מנקים את חופי אשדוד. צילום: עיריית אשדוד
מנקים את חופי אשדוד. צילום: עיריית אשדוד

עשרות מתנדבים ומערך חירום: שבוע לאסון הזפת כך מתמודדים איתו באשדוד

חופי אשדוד זכו לדגל כחול מטעם המשרד להגנת הסביבה וזה אומר כי רמת הזיהום בהם נמוכה. זה קורה בין היתר בזכות מתנדבים רבים שבאים ותורמים מזמנם ומרצם, לצד הפעלת מערך חירום למקרים כאלה בעיריית אשדוד

פורסם בתאריך: 26.2.21 14:24

     

שבוע עבר מאז תחילת המשבר אשר פקד את חופי ישראל ובעקבות כך המשרד להגנת הסביבה הכריז על משבר לאומי. הזפת הרבה שנשטפה לחופי ישראל, גרמה לפגיעה קשה בחופים והחי ברחבי רשויות החוף.

באשדוד הופעל מיד נוהל חירום ובהתאם לכך כבר שבוע ימים עובדים באגף החופים ללא הפסקה במטרה לנקות את החופים ויש לזה תוצאות: במפת רמזור הזיהום של חופי הים שמפעיל המשרד להגנת הסביבה, באשדוד ישנו דגל כחול מה שאומר שרמת הזיהום נמוכה. "הפגיעה בחופי אשדוד היא קטנה ועדיין ישנן כמויות גדולות של זפת שאנו אוספים מידי יום, אנו צריכים מתנדבים שיסייעו לנו", אומר מנהל אגף החופים, אריה תורג’מן.

המלאכים בלבן

ארגונים רבים, מפעלים ומתנדבים בודדים, לקחו יום חופש הגיעו בכל יום לחופי אשדוד והצטרפו לצוותי העבודה של אגף החופים. אם זה שוטרי משטרת, ישראל, עובדי סודה סטרים ואדמה אגן, וכן מתנדבים של קהילת אנשי הים התיכון.

כך למשל, עובדי חברת נמלי ישראל שנרתמו השבוע לקחת חלק בפעילות לניקוי חוף הים הצפוני באשדוד, מצפון לנמל הדרום, בעקבות אסון הזפת. מנכ"ל החברה, שלמה ברימן, ביחד עם עשרות עובדים ובשיתוף המשרד להגנת הסביבה ואגף החופים בעיריית אשדוד הגיעו לרצועת הים, שנמצאת באחזקת חנ"י, וניקו את החוף מנזקי הזפת.

עובדי חנ"י מנקים את החופים

עובדי חנ"י מנקים את החופים

בעירייה אומרים כי העבודה בחופים הדרומיים מחוף ט"ו עד חוף י"א כבר הסתיימו, וכעת מתרכזים בחופים הצפוניים. כמו כן, עיריית אשדוד, מפעילה מערך חירום ים כל השנה, ולרשת הארצית של מתנדבי חירום ים בהובלת אקואושן, הצטרפו יותר מחמישים מתנדבים שסיימו את ההכשרה המקצועית בהנחיית המשרד להגנת הסביבה בנושא טיפול בזיהום ים.

רוצים להתנדב? היכנסו ללינק הבא ובו תמצאו את מפת אירועי הניקוי החדשה שמתעדכנת בזמן אמת בכל שעה ובכל יום במיוחד עבורכם  https://menakim-et-hahof.web.app/

היעד: 19 במרץ

מבחינת העירייה הוצב יעד לסיום ניקוי החופים מהזפת והוא ה-19 במרץ – פתיחת עונת הרחצה.  "יש שעון חול והזמנים הם ברורים, נמשיך לעבוד קשה ביחד עם המתנדבים במטרה שבתאריך ה-19.3 כאשר גרגיר החול האחרון בשעון ירד, אנו גם נפתח את עונת הרחצה", מוסיף אריה תורג’מן מנהל אגף החופים.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר