שלב ג' בפרויקט אגמים אשקלון של צרפתי שמעון. הדמיה: וויופוינט 1

ממשיכים לעזוב את העיר: אשדוד במקום 18 בכמות הדירות, אשקלון חמישית

בשנה ממוצעת בעשור החולף נבנו רק כ-700 דירות באשדוד. שלומי בן עזרי: "היקפי הבניה באשדוד מצומצמים והדבר מוביל להגירה שלילית מאשדוד לאשקלון"

פורסם בתאריך: 15.12.19 11:16

     

מניתוח של ארגון הקבלנים שמתבסס על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, למ"ס, עולה שבעשור האחרון נבנו בישראל כחצי מיליון דירות, 30% יותר ממספר הדירות שנבנו בעשור הקודם.

אשקלון נמצאת בין הערים שנבנו בהן הכי הרבה דירות בעשור – כ-13 אלף במספר. לשם השוואה, באשדוד שממוקמת במקום ה-18, נבנו כ-7,000 דירות בעשור האחרון והיא עדיין נחשבת כמדורגת יחסית גבוה במקום ה-20 מתוך היישובים בישראל.

העלייה בהתחלות הבנייה מתבטאת גם בבנייה מאסיבית של מגדלי מגורים שהדרישה אליהן עלתה בעקבות הצפיפות בערים הגדולות שסובלות ממחסור בקרקעות פנויות וביקוש הולך וגובר למגורים במרכזי ערים. כך למשל בעשור הנוכחי נבנו באשדוד 2,387 דירות בבנייני מגורים בני 16 קומות ומעלה ובאשקלון 1,407 דירות.

לדברי שלומי בן עזרי מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד "בזכות הכניסה לתחום תמ"א 38 אשדוד מדורגת במקום יחסית גבוה בקרב הערים האחרות בארץ. היום ישנן שלוש עתודות קרקע גדולות בעיר לבניה – המע"ר, הרובע המיוחד ורובע נחל, ואני מקווה שנראה התקדמות במימוש הפוטנציאל שלהן בשנה הקרובה".

בן עזרי מוסיף כי "בניגוד לאשקלון, היקפי הבניה באשדוד מצומצמים והדבר מוביל להגירה שלילית מאשדוד לאשקלון. אני יודע שבמנהל ההנדסה ובעיריית אשדוד משקיעים משאבים רבים להגדלת התחלות הבניה בעיר ואני מאמין שמאמצים אלה יניבו תוצאות בקרוב, כך שבשנה הקרובה נתחיל לראות בניה יותר מאסיבית בעיר שתספק פתרונות דיור גם לתושביה וגם תמשוך רוכשים מערים אחרות".

תופעת ההגירה של זוגות צעירים מאשדוד לאשקלון נמשכת כבר שנים ארוכות ונובעת ממחירי דיור נמוכים יותר אצל השכנה מדרום. אשקלון היא היעד המרכזי לאשדודים שעוזבים את עירם ותופעת ההגירה השלילית שממנה סובלת אשדוד לאורך שנים – נמשכת.

שלומי בן עזרי מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד. צילום: פוטו דוד אסייג

שלומי בן עזרי מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד. צילום: פוטו דויד אסייג

צמודי קרקע: 150 אלף יחידות דיור צמודות קרקע נבנו בארץ בעשור הזה שהן 30% מסך כל יחידות הדיור נבנו במהלך העשור הנוכחי. גם אשדוד וגם אשקלון לא הצטיינו בבנייה נמוכה והן מדורגות במקום יחסית לא גבוה. אשקלון עם 991 צמודי קרקע ואשדוד עם 359 שנבנו במהלך העשור.

ניתוח הנתונים בדק גם מה הן הדירות הפופולאריות ביותר שנבנו בעשור האחרון לפי מספר חדרים. מסתבר שמרבית הדירות שנבנו במהלך העשור היו דירות בנות 4 חדרים עם 40% מסך כל הדירות בישראל. באשקלון ואשדוד שיעור הדירות בנות 4 חדרים היה מעל הממוצע ועמד על 50% מסך כל הדירות שנבנו בהן.

 

עירמספר דירות שנבנו בעשור הנוכחי
תל אביב30,310
ירושלים27,925
פתח תקווה16,647
נתניה14,205
אשקלון12,869
ראשון לציון12,394
יישובים ביו"ש11,628
רמת גן11,553
באר שבע11,422
חריש10,601

 

  • רוצים לדעת ראשונים? הורידו את אפליקציית "כאן דרום אשדוד":

להורדת האפליקצייה של "כאן דרום אשדוד" באנדרואיד

להורדת האפליקצייה של "כאן דרום אשדוד" באייפון

לדברי אבי צרפתי, סמנכ"ל בחברת צרפתי שמעון הבונה את פרויקט צרפתי באגמים באשקלון, "לאשקלון היצע קרקעות רב לגדול ולהתרחב אליו, במיוחד לכיוון השכונות החדשות אגמים בדרום העיר ושכונת ברנע הצפונית, זאת בנוסף לשכונת עיר היין שהוקצתה לבניה במסגרת מחיר למשתכן. הבניה המאסיבית של שכונות חדשות מסבירה את המיקום של אשקלון בראש רשימת הערים עם היקף הבניה הגבוה ביותר. הביקושים לדירות בעיר עולים בזכות תשתיות ברמה גבוהה ומחירים אטרקטיביים ביותר הן למשפרי דיור והן לזוגות צעירים לעומת ערי הסביבה. ככל שהביקושים יימשכו – העיר אשקלון תוכל לתת להם מענה, במגוון היצע של טיפוסי דירות וברמות מחיר שונות".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר