פרויקט UP TOWN של אחים דוניץ באשדוד. צילום: אחים דוניץ
פרויקט UP TOWN של אחים דוניץ באשדוד. צילום: אחים דוניץ

מחירי הדיור באשדוד ממשיכים לטפס: עלייה של 10% בשנת 2020

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מחירי הדירות באשדוד עלו ב-10% בשנת 2020. מחיר דירה ממוצעת באשדוד עומד על כ-1.649 מיליון שקל. "אם המדינה והרשות המקומית לא יפעלו לעודד את הבנייה בעיר - המחסור רק ילך ויחריף", אומרת ורד צרפתי-זבולון, יו"ר ארגון הקבלנים באשדוד

פורסם בתאריך: 2.3.21 14:05

     

מחירי הדירות באשדוד עלו בשנת 2020 ב-10% בממוצע, ומחיר דירה ממוצעת עומד על כ-1.649 מיליון שקל – כך עולה מניתוח נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שבוצע בלשכת שמאי המקרקעין.

העיר מדורגת במקום השישי מבין הערים הגדולות מבחינת עליות המחירים. כמות העסקאות ירדה בכ-5% והסתכמה ב-515 ברבעון הרביעי של השנה לעומת הרבעון המקביל ב-2019.

בהתפלגות הדירות לפי מספר חדרים ניתן לראות שהפלח שרשם את עליית המחירים החדה ביותר בעיר הוא הדירות הגדולות: מחירי דירות 4.5-5 חדרים עלו ב-14% ודירות 5.5-6 חדרים ב-13%. הדירות הקטנות יותר התייקרו ב-2%-6%.

אשדוד במקום השישי בארץ

אשדוד במקום השישי בארץ

לדברי ורד צרפתי-זבולון, יו"ר ארגון הקבלנים באשדוד וסגנית נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, "אנו בארגון הקבלנים טוענים כבר שנים רבות שאין מספיק דירות בעיר ואין מספיק בנייה, וזאת לעומת ביקוש גבוה לדירות בעיר – וזה מוביל לעליית מחירים כפי שניתן לראות מנתוני הלמ"ס. אם המדינה והרשות המקומית לא יפעלו בנחישות לעודד את הבנייה בעיר – אם בהתחדשות עירונית ואם בבנייה חדשה – המחסור לצערי רק ילך ויחריף בשנים הקרובות, במיוחד ברקע משבר הקורונה. אני קוראת לממשלה לדאוג לתושבי אשדוד ולאפשר לנו הקבלנים לבנות להם מספיק דירות כדי שניתן יהיה לספק לתושבים קורת גג איכותית".

עו"ד ורד צרפתי זבולון. צילום: עמית עמילוב

לדברי נסים אחיעזרא, מנכ"ל חברת אחים דוניץ, "מחירי הדירות באשדוד עלו גם בשנת הקורונה – ואם למישהו היה נדמה בתחילת המשבר שהמחירים עשויים לרדת, הרי שדי מהר הוא התבדה. צפינו את עליית המחירים והיא אכן הגיעה, ולהערכתי המגמה תימשך בגלל המחסור בדירות. היות ומלאי הדירות באשדוד מוגבל, חשוב שמקבלי ההחלטות יפעלו על מנת לאפשר בנייה בהיקפים משמעותיים בכדי לענות על הביקושים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




נציין כי נתוני הלמ"ס מתייחסים לממוצע העסקאות שבוצעו בשנה החולפת, הכוללות דירות בפרויקטים חדשים וכן דירות מיד שנייה, והוא איננו ממוצע בין הרבעונים. אם לדוגמא היתה בעיר מסוימת וברבעון מסוים כמות מכירות גבוהה בפרויקט מסוים של דירות חדשות ויקרות יותר, זה משפיע על הממוצע הכללי של העסקאות ולפיכך על המחיר הממוצע של דירה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר