תנים בחורש לפנות ערב. צילם: נעם ארון

יללת התן באשדוד

נעם ארון פגש מקרוב צמד תנים באשדוד וחזר כדי לספר

פורסם בתאריך: 7.1.18 00:09

     
"בין ברושים עולה ירח,
הסתכלי, כל כך שקוף הלילה,
במרחב שדות ינשוף צורח
ואחריו יללת התן"
(מתוך "לפנות ערב" מאת יעקב שבתאי)
נעם ארון מאשדוד תיעד את התנים שאתם רואים כאן, והנה מה שהיה לו לומר לכם:
"בימים בהם כל המדינה גועשת בגלל תנים וכלבת, יצאתי לטבע בשולי העיר לצלם נופים, במצלמה שלי עדשה רחבה ותכף הערב יורד. תוך כדי צעידה אני מבחין בחברים וותיקים, אולי לא הם במיוחד אבל בני המשפחה בוודאי וכן הם אשדודים. בעדשה הרחבה לא הייתי מצלם תנים אך בטבע יש הפתעות ומה שבא אני אומר תמיד ברוך הבא. זוג תנים, אבות אבותיהם חיו פה עוד הרבה לפני אשדוד שלנו ואשדוד של הפלישתים, אלא שאז הייתה הישרדות עם כללים שונים ושווים לכולם, מאז פרצה הקדמה והאדם נוסע מהר יותר וחי הרבה יותר ומבלה הרבה יותר, נאלץ האדם לנוחותו להתקדם צעד אחר צעד ולמלא "בשמלת בטון ומלט" כל חלקה טובה ולהגיע לכל אתר עם כלי המשחית 4X4 שיודעים לפלס דרך בכל הר, גיא ודיונה או חורשה כי יער תכל'ס אין ולבעלי החיים בטבע שהם בחזקת עולם הולך ונעלם החיים קשים יותר ויותר. במקום לשמור על הטבע כי הטבע שומר עלינו, כולנו דואגים באופן שיטתי לרמוס, להשחית וללכלך וחבל ומאוד עצוב לי אישית ובטוח שגם לכדור הארץ.
"התנים שבתמונה צולמו ממרחק של כ-20 מטר, הם בריאים וחיוניים למראה, משוטטים ולא משעמום, הם פשוט מחפשים מזון למחייתם, מחפשים משמע לצוד, אבל כאשר הטבע נרמס הם נאלצים לאלתר למחיים בדיוק כמו בני האדם ופחי האשפה הפכו לאתר מבוקש. בעזרת חוש ריח מאוד מפותח הם יודעים לאתר פרצות בפחי ובאתרי אשפה, לקרוע שקיות שהופקרו בשטח ולמצוא מזון.
"התן הוא ממשפחת הכלביים, יכולת ההסתגלות שלו היא מהגבוהות בקרב הכלביים והחיות בכלל, הם לא יובסו כדי לשמור עליהם כי הם שומרים בדרכם על המאזן האקולוגי בדיוק כמו כל החיות שלצערי האדם נטש את המשימה לשמור עליהן.

ישר בעיניים. תן בתצלום תקריב של נעם ארון

אני מצרף תמונה נוספת של תן שצולמה ב-2015 אחת המיוחדות והאהובות עלי צולמה ממרחק 180 ס"מ. עמדנו זה מול זה צילמתי שלוש או ארבע תמונות הורדתי את המצלמה והבטנו זה לזה בעיניים במשך כ-4 דקות, עד שהתן הוריד את ראשו מטה והבנתי ששפת הגוף שלו משדרת כניעה. מאוד מאוד רציתי ללטף, אבל לא העזתי כדי לא להכתים אותו, מה גם שמדובר בחיית בר שאין לדעת מה יהיה הצעד הבא שלה. זה היה תענוג, כייף אמיתי, רגע בטבע שלא אשכח לעולם".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר