קניון לב אשדוד. צילום: אסף ליבוביץ' 

חמישה חודשים לסגירה: הסוחרים הולכים ועוזבים את קניון לב אשדוד. צפו

יצאנו לביקור בקניון הפעיל הוותיק ביותר באשדוד שמיועד להריסה, לשמוע ולראות מה חושבים בעלי החנויות, לפחות אלה שעוד נותרו במקום

פורסם בתאריך: 18.6.20 17:21

     

קניון לב אשדוד שנפתח בשנות ה-90 והוא כיום הקניון הפעיל הוותיק בעיר עומד רגע לפני סגירה ופינוי.

במסגרת תכנית התחדשות עירונית ברובע ה' הקניון ייהרס ובמקומו ייבנו ארבעה מנגדלי דירות גבוהים ומרכז מסחרי.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




מי שצפוי להוציא את התכנית לפועל הן החברות צרפתי שמעון ויחד הבונים, שרכשו את מתחם הקניון מחברת מליסרון בעלות של 230 מיליון שקלים.

בעלי החנויות והעסקים עודכנו בחדשות הגדולות וניתנה להם התראה לפינוי עד 30.11.20 לכל המאוחר. 

קניון עופר לב אשדוד. צילום: דור גפני

קניון עופר לב אשדוד. צילום: דור גפני

סיור קצר בקניון מראה שחלק מהעסקים כבר נעלמו, חלקם סגרו וחלקם עברו למיקומים אחרים. אחרי המכה הקשה של משבר הקורונה, מלבד לקוחות קבועים תושבי הרובע, נראה כי שאר הצרכנים בעיר כבר לא מגיעים לקניון באותה תדירות וכמות.  

בכל זאת בעלי עסקים רבים עדיין נשארים, מקווים למשוך את סגירת או מעבר העסק עד לרגע האחרון. אף על פי שחלקם, לפחות בעלי האמצעיים מבניהם, כבר בתהליכים להעברת העסק למיקום אחר, אולי אפילו טוב ומניב יותר, מהקניון שאיבד את הדרו עם השנים, על אף מיקומו המרכזי והאטקרטיבי. 

את חנות השעונים והתכשיטים "הנסיכה" מנהלים בני הזוג רמי ואורנה מעל 26 שנים. כבעלי חנות ותיקה ומוכרת בקניון הם סומכים על העסק שלהם והם לא חיכו לסגירת הקניון כדי להתקדם לשלב הבא.

אורנה מחנות השעונים 'הנסיכה' בקניון לב אשדוד צילום: אסף ליבוביץ'

"עוד בינואר האחרון, כששמענו על הסגירה, פתחנו חנות נוספת ברובע הסיטי", מספרת אורנה. "חנות שבבעלותנו שאותה מנהל רמי כרגע, ואני מנהלת את החנות פה. האמת שאני חושבת שבקניון היו פיירים איתנו ונתנו לנו מספיק זמן להתכונן לסגירה", היא מוסיפה. 

אלי, בעלים של חנות נעליים בקניון מזה 15 שנה, משתף גם הוא את מחשבותיו על הריסת קניון לב אשדוד: "אי אפשר להגיד שאני שמח מזה אבל אני גם ממש לא חושש" הוא טוען. "אני רואה בזה הזדמנות ומתכוון לפתוח במקום חדש, יותר אטרקטיבי עם תנועה יותר גדולה, אולי בסיטי, אולי ב'ביג', זה הכל כרגע עוד במשא ומתן. זה חלק מהחיים, דלת נסגרת ודלת נפתחת".  

על אף המחשבה קדימה, אין זה אומר שלבעל חנות הנעליים אין ביקורת על ההחלטה. "עיריית אשדוד אישרו את המעבר ונתנו ליזם הזדמנות על חשבון הקניון, פשוט אנשים בעלי ממון שהצליחו להשפיע על גורמים גבוהים על חשבון המוכרים והלקוחות". הוא גורס.

 "אולי יש פה איזה אינטרס, במקום להגיד לבעל הקניון לשפץ, להביא לפה עסקים, להרים את המקום כמו שצריך, יותר קל לסגור, וכשמדובר בכסף הכל מתגמד. המון עסקים כבר סגרו ואיבדו את הפרנסה שלהם" 

עדין כאן. קניון לב אשדוד. צילום: אסף ליבוביץ'

אך לא כל בעלי העסקים יכולים לאפשר לעצמם התחלה חדשה, חלקם מוצאים את עצמם מבולבלים ועם ספקות גדולות לגבי העתיד. אלה ביטון הבעלים של "אלה דזיין" עסק לאיפור ואקססורי בקניון היא אחת מהם. 

"קיבלתי את החדשות באופן קשה ביותר, ועדיין לא מאמינה, כבר הרבה שנים שמדברים על סגירה וזה לא קרה וכל פעם התעכב ואני מקווה שזה יתעכב גם הפעם", אומרת ביטון.

תנאים שאני נמצאת כאן כרגע היום, אין שום קניון אחר שאוכל לקבל בו את אותם תנאים, אז המעבר לקניון אחר הוא לא סביר כי דמי השכירות נעים באזור העשר ומעלה, אז לעבור לקניון אחר זאת לא אופציה עבורי, אלה דווקא יותר לחזור אחורה לדוכנים המסתובבים איתם התחלתי את העסק, עד שפתחתי את החנות פה לפני 7 שנים". 

היה היה. אחת החניות שנסגרו בקניון. צילום: אסף ליבוביץ'

"אם הקניון היה ממשיך לפעול הייתי נשארת איתו עד 120", פוסקת אלה. "זהו קניון שכונתי, משפחתי, מרגיש פה כמו בית, האינטראקציה עם הלקוחות היא מאוד אישית, זה לא שהלקוחות באות והולכות, זה ממש משפחה וכואב הלב שהקניון הזה נסגר, אנשים שהיו פה עשרים שנה ויותר, בהחלט החלק הכי קשה פה זה להיפרד מהאנשים כאן". 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר