אשדוד צילום: שמואל והילי דוד
אשדוד צילום: שמואל והילי דוד

משכנתאות בתנאים מיוחדים ליוצאי אתיופיה

6 משפחות מאשדוד ו-6 משפחות מאשקלון, בנות העדה האתיופית, התבשרו על זכייתן בסיוע מוגדל לרכישת דירה. זאת במסגרת פרוייקט של משרד הבינוי והשיכון שמעניק משכנתאות בתנאים מיוחדים ליוצאי העדה

פורסם בתאריך: 29.1.19 20:29

     

משרד הבינוי והשיכון מעניק משכנתאות בתנאים מיוחדים למשפחות של יוצאי אתיופיה. 6 משפחות מאשדוד ו-6 מאשקלון התבשרו על זכייה בהלוואה לרכישת דירה בגובה של 600,000 ₪ ללא ריבית בעשר השנים הראשונות ובריבית מסובסדת של 2% ל 15 שנים נוספות. כ-412 משפחות כבר מימשו את זכייתן, וכעת 160 משפחות נוספות מרחבי המדינה התבשרו על זכייתן.

שרת הבינוי והשיכון, ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון (כולנו): "מדובר באחד הפרויקטים החשובים שמוביל המשרד כחלק מתפיסה כלכלית-חברתית שבבסיסה עומדות ההבנה והמחויבות של המדינה לצמצום פערים וליצירת שוויון הזדמנויות. הסיוע לאוכלוסיות מוחלשות הוא נדבך עיקרי במדיניות משרד הבינוי והשיכון וכמי שפעלה ופועלת למען קידום נושאים חברתיים, אני שמחה וגאה לעמוד בראשו. נמשיך לפעול בכיוון הזה גם בעתיד".

משרד הבינוי והשיכון גיבש תכנית ממשלתית לשילוב יוצאי אתיופיה באופן מיטבי בחברה הישראלית, בשיתוף מלא עם בני העדה האתיופית ועם משרדי ראש הממשלה, האוצר, העלייה והקליטה ומטה יישום התכנית. ההגרלה שהתקיימה אתמול מהווה את השלמתה של הפעימה השנייה מתוך ארבע הפעימות הצפויות לתכנית.

 

בסבב הגרלת ההמשך לשנת 2018 שנערכה אשתקד, נוספו כ- 160 משפחות מבני העדה האתיופית מרחבי המדינה, הזכאים להשתתפות בתכנית הינם חד הוריים, משפחות וזוגות מכל רחבי הארץ, אשר אחד מהם לכל הפחות הינו יוצא אתיופיה, ללא הגבלת גיל. באפשרותם לממש את הזכייה במשך שישה חודשים ועד ה- 21/7/19 באמצעות חתימה על הסכם הלוואת משכנתא בבנק. כמו כן, על מנת שיוכלו להשלים את תהליך הרכישה  משרד הבינוי והשיכון יצא במיזם משותף עם חברת 'עוגן לבית' להענקת ליווי אישי לכל זוכה בהיבטים של ייעוץ מול הבנקים, מציאת נכס ואיתור מקורות מימון משלימים בתהליך רכישת דירתם הראשונה, וללא כל עלות עבורם.

ההרשמה לסבבי הפעימות מתבצעת גם באמצעות חברות הסיוע בדיור על מנת להנגיש את ההשתתפות בהגרלה להקל הרחב. במסגרת פעילות המשרד לשיפור השירות ולמיצוי זכויות, זכאים שהשתתפו בהגרלה הראשונה בשנה שעברה אך לא זכו בה, או שזכו ולא מימשו את הזכייה, קיבלו מסרון (SMS) או הודעת דואר אלקטרוני עם קישור לאתר ההרשמה להגרלות (www.dira.moch.gov.il) שבאמצעותו יכולים לחדש את זכאותם והרשמתם וללא תוספת תשלום.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר