האיה. צילום: עיריית אשדוד

צפו: עוף דורס שהגיע למרפסת של תושב העיר שוחרר חזרה לטבע

פורסם בתאריך: 13.9.19 08:59

     

"תגיעו מהר, ציפור גדולה במרפסת ביתי", כך אמר תושב אשדוד שפנה לרשות הטבע והגנים ומשם הועבר הדיווח לשירות הוטרינרי בעיר.

עם קבלת הפניה יצאו מיד נציגי השירות הוטרינרי בראשות ד״ר משה דהן לכתובת שהועברה אליהם. כשנכנסו לדירה ראו להפתעתם עוף דורס יפהפה מסוג אַיַּת צְרָעִים, אשר נקלעה לתוך המרפסת ולא הצליחה לעבור את מעקה הזכוכית שהיה לפניה. ניסיוניתיה הרבים לא צלחו ותוך כדי כך גם קיבלה חבטות קלות.

ד״ר דהן, אשר הבחין שהאית נמצאת בלחץ ובמצוקה פעל במקצועיות רבה, פתח בזהירות את המרפסת וניגש לאט אט לעבר האיה ותפס אותה בעדינות, הניח אותה בתוך קופסת קרטון עם פתחי איוורור ונסע לדיונה. כפי שניתן לראות בסרטון, אית הצרעים שוחררה וחזרה לעוף עם המון מרץ ובתקווה שתחזור למסלול התעופה הנכון.

ד״ר משה דהן: "צוות השירות מטפל בקריאות רבות במהלך כל השנה ואם זאת התרגשנו כאשר פגשנו את אית הצרעים כאן באשדוד.רגע לפני השיחרור בדקתי אותה בעדינות ולאחר שהבחנתי שאין לה פגיעות שחררנו אותה".

אַיַּת צְרָעִים, עוף דורס בגודל בינוני, ממשפחת הנציים. גב האיה שחום וגחונה אפור כהה עם כתמים. רגליה קצרות ומוצקות, בהן היא חופרת קיני צרעות ודבורים. על מצחה ולחייה קשקשים המגינים עליה מפני עקיצות.

"חשוב לציין", אומרים בעיריית אשדוד, "כי אנו בעיצומה של נדידת הסתיו,במהלכה עוברות את ארצנו מיליוני ציפורים נודדות, הנדידה טומנת בחובה מאמץ רב וסכנות רבות ולא פעם הציפורים נמצאות תשושות או פצועות מהמאמץ, במידה ונתקלתם בציפור שכזו ניתן לפעות למוקד רשות שמורות הטבע והגנים בטלפון *3639 או למוקד 106".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר