חוף לידו אשדוד. צילום: בועז רענן
חוף לידו אשדוד. צילום: בועז רענן

"העדפת השיקול הכלכלי על השיקול הציבורי": הוגש ערר נגד אישור המלונות בחוף לידו

פורסם בתאריך: 28.8.23 09:50

     

עמותת אדם טבע ודין הגישה ערר כנגד ההחלטה להרחיב את בניית בתי המלון בחוף לידו באשדוד. החלטה אשר תאפשר לבנות שני מלונות במרחק של כ-60 מטר מקו המים.

"הקמת מלונות על החוף – משמעותה הצרה משמעותית של רצועת החוף", נמסר מהעמותה, "כאשר יש לזכור שבעקבות שינויי האקלים ועליית מפלס הים רצועת החוף צפויה להצטמצם משמעותית. לכך יש להוסיף, שהבנייה במיקום כלכך צמוד לים תוביל לתופעה של סחיפת חול מהמקום. כל אלו מובילים לתוצאה אחת ברורה- רצועת החוף שתעמוד לרשות הציבור תצטמצם משמעותית".

חברי העמותה שהשתתפו בדיונים לקראת אישור המלונות, טוענים כי הם התרשמו שחלק מחברי הוועדה פעלו מתוך חשש, "במסגרת הדיונים התרשמנו שחלק מחברי הוועדה יודעים שהדבר הנכון והצודק הוא לא לאשר את התכניות אבל הם חוששים מתביעות מצד היזם. כלומר, הם מעדיפים את השיקול הכלכלי מעל השיקול הציבורי.

מחאה בחוף לידו. צילום: רוני סאיג

מחאה בחוף לידו. צילום: רוני סאיג

"בדיונים חזרנו וקראנו לחברי הוועדה המקומית להעדיף את האינטרס הציבורי על פני שיקולים אחרים, ולצערנו הם לא עשו זאת. אדם טבע ודין רואה במרחב החופי את המרחב הפתוח החשוב ביותר לציבור ולכן יש לשמור עליו ציבורי ופתוח ככל הניתן. אין לאפשר בניה מתוקף תכניות ישנות ולא לבנות קרוב לחופים.

"אדם טבע ודין קורא לרשות מקרקעי ישראל להשקיע באינטרס הציבורי – ולפעול להעברת כל הזכויות שנותרו בתכניות הישנות אל מעבר לחופים השייכים רק לציבור. הצעת החוק לתיקון תכניות ישנות, בה תמכו בעבר עשרות חברי כנסת – היא הצעד הנכון בכיוון".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר