טל וקרן קלימיאן זוג הרופאים שנקלטו למגורים בניצנים צילום: קורום

קיבוץ ניצנים סיים קליטה מוצלחת לשכונה החדשה

אחרונים חביבים: זוג רופאים צעירים הם הזוג האחרון שנקלט לשכונה החדשה בניצנים

פורסם בתאריך: 22.10.19 11:58

     

קיבוץ ניצנים קלט בשעה טובה את הזוג האחרון וה-68 במספר לשכונה החדשה שנבנית במסגרת פרויקט הבנייה והצמיחה הדמוגרפית של חברת קורום בקיבוץ. הברכות מגיעות לבני הזוג טל (33) וקרן (32) קלימיאן, שני רופאים צעירים ואידיאליסטים המצפים להולדת בתם הבכורה בקרוב מאוד. השניים בחרו לוותר על חיי העיר ולבנות את בית חלומותיהם בקיבוץ הדרומי. טל, רופא אורתופד מאשקלון וקרן רופאת שיניים מרחובות, בחודש השמיני להריונה, גרים בדירה שכורה בקיבוץ בשפלה ובמקביל עברו בשנה האחרונה תהליך קליטה לקיבוץ ניצנים, והם עתידים לבנות את ביתם בשכונה החדשה שנבנית בקיבוץ.

 לפני שנה וחצי הם החליטו לערוך שינוי משמעותי בחיים ובחרו לעבור לגור בקיבוץ על מנת לשפר את איכות החיים וכדי להיות חלק מקהילה חמה ועוטפת. בשלב הראשון הם שכרו דירה בקיבוץ בשפלה כדי לבחון שאכן הם עושים את ההחלטה הנכונה. לאחר שראו כי טוב, חיפשו בני הזוג קיבוץ שבו יוכלו לבנות את בית הקבע שלהם. טל מציין כי לאחר חיפושים נרחבים בקיבוצים באזור הדרום, התחוור להם שרבים מהקיבוצים מייעדים את השכונות החדשות שלהם עבור בנות ובנים חוזרים ולכן הם לא היו רלוונטיים עבורם. וקרן מוסיפה: "בגלל שאנחנו לא בני קיבוץ "חוזרים" חששנו כי לא נוכל להגשים את חלומנו להצטרף לקהילה קיבוצית קיימת ואולם לבסוף הגענו לניצנים ושם המצב היה שונה ונוצרה אפשרות להיקלט לחברוּת מלאה בקיבוץ ולבנות את ביתנו בשכונה החדשה. זה מאוד מאוד שימח אותנו. מיד גם ערכנו בירורים ושמענו דברים טובים על ניצנים, על חיי הקהילה הענפים בו ועל מערכת חינוך מצוינת". "גם המיקום של הקיבוץ התאים לנו", מוסיף טל ואומר: "קרוב למשפחות שלנו המתגוררות באזור הדרום".

בתחילה כששמעו בני המשפחה המורחבת על החלטת בני הזוג לעזוב את החיים העירוניים כדי לבנות את בית חלומותיהם בקיבוץ, רבים מהם הרימו גבה. "בכל זאת שנינו רופאים", מחייך טל ואומר: "אלו מקצועות מבוקשים ובתי החולים הרי נמצאים בערים. נדמה כי הם חששו שהמשכורות שלנו יועברו לקיבוץ ושהבית לא יהיה בבעלותנו, אבל הסברנו להם שאנחנו כבר לא בשנות ה-50 של המאה הקודמת והקיבוצים עברו מאז שינויים מפליגים וכעת מקיימים אורח חיים שמצליח לשמר חיי קהילה וערבות הדדית ביחד עם שמירה על הפרטיות, על כושר ההשתכרות ועל הזכות לבעלות על רכוש משל עצמך". וכך, למרות החשש של המשפחות, הבחירה של הזוג קלימיאן לעבור לקיבוץ ולהתחיל את חייהם כמשפחה צעירה הפך משאיפה לעובדה מוגשמת ומוגמרת.

קרן וטל קלימיאן צילום: קורום

"אני אוהב את הרעיון של קהילה גדולה וחמה שהיא כמו משפחה מורחבת", אומר טל: "בה כולם ערבים זה לזה, אכפתיים. מקיימים פעילויות חברתיות, חינוכיות ותרבותיות ביחד. הילדים הולכים לבית הספר ברגל ומסתובבים על המדרכות והמדשאות ללא חשש. זה מעניק ביטחון להורים בגידול ילדיהם ולילדים נותן המון חופש ותחושת שייכות למשהו רחב יותר שיש בו חוסן והמשכיות".

קרן, רעייתו, מהנהנת בהסכמה ומשתפת כי הקיבוץ תמיד היה בגדר חלום ילדות שלה: "גדלתי בעומר. זיכרונות הילדות שלי מבוססים על חיים בקהילתיות עם אנשים מוכרים. מאד מזכיר את החיים בקיבוץ. שנינו נלהבים להיות חלק מקהילה בעלת היכרות וערכים משותפים, היכן ששכן הוא חבר ולא כל אחד לעצמו ולנפשו, תוך ניכור ותחושות זרות כלפי הסובבים אותו. לפני שבועיים התקבלנו לחברות בניצנים ואנחנו נבנה את ביתנו בשכונה החדשה שבה יגורו 68 משפחות חדשות לצד המשפחות הוותיקות בקיבוץ. מעכשיו אנחנו חלק בלתי נפרד מהקהילה. מצפים להשתלב במהרה בקהילת החברים בשכונה החדשה וגם בקהילת הקיבוץ הוותיק. כבר הוזמנו להשתתף באירועים שמתקיימים בקיבוץ, באספות ובמפגשים שנעשים על ידי חברת קורום, שבונה את השכונה החדשה ומובילה את תהליך הצמיחה הדמוגרפית בניצנים," אומרת קרן ומציינת לטובה את הקשר החם שנרקם בינם לבין נציגות חברת קורום, שנותנות לזוג מענה ולווי צמוד לאורך כל שלבי התכנון, הבנייה והקליטה בקיבוץ.

"כיף להרגיש שיש גב מאחוריך ומעטפת של תמיכה, כך שכל צעד בדרך להגשמה, או בעמידה מול שלל הגופים והמוסדות השונים, אנחנו אף פעם לא לבד", אומרת קרן וטל, בן זוגה, מבקש לסכם: "ההתרגשות שלנו אדירה, גם לקראת לידת בתנו הבכורה, הקיבוצניקית הפרטית שלנו וגם לקראת המעבר לבית משלנו ולחיים כחברי קיבוץ. אנחנו מרגישים שזהו חלום שמתגשם וכן, אנחנו מרגישים שיש בבחירה שלנו גם משהו מן המעשה הציוני. בחרנו פריפריה ובחרנו ערכים, כי אנחנו מאמינים בחשיבותם של הדברים הללו גם בשנת 2019 ואולי בעיקר עכשיו יותר מתמיד".

פרויקט קורום בקיבוץ ניצנים הוא אחד מעשרות הפרויקטים שמובילה החברה בתחום הצמיחה הדמוגרפית בהתיישבות הכפרית. נכון להיום הצטרפו 500 משפחות לקיבוצים ברחבי הארץ, ביניהן 68 המשפחות החדשות בניצנים, לאחר שעברו תהליך קליטה מלא ובנו את ביתם בשכונות החדשות.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר