כספות פרטיות.צילום: אילוסטרציה

רשות המסים: העלמות מס של מיליוני שקלים בענף הנדל"ן באשדוד

מבצע מע"מ ארצי בענף המקרקעין הוביל לחשיפת העלמות מס באשדוד בשווי של מיליוני שקלים

פורסם בתאריך: 15.11.17 11:48

     

מאות מעובדי מע"מ ערכו מבצע ביקורת ארצי בענף המקרקעין. במסגרת המבצע התבצעו 404 ביקורות בקרב אזרחים שענו על מספר קריטריונים כגון ביצוע מספר עסקאות במקרקעין בזמן קצר יחסית מבלי שהם רשומים כעוסקים במע"מ. ממצאים ראשוניים בנוגע להעלמת עסקאות  התגלו בקרב 16% מהנבדקים (ברמה הארצית) והיקף המס הנובע מהם עומד על כ- 70,000,000. כמו כן, הוצאו 3 צווי מעצר ושחרור בערובה, 10 צווי חיפוש ונפתחו עוד מספר הליכים פליליים נגד חייבים בכל הארץ.

בבדיקות באשדוד התגלו מספר מקרים של העלמות מס.  בבדיקה שנערכה אצל אישה המתגוררת במושב באזור אשדוד, התגלה כי למרות שהיא חלק מאיגוד עוסקים, היא לא דיווחה למע"מ כאשר מכרה משק חקלאי. האישה ניסתה להסוות את המכירה כמכירת דירת מגורים. על פי הערכות, מדובר בהעלמת עסקה בגובה של כ- 4.2 מיליון ₪. כמו כן אותר באשדוד קבלן שרכש דירות לבני משפחה בפרויקט שבנה בהנחות מפליגות. מדובר ברכישה של שני פנטהאוזים ו-11 דירות. כל הדירות נקנו בהנחות בלתי סבירות ולא במחירי דירות דומות אשר נמכרו בפרויקט. החברה תחויב במס עסקאות בגין דירות אלה. יצוין כי הרכישות בוצעו כרכישות פרטיות

בדיקת עובדי הרשות באשדוד הובילה  לבעל חנות אופניים וציוד ספורט שאינו מגיש דוחות למע"מ ויש לו 14 קביעות חוב בהיקף כולל של כ- 650,000 ₪. לאור החוב הגדול, עוקלה כל הסחורה שנמצאה בחנות ששווי של מאות אלפי שקלים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר