חנוך דרך ארליך. צילום: פבל
חנוך דרך ארליך. צילום: פבל

"אינו עומד בצו מצפוני": חבר המועצה דרך-ארליך מתנגד להקצאת קרקע לכולל אברכים ברובע ט"ו באשדוד

פורסם בתאריך: 24.10.22 18:27

     

חבר מועצת העיר, עו"ד חנוך דרך-ארליך, אמור להשתתף בקרוב בדיון בהתנגדויות בנושא הקצאות קרקע לעמותות שונות.

אחת העמותות שביקשה הקצאת קרקע, היא עמותת "כולל אברכים פקודת אלעזר" ומדובר בקרקע בשדרות רוטשילד ברובע ט"ו בעיר. על פי הבקשה, מדובר בהקצאת קרקע להקמת מרכז רוחני הכולל בית מדרש, ספריה עירונית ומקווה, כאשר שטח המגרש המדובר הוא 1,200 מ"ר.

שדרות רוטשילד. מתוך גוגל סטריטוויו

דרך-ארליך מצהיר כבר היום כי לא יתמוך בהקצאה זו, "בבואי לדיון בבקשות להקצאת קרקע למוסדות דת למיניהם, אני משנן את התשובה הספקטקולרית שקיבלתי מאחד מבכירי הנהלת העיר, לטענתי בדיון, שאל לנו לכלות, ללא אבחנה ותכנית אב, את השטחים החומים בעיר לטובת מוסדות דת", הוא כתב היום, "טענתי, שעלינו לשמר שטחים לשימוש עירוני וכן לטובת הדורות הבאים, שאיננו יודעים כיום מה יהיו צרכיהם בעוד מספר שנים. גנים ופארקים אפשר להרוס. כוללים ובתי כנסת לאו. התשובה שקיבלתי הייתה ברוח הזו: 'כל עוד זה תלוי בי, אכלה כל שטח ציבורי לטובת בתי כנסת וכוללים ולא מעניין אותי מהדורות הבאים'. המשפט נצרב בי. ולא לחיוב".

דרך-ארליך לא מציין מי הוא אותו בכיר בהנהלת העירייה שאמר לו את הדברים וממהר להדגיש כי אינו מחזיק באג'נדה נגד מוסדות דת, "לא בגלל שיש לי אג'נדה נגד אלא בגלל שיש לי אג'נדה בעד. בעד חלוקה שווה והוגנת, בעד שמירה על איזון וסבירות, ובגלל שעלינו לשמור שטח לבן ליום שחור למען הדורות הבאים. כך המקרה הזה. כולל ללימוד אברכים (שאף לא ברור אם הם תושבי העיר) בלב ליבו של רובע ט"ו, בצביון חילוני ומסורתי, בסמוך לבית ספר שאולי יידרש לגדול – אינו עומד בצו מצפוני ובתכליות שאני חושב שיש לשקול. אתנגד!", מצהיר דרך-ארליך.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר