישראלי ובשוק הנדל"ן בפרט.
המשבר התפרץ בישראל ברבעון השני של השנה – החל מחודש מרץ ובחודשים הבאים אחריו. מתוך זה כחודשיים עם ישראל כולו היה ספון בבתים בסגר שהוטל ובשאר הזמן הוטלו מגבלות התקהלות של משרד הבריאות שצמצמו משמעותית את ההתנהלות במרחב הציבורי. המשבר התבטא היטב בכל הקשור לצריכה הפרטית של הציבור – ועסקאות נדל"ן בתוכה.

ניתוח הנתונים כלל גם התפלגות לפי מספר חדרים בכל דירה, וממנו עלה כי מחירי דירות 2.5-3 חדרים עלו ב-3% ל-1.258 מיליון שקל בממוצע; מחירי דירות 3.5-4 חדרים עלו ב-4% ל-1.639 מיליון שקל. מחירי דירות 4.5-5 חדרים וגם מחירי דירות 5.5-6 חדרים דווקא ירדו לעומת הרבעון הראשון וגם לעומת התקופה המקבילה.

לדברי עו"ד ורד צרפתי זבולון, יו"ר ארגון הקבלנים באשדוד וסגנית נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, "אין ספק שהירידה החדה בכמות העסקאות נובעת באופן ישיר ממשבר הקורונה, אך עליית המחירים היא אינה תוצר רק של המשבר, אלא של מחסור חמור בדירות באשדוד שמאפיין את העיר כבר שנים. אין מספיק בנייה חדשה באשדוד ומשבר הקורונה רק העמיק את המחסור והאט אף יותר את הבנייה. עם כניסתו של שר שיכון חדש, הממשלה חייבת לפעול במלוא המרץ כדי לקדם תכניות לבנייה ולסייע לקבלנים לבנות, כי אם הממשלה לא תתמוך בבנייה בעיר – לא יהיה מנוס מהמשך עליית מחירי הדירות באשדוד".

ברמה הארצית מחירי הדירות ירדו ברבעון השני ב-6% בממוצע לעומת הרבעון הראשון השנה וב-3% לעומת הרבעון המקביל ב-2019. כמות העסקאות בכל הארץ צנחה ברבעון השני ב-31% לעומת הרבעון הראשון השנה. בחלוקה לפי מספר החדרים בדירה, מחירי דירות 1-2 חדרים ירדו ב-14% לעומת הרבעון הקודם, מחירי דירות 2.5-3 חדרים ירדו ב-7%, מחירי דירות 3.5-4 חדרים ירדו ב-6%, מחירי דירות 4.5-5 חדרים ירדו ב-7% ומחירי דירות גדולות יותר של 5.5-6 חדרים ירדו ב-2% לעומת הרבעון הראשון.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר