בניין שחוזק והורחב במסגרת תמ"א 38, רחוב דב גור, אשדוד. צילום: דוברות העירייה

תמ"א 38: אשדוד בצמרת

מהנתונים שפורסמו עולה שבמהלך 2018 הונפקו באשדוד 34 היתרי בנייה לפרויקטים מהסוג הזה

פורסם בתאריך: 10.6.19 14:35

     

העיר אשדוד נמצאת במקום השישי בארץ בכמות הפרויקטים של תמ"א 38 לשנת 2018. כך עולה מנתוני הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית שנותחו על ידי ארגון קבלני אשדוד.

מהנתונים שפורסמו עולה כי 34 היתרי בנייה לפרויקטי תמ"א 38 הונפקו באשדוד במהלך 2018. נתון זה מדרג אותה במקום ה- 6 בדירוג 10 הערים המובילות.

בארגון אומרים, שאם מתייחסים למספר ההיתרים שהונפקו ביחס לגודל האוכלוסייה, אשדוד משורגת במקום הראשון בקרב הערים המדורגות.

תמ"א 38 נועד מלכתחילה לחזק מבנים ישנים שנבנו עד 1980 בפני רעידות אדמה. החיזוק הוא משמעותי גם להגנה מפני פגיעת טילים בכך שבונים ממ"ד בכל דירה וכמובן מחזקים את יסודות הבניין. הרווח של הקבלן נובע מהוספת יחידות דיור.

הערים המובילות בתמ"א 38. קרדיט: ארגון הקבלנים

הערים המובילות בתמ"א 38. קרדיט: ארגון הקבלנים

*הריסה יכולה להיות תמ"א 38/2 או פינוי בינוי; תמ"א 38/1 – חיזוק הבניין הישן ללא הריסה והרחבה שלו עם תוספת ממ"ד לכל דירה

לדברי שלומי בן עזרי מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד "עיריית אשדוד מעודדת בצורה נמרצת התחדשות עירונית באמצעות תמ"א 38 ופינוי-בינוי. העירייה מביעה נכונות מאוד גדולה לקידום הנושא על מנת לחדש את העיר ולהפוך את הבניינים המתפוררים לבניינים מודרנים. עם זאת, המדינה חייבת להמשיך ולהתיר את החסמים ולהעלות את הכדאיות הכלכלית בבניית פרויקטי התחדשות עירונית בפריפרייה על מנת ששיעור גבוה יותר מהפרויקטים יבוצעו בין היתר ביישובי הדרום".

שלומי בן עזרי מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד. צילום: פוטו דוד אסייג

שלומי בן עזרי מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד. צילום: פוטו דויד אסייג

יחד עם זאת, לדבריו הרבה מאוד פרויקטים מסוג זה מוקמים עם ליקויי בנייה חמורים. הוא מוסיף שרק לאחרונה התגלו ליקויי בנייה קשים באתרי בנייה ברחבי אשדוד במהלך סיור שהוא קיים יחד עם אדריכל העיר – רם אהרוני, מנהלת מחלקת פיקוח הבנייה – כרמית סיני וכמה מפקחים מהעירייה.

 

בן עזרי: "הליקויים שהתגלו מלמדים על תופעה קשה של יזמים הקוראים לעצמם 'קבלנים' בתחום התמ"א שבונים פרויקטים ללא ניסיון או הבנה בתחום. מיותר לציין שליקויים אלו חושפים את הדיירים למפגעים בטיחותיים חמורים והוצאות כספיות גבוהות לתיקונם. אנו ממליצים שלא להקל ראש בבחירת הקבלן המבצע בפרויקט התמ"א. אנו, כארגון קבלני העיר אשדוד, מציעים לדיירים להסתייע בשירותנו לבדיקת זהות הקבלן המבצע, משך זמן ניסיונו והאם ביצע פרויקטים דומים בעבר. אנו שמח לסייע לדיירים על מנת לבחור קבלן מבצע אמין ומקצועי ומזמינים אותם לפנות אליו בכל עניין בנושא".

הוא הוסיף שנושא ליקויי הבנייה ואיכות הבנייה באשדוד יעלה בישיבה של הנהלת הארגון בשבוע הבא.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר