רוצים להתחיל לחסוך? קרדיט צילום - מירו מדיה

אשדודים, בואו לבדוק כמה כסף נמצא על הגג שלכם

ישראל הייתה המדינה הראשונה שקבעה בחוק שעל כל בניין יש להתקין דוד שמש. קרוב ל-40 שנה אחרי מה שנודע כ"חוק השמש", הטכנולוגיה מקדמת אותנו אל עבר "המהפכה הסולארית השנייה"- גגות סולאריים שבכוחם לחסוך מחצית מחשבון החשמל שלנו. סטארטאפ ישראלי בשם SolView יחשוף בפניכם בלחיצת כפתור מה גודל המערכת הסולארית המתאימה לגג שלכם, וכמה תוכלו לחסוך בחשבון החשמל החודשי

פורסם בתאריך: 8.3.18 09:43

     

הגג שלכם יכול להיות שווה הרבה מאוד כסף: התקנת גג סולארי במדינה שמשית כמו שלנו, הוא צעד מתבקש, עם תועלת משולשת: חיסכון של כמחצית מחשבון החשמל, אקט ידידותי לסביבה, והשבחת ערך הנכס שלנו.

בשנים האחרונות החל תהליך הכרה של הממשלה ביתרונות הרבים בניצול אנרגיית השמש הקיימת בשפע במדינתנו, וכפועל יוצא מכך חלה הקלה משמעותית בבירוקרטיה לאימוץ הטכנולוגיה הסולארית (פטור ממס עד סה"כ ייצור חשמל בשווי של 24,000 ₪ בשנה, לצד פטורים מהיטל השבחה וארנונה). בחודשים האחרונים, הודיעה רשות החשמל כי היא מעלה הילוך, ומכריזה כי מעתה גגות סולאריים על גבי בנייני מגורים יאפשרו חלוקת חשמל לכל דירה, בנוסף להפעלת השעון המשותף (חדר מדרגות ומעלית).

קרדיט צילום – מירו מדיה

להודעה זו של רשות החשמל מצטרפת הודעה נוספת של שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, לפיה יקדם שימוש באנרגיה סולארית להמונים במסגרת הסדרה תעריפית, ובמקום צבירת קרדיט שיאפשר לצרכן זיכוי בצריכת החשמל הפרטית שלו (שיטת "מונה נטו" הנהוגה כיום), נוכל כעת למכור את החשמל שייצרנו ללא הגבלה, ולקבל צ'ק מזומן תמורתו- גם על גבי גגות בתים פרטיים, וגם על גבי בניינים.

אז איך נוכל לדעת אם הגג שלנו מתאים להתקנה של מערכת סולארית? בעבר, הערכת הפוטנציאל הסולארי של גגות נעשתה ע"י אנשי מקצוע, אשר עלו על הגג פיזית, ובדקו שורה של פרמטרים דוגמת מיקום, מפנה, שיפוע, הצללות אפשריות ועוד. הדבר לקח זמן רב, ודרש מהטכנאים לטייל בין גגות רבים, חלק מהפעמים לשווא, כאשר התגלה כי לגג מסוים לא מתאימה ההתקנה כלל.

כעת, סטרטאפ ישראלי בשם SolView המשווק בבלעדיות ע"י חברת אנרפוינט מאפשר להזין את הכתובת שלנו, ולדעת תוך שניות מה גודל המערכת הסולארית המתאימה לנו, כמה נוכל לחסוך בחשבון החשמל החודשי, מה עלות המערכת, ומה תהיה העלות במידה וניקח הלוואה למימון המערכת.  

"מדובר במהפכה של ממש בצורה שבה אנו מתאימים מערכות סולאריות", מעיד דני דנן, מנכ"ל אנרפוינט. "SolView מאפשרת לנו לקבל במהירות תמונה מלאה ומקיפה של כל מה שאנו צריכים לדעת בנוגע להתאמת מערכת סולארית לגג מסוים- בכל רחבי הארץ. בנוסף לכך, המערכת יכולה לספק לנו תובנות על הפוטנציאל הסולארי של כל עיר ושכונה. כיום אנחנו עומדים על 6,000 בתים פרטיים שהצטרפו למהפכה הסולארית, מתוך פוטנציאל של כחצי מיליון. SolView הופכת את הפוטנציאל הזה למציאות, ומאפשרת לנו לקבל החלטה מושכלת בנוגע למערכת הסולארית המתאימה ביותר לגג ולצרכים הספציפיים של כל בית אב".

עופר צדקה, מנכ"ל סולוויו ציין כי: "כיום חלק חשוב בכל רכישה של לקוח חדש בתחום היא ההתאמה של הגג שלו להתקנה של מערכות סולאריות. כל בדיקה כזו יכולה להגיע לאלפי דולרים והמערכת שלנו חוסכת את העלויות. השוק העיקרי שלנו הוא השווקים הסולאריים בהודו, סין, יפן, ארצות הברית, ואירופה".

 

 

דני דנן מנכל אנרפוינט ישראל קרדיט יחצ

כמה מערכת סולארית ממוצעת תעלה לנו?

עלות מערכת ממוצעת (המתאימה לכל גודל גג החל מ- 60 מ"ר) בהספק של 10 KW הינה כ-70 אלף ₪ ל-100 מ"ר. המערכת מביאה לחיסכון כספי בחשבון החשמל באמצעות ייצור חשמל בשווי שנתי של מעל ל- 9,000 ₪. ככלל אצבע, ניתן לומר כי כל 10 מ"ר של גג מאפשר התקנת לוחות סולאריים בהספק של 1 KW, המפיקים 1650 קילו וואט שעה בשנה בשווי של כ- 912 ₪, לפי תעריף חברת החשמל הנוכחי של 0.553 אג' לקילוואט שעה (כולל מע"מ). התקנת המערכת אף מקבעת לתקופה של עשרות שנים את מחיר החשמל אשר צפוי לעלות בשנים הקרובות. בקיצור- מדובר בחיסכון של 50% בחודש למשפחה בעלת שימוש ממוצע, שמגיע לחיסכון של מעל 100,000 ב-20 שנה.

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר