צב ים חום צבת ים ביצים
פקח רשות הטבע מוציא בזהירות את הביצים כדי להעבירן למקום מבטחים. מתוך סרטון שצילמה שירן בוחבוט

צפו: מבקרים בחוף מצאו קן של צבת ים חומה

פורסם בתאריך: 23.6.19 17:39

     

מבקרים שבילו אתמול בחוף לידו באשדוד הבחינו בקן של צבת ים חומה ודיווחו לרשות הטבע והגנים. פקח הרשות באזור אביתר בן אבי הגיע והעתיק את הביצים למקום מוגן לעיניהם המשתאות של הנופשים.

זהירות! צבות ים מטילות בחופים

בימים האחרונים הופץ תיעוד בפייסבוק בו עוברי אורח באחד מחופי ישראל זיהו צבת ים על החוף וחשבו כי היא איבדה את דרכה וצריך להחזירה למים. כוונתם כך נראה היתה טובה אך בפועל נראה כי מדובר היה בצבת ים בהיריון שהגיעה לחוף כדי להטיל את ביציה בגומה בחוף, זאת כפי שצבות ים רבות עושות כעת בעיצומה של תקופת הטלות הביצים בחופים. במעשיהם, אומנם בלי כוונה, הם פגעו בהליך ההטלה התקין של צבות הים.

לאור כך, רשות הטבע והגנים שבה ומחדדת את ההנחיות: נתקלתם בצב/ת ים בחוף? דווחו על כך מיד למוקד רשות הטבע והגנים שמספרו 3639* כדי לקבל הנחיות כיצד צריך לנהוג.

משחררים צבים לים בחוף ניצנים. צילום: heidi levine

משחררים צבים לים בחוף ניצנים. צילום: heidi levine

לדברי ד"ר יניב לוי, מנהל המרכז להצלת צבי ים של רשות הטבע והגנים: "תקופת ההטלה של צבות הים בחופי ישראל נמצאת בעיצומה, ובלילות אלו, עולות לחופים צבות הים על מנת להטיל את ביציהן. הפרעות כגון רעש, אלומות אור, סנוור פנסים, מדורות ורחשים שונים עלולים להפריע למלאכת ההטלה ולגרום לצבה לשוב על עקבותיה ולחזור אל הים. במידה ומספר ניסיונות של הצבה להטיל את ביציה בחוף כשלו, היא תטיל את הביצים במים, דבר שיוביל לאובדן התפתחות הביצים לכדי צבונים ואף פגיעה אפשרית בצבה עצמה על ידי התפתחות זיהום סופני. בכל מקרה אסור לגעת בצב/ת הים ולנסות להחזירה למים לבד אלא להתקשר למוקד רשות הטבע והגנים".

לוי מוסיף כי, "בתקופה זו של ההטלות, פקחי רשות הטבע והגנים סורקים מדי יום, בשעות הבוקר המוקדמות, את רצועת החוף מצפון ועד דרום הארץ, כדי למצוא את ההטלות של צבות הים. זאת במקביל למידע ספציפי שמגיע אלינו מהקהל הרחב שמעדכן אותנו בדבר ההטלות.

ברשות הטבע מבקשים מהציבור כי במקרה בו נתקלתם בצב ים, עקבות או קן עם ביצים, יש להימנע מהפרעה למלאכת הטלת הביצים של צבת היום וכמובן מחפירה, טשטוש העקבות או פגיעה בקן. עם זיהוי מקרים אלו חשוב ליצור קשר בהקדם עם מוקד רשות הטבע והגנים או עם המוקדים העירוניים, על מנת שפקחי הרשות, שרק הם מיומנים ומוסמכים לטפל בקנים, יגיעו לאסוף את הביצים למדגרה מוגנת, שתבטיח את שלומם. המוקד פעיל 24 שעות ביממה.

צב ים מתוך סרטון שצילם אביתר בן אבי רשות הטבע והגנים

ארכיון: צב ים מתוך סרטון שצילם אביתר בן אבי רשות הטבע והגנים

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר