מנכ"ל ארגון הקבלנים: אשדוד חייבת לתכנן רכבת תחתית

הגיע הזמן להתחיל בתכנון הרכבת התחתית שתשרת את אשדוד בעוד עשרות שנים, כך אומר שלומי בן עזרי, מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד והשפלה בעקבות סיור שערכו נציגי הקבלנים בעיר במנהרת הרכבת הקלה שנבנית גוש דן.

פורסם בתאריך: 5.8.18 14:51

     

האם אחרי בשורת REWAY תגיע לעירנו בשורת המטרו הלא היא הרכבת התחתית? בסיור שערכו נציגי הקבלנים באשדוד במנהרת הרכבת הקלה שנבנית  גוש דן.  אמר שלומי בן עזרי, מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד והשפלה שהגיע הזמן להתחיל בתכנון הרכבת התחתית שתשרת את אשדוד בעוד עשרות שנים

התאחדות הקבלנים באשדוד ברכבת תחתית של תל אביב.

שלומי בן עזרי מנכ"ל הארגון: "במסגרת הסיור הלימודי בקו האדום שיחבר בין פתח תקווה ובת ים,  למדנו על טכנולוגיות בנייה חדישות והתרשמנו ממכונת החפירה של המנהרה התת קרקעית. מאוד הופתענו לטובה ממרכז המבקרים המרשים שהוקם במקום למרות שהוא אמור לשמש לתקופה קצרה יחסית. מדהים לראות כיצד מקימים  אתר בנייה כזה גדול במקום כמו תל אביב שעד לא מזמן לא האמנו שניתן להכניס שם סיכה". 

 

לדברי בן עזרי, כיום תשתיות התחבורה באשדוד הן במצב טוב, אבל המצב הזה לא ישמר למשך זמן וזה הזמן לחשוב כבר עכשיו על הקמת רכבת תחתית שתשמש את הדור הבא בעיר. בן עזרי התרשם במיוחד מהתוואי של הקו האדום, שמחציתו עילי ומחציתו תת קרקעי,  אך לדעתו באשדוד ניתן לתכנן רכבת שכל כולה תהיה תת קרקעית. 

הקו האדום שאורכו 24 ק"מ יחל לפעול על פי התכנון בעוד שלוש שנים והוא הקו הארוך ביותר של הרכבת הקלה המתוכננת לפעול בגוש דן, כשעל פי ההערכות יסעו בו 70 מיליון נוסעים בשנה. מנהרה באורך 12 ק"מ  תחבר את שכונת נווה צדק בתל אביב עם רחוב שנקר בפתח תקווה. בשעות השיא צפויה הרכבת להגיע לתחנות התת קרקעיות בכל דקה וחצי ולתחנות שבמפלס הרחוב תגיע הרכבת בכל שלוש דקות.  

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר