יותר מ-80 ביצים בקן. צילום: דוד חלפון רשות הטבע והגנים

לראשונה השנה: קן של צבת ים אותר בחוף ניצנים מדרום לאשדוד

פורסם בתאריך: 18.5.20 17:20

     

קן ראשון השנה של צבת ים התגלה הבוקר בחוף ניצנים. הקן שנמצא הוא של צבת ים חומה ובתוכו נמצאו למעלה מ-80 ביצים. הביצים הועתקו על ידי פקחי היחידה הימית של רשות הטבע והגנים, המוסמכים לכך, למדגרה מוגנת. זאת במטרה להבטיח את שמירתן עד לבקיעתן.

צילום: דוד חלפון רשות הטבע והגנים

עקבות הצבה. צילום: דוד חלפון רשות הטבע והגנים

במרכז הארצי להצלת צבי ים של רשות הטבע והגנים מציינים, כי "תקופת ההטלה של צבות הים בחופי ישראל מתחילה עתה, ובלילות אלו, עולות לחופים צבות הים על מנת להטיל את ביציהן. הפרעות כגון רעש, אלומות אור, סנוור פנסים, ורחשים שונים עלולים לפגוע משמעותית במלאכת הטלת הביצים של צבות הים וחשוב ביותר להימנע מהן בתקופה זו ובכלל".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




בתקופה זו של ההטלות, פקחי רשות הטבע והגנים סורקים מדי יום, בשעות הבוקר המוקדמות, את רצועת החוף כדי למצוא את ההטלות של צבות הים. זאת במקביל למידע ספציפי שמגיע לרשות הטבע והגנים מהקהל הרחב שמעדכן בדבר ההטלות.

 

ברשות הטבע מבקשים מהציבור כי במקרה בו נתקלתם בצב ים, עקבות או קן עם ביצים, יש להימנע מהפרעה למלאכת הטלת הביצים של צבת היום וכמובן מחפירה, טשטוש העקבות או פגיעה בקן. עם זיהוי מקרים אלו חשוב ליצור קשר בהקדם עם מוקד רשות הטבע והגנים שמספרו 3639* על מנת שפקחי הרשות, שרק הם מיומנים ומוסמכים לטפל בקנים, יגיעו לאסוף את הביצים למדגרה מוגנת, שתבטיח את שלומן.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר