הרצאתו של אלון גל בפאב זה. צילום: לירון מולדובן

רובע ב’ שיאן עליית מחירי הדירות בעיר

בין 2015 ל-2019 עלו מחירי דירות ארבעה חדרים יד שנייה ברובע ב’ באשדוד ב-35%, ברובע ד’ העלייה הייתה של 21%, וברובע ט”ז רק של 6%. כך עולה מנתונים שהוצגו באירוע “משכנתה על הבר” שהתקיים ביום שלישי בפאב זה בעיר

פורסם בתאריך: 6.3.20 10:12

     

השבוע בשלישי בערב אירח הפאב החברתי זה בחוף הקשתות באשדוד את אירוע “משכנתה על הבר – השעה השמחה שתקרב אתכם לדירה” בשיתוף “כאן דרום” ובנק הפועלים. המקום היה מלא מפה לפה.

ראשון הדוברים היה ד״ר תמיר ארביב, מתכנן ערים ואנליסט באתר מדלן. ד”ר ארביב הציג בפני הקהל את תכנית המתאר של העיר אשדוד, דיבר על בניית מחלף אשדוד צפון, קריית הייטק שצפויה להיפתח, פיתוח רובע מע”ר דרום, בניית קריית פארק לכיש והרובע המיוחד שיכיל קמפוס להנדסה ואלפי יחידות דיור ומעונות.

צילום: לירון מולדובן

הוא הראה לנוכחים מצגת ודיבר גם על ההתחדשות העירונית באשדוד – פינוי-בינוי ותמ”א 38, מיזמים שצפויים להוסיף עוד יותר מ-5,000 יחידות דיור. “בעבר כבר היו רעיונות לבטל את תמ”א 38”, ציין ארביב, “הוא שנוי במחלוקת כאמצעי התחדשות, יש בזה המון בעיות”.

ד”ר ארביב הציג את עליות המחירים באשדוד בשנים האחרונות, כשברבעים הוותיקים ישנה עלייה של יותר מ-30%, בעוד שברבעים החדשים העלייה קטנה יותר. “זה קורה בגלל הביקוש ומספר העסקאות בשכונות שמוביל לעליית מחירים”, הסביר.

ד"ר תמיר ארביב מדבר על תמ"א 38 בעיר. צילום: לירון מולדובן

לפי הנתונים שהציג, עליית המחירים המשמעותית ביותר של דירות יד שנייה בשנים האחרונות הייתה דווקא ברבעים הוותיקים: ברובע ב’ – 35% תוספת בדירות ארבעה חדרים, רובע ח’ – 34%, רובע ג’ – 33%, רובע א’ – 31%, רובע י”ג – 23%, רובע ד’ – 21%, רובע ה’ ורובע י’ – 18%, רובע ז’ – 16%, רובע י”ב ורובע י”ז – 15%, רובע י”א – 13%, רובע ט”ו – 11%, רובע הסיטי – 10%, רובע ו’ – 9% וברובע ט”ז – 6%.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




לאחר מכן עלו אודליה כהן, מנהלת קשרי נדל״ן בבנק הפועלים-אזור הדרום, ורובי בנבנישתי, אחראי משכנתאות בבנק הפועלים-אזור הדרום, כדי לדבר על הנושא הכי בוער לדבריהם – רכישת דירה ולקיחת משכנתה.

הרצאתם של אודליה כהן ורובי בנבישתי. צילום: לירון מולדובן

צילום: לירון מולדובן

הם סקרו את מצב המשכנתאות כיום, את סוגי המשכנתאות ואת שיעורי הריבית בענף. “לגבי תהליך לקיחת המשכנתה, אז היום אנו מציעים להגיע לפגישת ייעוץ ללא התחייבות לגבי הבקשה לאישור עקרוני, שעוסקת בהון שהבנק מוכן להעמיד לרשותכם, וזה נותן לכם אינדיקציה לגבי ערך הנכס שאתם יכולים לחפש”, אמר בנבנישתי.

אודליה כהן ורובי בנבישתי צילום לירון מולדובן

כהן הציגה את ההטבות של בנק הפועלים למבקשי משכנתאות, כמו תכנית “חודש חופש”: “הבנק בא מראש ונותן אופציה בלי להסביר. פעם בשנה ניתן לדחות את התשלום החודשי להקלת הזרמת הכספים במהלך שינויי החיים או דחייה חלקית למשך שש שנים. כשקונים דירה, יש המון הוצאות מסביב. הבנק מציע הלוואה צמודה לפריים למשך שש שנים על מנת להקל על הקונים”.

 

אחרון עלה לבמה המאמן האישי ומנכ”ל חברת “תות – תקשורת ותוצאות בע”מ” אלון גל. “תמיד אמרו לנו שיש פער, אבל אנחנו נמצאים בדיוק איפה שאנחנו רוצים להיות”, הכריז. “הסיבה היחידה שאנחנו לא יודעים להתנהל נכון מבחינה כלכלית זה כי מעולם לא באמת טרחנו ללמוד”, אמר גל והמשיך, “מספיק לפנטז על עתיד שבו אולי נביא את המכה בלוטו או נריב על הדירה של סבתא עם עוד כמה נכדים.

הרצאתו של אלון גל בפאב זה. צילום: לירון מולדובן

צילום: לירון מולדובן

“מאז שהיינו קטנים אף אחד לא לימד אותנו לייצר הצלחה, בטח שלא פיננסית. לימדו אותנו חילוק ארוך שהיום אף אחד לא זוכר, במקום איך להשקיע ולתכנן עצמנו פיננסית נכון. הרוב המוחלט לא יגיע לזה. כשהסביבה משכנעת תמיד שזה לא אפשרי, אין ביטחון לעשות את מה שאף אחד לא עושה, כאילו גזירת גורל שאחרים מכתיבים. וכשאדם לא מאמין – הוא לא ישיג”.

הרצאתו של אלון גל בפאב זה. צילום: לירון מולדובן

 

לדבריו, כדאי לפחד דווקא מההפך, מההבנה שאנחנו יכולים להיות היחידים שמכניסים כסף הביתה. גל הדגיש שזה בסדר לא לחכות לפנסיה כדי ליהנות מחיים שקטים ועצמאות כלכלית: “בחיי קניתי ומכרתי 28 דירות, והתחלתי עם משכורת מינימום”.
לבסוף הוא סיים עם מסר שיהדהד לנו בראש לא רק כלפינו, אלא גם לעתיד הילדים. “הילדים גדלים על פי דרך החיים שבה ההורים חיים, ולא לפי מה שהם אומרים”, אמר גל וגרם לנו להבין שבשביל חיים איכותיים לילדים שלנו אנחנו צריכים לעשות קודם כול את השינוי אצלנו, בפנים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר