מהיום כל אחד משפיע צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע

כל אחד משפיע

אפליקציה חדשה תאפשר לכל אחד להשפיע על תהליכי תכנון בכל הארץ

פורסם בתאריך: 11.2.20 11:08

     

כמה פעמים עברתם בשכונת מגורים צפופה, כביש פקוק או תחנת רכבת מרוחקת וחשבתם "מי תכנן את זה ככה? אני הייתי עושה את זה אחרת!"?. אפליקציה חדשה שהושקה השבוע תאפשר לכם להשפיע על תהליכי התכנון וקבלת ההחלטות, לפני שהדחפורים מגיעים לשטח.

כולכם מכירים את השלטים הגדולים, הלבנים, בפינת הרחוב או על גדר, עם אותיות קטנות, הרבה מספרים וראשי תיבות שאתם לא מכירים, והכותרת: "הודעה בענייני תכנון ובנייה", אבל האם אתם מודעים לחשיבות ולהשפעה של ההודעות האלו על החיים היום-יומיים שלכם, החל ממיקום תחנת האוטובוס ברחוב שאתם גרים בו, דרך הכביש החדש שמתוכנן לצאת מהשכונה ועד לבניינים החדשים שיקומו בקרבת מקום, ממש בקרוב?

אפליקציה חדשה שהושקה השבוע, "וועדה פתוחה", תנגיש עבורכם את תהליכי התכנון בכל הארץ, כך תוכלו להשפיע באמת ולהשתתף בקבלת ההחלטות, הרבה לפני שהדחפורים מגיעים לשטח, בזמן שהתהליך בעיצומו ואפשר עוד לשנות. "כיום, שיתוף ציבור בתחום התכנון והבניה נעשה רק בשני הקצוות של התהליך – בצד היידוע ובצד ההתנגדויות. מצב זה גורם לריבוי התארגנויות מחאה כנגד תכניות בכל רחבי הארץ, לשחיקת אמון הציבור במוסדות התכנון והבניה ולבזבוז זמן וכספי ציבור. באמצעות השימוש בפלטפורמת 'וועדה פתוחה', הציבור הרחב יוכל לקבל עדכונים בזמן אמת מדיוני הוועדות לתכנון ובניה, להביע את עמדתו בצורה ממוקדת ספציפית לתוכניות שעליהן הוועדות נדרשות לקבל החלטות ובזמן הרלוונטי לפני מועד קיום הישיבה שבה יתקבלו ההחלטות, ובאופן שיגיע לידיעת נציגי ונציגות הארגונים היושבים בוועדות וכך להשפיע באופן אפקטיבי על התהליך", אומר אהרן פורת, מנהל פרויקט "וועדה פתוחה" מטעם עמותת "חיים וסביבה".

בחברה להגנת הטבע, שנציגיה נמצאים בוועדות התכנון הארציות ומעורבים בהליכים בשיתוף פעולה עם הציבור הישראלי, מברכים על הפלטפורמה החדשה ומסבירים כי בוועדות התכנון והבניה מתקבלות החלטות בעלות משמעות לדורות, הן בהחלטות בקנה מידה רחב ומשמעותי כמו תכניות מתאר, הקמה של שכונות חדשות וכדומה, והן החלטות ברזולוציה נמוכה יותר – כמו מסלול של כביש, גודל הפארק שיהיה בשכונה וכדומה."השתתפות מיודעת ואפקטיבית בתהליכי קבלת ההחלטות יגרמו לכך שההחלטות ישקפו טוב יותר את האינטרס הציבורי ויהיו לטובת האזרחים", אומרים בחברה להגנת הטבע.

כיצד משתמשים באפליקציה? נכנסים לאתר https://app.sviva.net/, ולאחר הרשמה המשתמש/ת יוזמן לבחור מאילו ועדות לקבל התראות. בעת פרסום סדר יום חדש לישיבת הוועדות שנבחרו יישלח למשתמש/ת אימייל ובו רשימת התכניות שיועלו לדיון. המשתמש/ת יוכל להיכנס ישירות לתכנית עצמה מהמייל, ולהוסיף התייחסות באתר. יום לפני מועד קיום הישיבה יישלח סיכום ההתייחסויות שפורסמו לה לנציג/ת הארגון הסביבתי היושב/ת בוועדה, והיא/הוא תוכל להעלות את הדברים על פי בחירתה. המידע בנוגע לפעילות הוועדות מגיע אוטומטית למערכת ועדה פתוחה בעת פרסומו באתר מינהל התכנון הממשלתי.

מהיום כל אחד משפיע צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע

 

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר