הדמייה: רובע (קריית) פארק לכיש אשדוד - ארי כהן אדריכלים, רשות מקרקעי ישראל
הדמיה: רובע (קריית) פארק לכיש אשדוד (שכונת "נוף למנוף") - ארי כהן אדריכלים, רשות מקרקעי ישראל

מכה לחברת י.לי-דה: הקרקע שרכשה מקי.בי.עי לא תוכל לשמש למסחר

החברה פנתה לבית המשפט בטענה שקרקע שרכשה מקבוצת בוני ערים באזור בקמה - מיועדת לשימוש מסחרי מתוקף הסכם שקי.בי.עי חתמה מול המדינה ב-1985. אולם המדינה טענה שחלק מהקרקע מיועד לשטחי ציבור במסגרת תכנית קריית פארק לכיש. השופטת דחתה את התביעה והטילה על החברה תשלום הוצאות

פורסם בתאריך: 25.7.19 18:05

     

קנתה "חתול בשק"?

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל את עמדת המדינה ורשות מקרקעי ישראל ודחה תביעה של חברת "י. לי-דה השקעות בע"מ" מאשדוד בבעלותו של היזם יהודה אמסילי, שטענה שהיא זכאית להירשם כבעלי קרקע בייעוד מסחרי בעיר. 

החברה רכשה קרקעות מחברת קי.בי.עי, והגישה תביעה, ולפיה, בהסתמך על הוראות הסכם שנערך בין המדינה לבין חברת קי.בי.עי בשנת 1985 התחייבה, לכאורה, המדינה למתן קרקעות לחברת קי.בי.עי כשהן בייעוד מסחרי.

עילת התביעה של י. לי-דה, לשיטתה, נעוצה בהסכם שנערך בין המדינה לחברת קי.בי.עי. מאחר שרכשה מקי.בי.עי את הקרקעות נשוא ההסכם – שניתנו לה על ידי המדינה בייעוד למגורים. לי-דה טענה שהסכם 1985 קובע שהקרקעות שיינתנו לקי.בי.עי יהיו בייעוד מסחרי.

מנגד, המדינה ביקשה לדחות את התביעה וטענה בין היתר, כי ככל שהיה הסכם שמגדיר את מה שמבקשת י. לי-דה, כי אז הייתה חברת קי.בי.עי פונה, לפחות פנייה אחת, במרוצת השנים לקבלת הייעוד הקרקעי המגיע לה. עוד טענה המדינה, כי הסכם 1985 לא הגדיר דבר ביחס לייעוד המקרקעין. 

בסופו של דבר קיבל בית המשפט את טענות המדינה, שיוצגה על ידי עו"ד בנימין גבאי מפרקליטות מחוז דרום-אזרחי, וקבע שהתובעת תשלם למדינה הוצאות ושכר טרחה בגובה 45 אלף שקל.

השופטת יעל רז-לוי קבעה בפסק הדין: "דין התביעה להידחות מחמת התיישנות; וקיימת אף מניעות בהעלאת המבקשת בשל נוסח ההסכמים שלה מול קי.בי.עי המעידים על הסכמה לקנות את המקרקעין בייעוד הקיים AS IS כשלא תשמע כל טענה בעניין זה".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר