תמ"א 38 במעפילים: סחבת, תקלות ומפגעים

מעל לשנה עיכוב בפרוייקט תמ"א 38 ברחוב המעפילים באשדוד גורם לבעיות ותסכול מצד הדיירים. בבניינים סמוכים העבודות תקועות. העירייה: "ראש מינהלת הרובע המליץ לדיירים לערב עורך דין לזירוז השלמת הפרויקט או להעבירו לקבלן ביצוע אחר"

פורסם בתאריך: 29.11.18 14:29

     

עיכוב של יותר משנה בהשלמת פרויקט תמ"א 38 מותיר דיירים ברחוב המעפילים, רובע ב', עם בור מלא מים שאמור היה להיות חניון חדיש, חוטי חשמל חשופים, ביוב דולף ומעלית שאינה מופעלת. בנוסף משיחות עם דיירים ומביקור במקום עולה שיש נזילה מדוד שמש וחלון פרוץ באחת הדירות.

במציאות העגומה הזו חיים דיירי בניין מספר 7 ברחוב הוותיק, שבמסגרת תמ"א 38 הפך מבניין של ארבע קומות לבניין של 7 קומות.

פרוייקט תמ"א 38 ברחוב המעפילים אשדוד. מימין: הבניין המשופץ, משמאל: הבניין הישן

התמונה של דיירת בת 82 עולה במשך 20 דקות במדרגות עם מקל ההליכה עד לקומה השנייה במקום לעלות במעלית אומרת הכל.

לא רק הבניין הזה תקוע הפרוייקט. בשלושה בניינים סמוכים שבהם אמורה להתבצע בניה ושיפוץ במסגרת התמ"א העבודות מתעכבות.

אחת הדיירות במעפילים 7, אינה לוי, אשר גרה עם בן זוגה בקומה הרביעית: "החוזה נחתם ב-2013, ויש לקבלן פרק זמן של 24 חודשים לקבל היתר בנייה. לאחר הזמן הנתון הזה הוא צריך להשלים את השיפוץ והבנייה במהלך 16 חודשים, ויש לו עוד ארבעה חודשים כזמן שנחשב תקופת האיחור כדי לסיים את הפרויקט במידה ולא הספיק".

יש לציין כי בחוזה עליו חתמו הדיירים קבוצת ישפה מופיעה יחד עם חברת שוהם, אך חשוב להבהיר כי למרות ציון השם בהסכם הנוכחי, בו מצוינת קבוצת ישפה התחדשות עירונית בע"מ – חברת שוהם היא המבצעת העסקית הבלעדית והביצועית של פרוייקט תמ"א 38 ברחוב המעפילים. ישפה לקחה חלק ועזרה לחברת שוהם בהוצאה הבירוקרטית לקבלת היתר הבנייה, אך התנתקה מכל קשר לפרוייקט הנוכחי לפני כשנתיים.

בנוסף לטענות שהועלו מעלה, מוסיף אחד הדיירים האחרים בבניין, "עורך הדין קיבל 1,740 שקלים מכל דייר בתחילת הפרוייקט כדי לעשות את עבודתו". הועד פנה לעורך הדין בכוונה לתבוע את הקבלן, אך עורך הדין מסר להם כי הוא יגיש את התביעה רק לאחר שיקבל טופס 4. טופס 4, כידוע, נעשה רק לאחר השלמת השיפוצים והפרוייקט במלואו.

בזמן שהקבלן היה אמור לסיים את הפרוייקט, הדיירים טוענים כי במקום להשלים אותו, הוא ניסה להרוויח ממנו. הוא בנה מחסנים בקומת הלובי בלי היתר בנייה מהעירייה, וניסה למכור אותם לדיירים. הדיירים שפקחו עיניים והבינו שמדובר בבנייה לא חוקית, פנו לעירייה וזו הוציאה צו הריסה באוקטובר 2016. לאור הצו, ועם זמן ההריסה, כך הגיע הקבלן לדד ליין של הפרוייקט בלי משים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




הדיירים טוענים כי לאחר שפנו לעירייה בכדי לבקש צו הריסה, וכתגובה למעשה, הקבלן ניתק כל קשר איתם, והעבודות שיש להשלים מתעכבות עד דלא ידע. חברת המעלית מחכה לטופס 4, חוטי החשמל חשופים בבית, הדלת הראשית של הבניין בלי האינטרקום המובטח, הצבע שניתז על התריסים הוביל את העובד להוציא את החלון ממקומו והותיר אותה עם חלון פרוץ מזה חודש ימים, הדוד שנמצא בחדר השירות באופן זמני ומוחזק בעזרת וו לא בטיחותי – כל אלו מהווים מפגעי בטיחות שאיתם הדיירים חיים קרוב לשנתיים מעבר לזמן הדרוש.

החברה הקבלנית "שוהם" אמורים להתחיל לבנות גם בבניינים נוספים ברחוב המעפילים, בבניינים 3 ,5, ו-9, כאשר הדיירים סובלים דיחוי כל פעם מחדש. נעשתה עבודה תשתיתית בכדי להתחיל את השיפוץ. עובדי הקבלן חפרו בחצר בניינים אלו בורות לפני כשנתיים בכדי לחבר צינור ביוב זמני בין שלושת הבניינים. זמן קצר לאחר מכן התחילה נזילה מהצינור אשר מדיף ריח ומי הביוב עצמם נכנסים לקירות הבניין הישן, או יוצרים 'בריכת ביוב' בחצר הבניין.

מאז, הצינור מתפוצץ לסירוגין, ולטענת הדיירים התיקון נעשה שלא ביסודיות, שהרי כל פעם מחדש הבעיה חוזרת. לדבריהם, התשובה הקבועה אותה הם מקבלים מהקבלן היא שזה זמני והוא תכף מתחיל לעבוד על הבניינים שלהם. כך נאמר להם מזה שנתיים: 'מתחיל אחרי החגים', מתחיל עוד חודש-חודשיים', וכך הלאה.

נדיה, אחת הדיירות ברחוב המעפילים 9 מסרה "הם בקושי מסיימים את בניין 7, וגם אצלנו יש הרבה עבודה, צריך לסדר את הביוב, יש נזילה מהגג ועכשיו אנחנו כבר לקראת החורף. אנחנו מחכים כבר מעל שנתיים ורואים איך הוא עובד, הוא תמיד מבטיח שהוא עוד חודש, עוד חודשיים יתחיל לעבוד אצלנו וזה בינתיים לא קורה".

מי ביוב נוזלים בחצר הבניין, רחוב המעפילים

מי ביוב נוזלים בחצר הבניין, רחוב המעפילים

תגובת העירייה: "מיזמי תמ"א 38 הן תכניות בינוי שנועדו לחזק מבנים בשכונות ותיקות, כנגד רעידת אדמה, ואגב כך לשדרג את המבנה, את נכסי הדיירים ואת סביבת חייהם. אף שתכניות אלה זוכות להענות גבוהה, משום שכל הצדדים יוצאים בהן נשכרים, אין לרשות המקומית צד בהן והן עניין פרטי של התקשרות בין הדיירים ליזם או לקבלן הביצוע. המקרה הנדון ידוע לראש מינהלת הרובע שהמליץ לדיירים לערב עורך דין אשר ייצג אותם מול הקבלן, לזירוז השלמת הפרויקט או להעבירו לקבלן ביצוע אחר".

מחברת שוהם התחדשות עירונית בע"מ נמסר בתגובה: "כל פנייה נענית ומטופלת לגופה וחברת 'שוהם' תמיד כאן לשירות הדיירים. הבור בכניסה לבניין נעשה עבור מכפילי חנייה לפי היתר בנייה מאושר וכרגע אנו ממתינים להנחיות חדשות של מהנדס העיר. כל הליקויים הנוספים שצוינו יטופלו בזמן סביר יחד עם העבודה המתנהלת בשטח. בנוגע לפיצוי חברת 'שוהם' עומדת בכל תנאי ההסכם שלה מול הדיירים הקיימים בפרויקט, הדיירים משתמשים בממ"ד ובמרפסות שנבנו בדירות כבר מעל שנה וחצי, בחלק מהדירות תוכלו לראות אפילו שמשיות, סורגים וכסאות נוח לרווחת הדיירים הקיימים ובנוסף עיריית אשדוד צילמה את הבניין ומחייבת את כלל הדיירים בתשלום ארנונה בגין התוספת כבר מעל שנה וחצי. אנו בשלבים האחרונים לסיום הפרויקט וקבלת טופס 4".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר