מת מפצעיו בן ה-21 שנפגע מרסיסי רקטה באשדוד. פגיעה של טיל ליד בניין ברחוב יהודה מכבי ב אשדוד. צילום מוטי מילרוד
פגיעת רקטה באשדוד בחצר בניין ששופץ במסגרת תמ"א 38. צילום: מוטי מילרוד

ארגון הקבלנים: 70% מהדירות באשדוד הן דירות ללא ממ"ד

נתונים מטרידים מסקר שערכה התאחדות הקבלנים בוני הארץ: 70% מהדירות באשדוד הן ללא ממ"ד

פורסם בתאריך: 17.9.19 13:25

עדכון אחרון: 18.9.19 08:28

     

בצל המתיחות בדרום, התאחדות הקבלנים בוני הארץ ערכה סקירה שמגלה כי 70% מהדירות באשדוד הן דירות ללא ממ"ד. מהסקירה עולה, כי קרוב ל- 47 אלף דירות באשדוד הן דירות ללא ממ"ד לעומת כ- 20 אלף דירות בלבד עם ממ"ד. הסקירה מבוססת על נתוני הלמ"ס ועל הערכות כלכלני ההתאחדות לגבי מספר הדירות בהן אין ממ"ד אך ייתכן ויש בבניין או בשכונה מקלטים.

לדברי שלומי בן עזרי, מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד: "הרשויות המקומית חייבות ללחוץ על הממשלה כדי למצוא פתרון. לא ייתכן שישנם יישובים שלמים שלמעלה ממחצית מהבתים שם ללא ממ"ד. אני מאמין שהפתרון לכך הוא כמובן בקידום פרויקטים של התחדשות עירונית בעיקר במרכזי הערים הוותיקות. קורא לממשלה ולרשויות המקומית להקצות משאבים ולתמרץ יזמים להגיע לדרום הארץ ולקדם פרויקטי התחדשות עירונית. אמנם לאחרונה נרשמה עלייה במספר התחלות הבנייה בפרויקטי התחדשות עירונית באשדוד אך עדיין המדינה חייבת להמשיך ולהתיר את החסמים ולהעלות את הכדאיות הכלכלית בבניית פרויקטי התחדשות עירונית בפריפרייה על מנת ששיעור גבוה יותר מהפרויקטים יבוצעו בין היתר ביישובי הדרום".

כמו כן בן עזרי מציין כי על אף הבנייה הרבה של פרויקטי התחדשות עירונית באשדוד, ישנם הרבה מאוד פרויקטים מסוג זה המוקמים עם ליקויי בנייה חמורים ויש לשים דגש לנושא זה. "הליקויים שהתגלו מלמדים על תופעה קשה של יזמים הקוראים לעצמם 'קבלנים' בתחום התמ"א שבונים פרויקטים ללא ניסיון או הבנה בתחום. מיותר לציין שליקויים אלו חושפים את הדיירים למפגעים בטיחותיים חמורים והוצאות כספיות גבוהות לתיקונם. אנו ממליצים שלא להקל ראש בבחירת הקבלן המבצע בפרויקט התמ"א. אנו, כארגון קבלני העיר אשדוד, מציעים לדיירים להסתייע בשירותנו לבדיקת זהות הקבלן המבצע, משך זמן ניסיונו והאם ביצע פרויקטים דומים בעבר. אנו שמח לסייע לדיירים על מנת לבחור קבלן מבצע אמין ומקצועי ומזמינים אותם לפנות אליו בכל עניין בנושא", אומר בן עזרי.

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "אנו לא מקבלים את הנתונים המצויינים בכתבה, שכן אשדוד ידועה ברמת המיגון שלה מתוקף היותה עיר צעירה שמרבית יחידות הדיור בה נבנו לאחר כניסת התקנות לבניית ממ"דים בבתים. לזה יש להוסיף בניית למעלה מ-5,000 ממדים עד כה במסגרת קידום תמ"א 38 והיד עוד נטויה. לפי הערכה שלנו בלמעלה מ-60% מהדירות בעיר יש ממ"ד".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר