מתוך דף הפייסבוק של אירנה מעיין
מתוך דף הפייסבוק של אירנה מעיין

ערב מיוחד בשלומפר לנשים בלבד: התמודדות והעצמה

ביום ראשון יתקיים בפאב ה"שלומפר" ערב העצמה נשית, שכל הכנסותיו יועברו למקלט לנשים מוכות. אירנה מעיין, שעומדת מאחורי היוזמה, תספר בו מה היא ומשפחתה עברו. רגע לפני, היא משתפת מה הביא אותה לארגן את האירוע

פורסם בתאריך: 7.3.19 19:13

     

ביום ראשון הקרוב, 10.3, ייערך בפאב ה"שלומפר" הממוקם באזור התעשייה בעיר, ערב לנשים בלבד – שכל הכנסותיו למקלט לנשים מוכות. את הערב יזמה אירנה מעיין, בת 25, שמאחוריה סיפור חיים לא פשוט.

"בגיל 16 עברתי לאשדוד מחיפה עם המשפחה שלי, עברנו למקלט לנשים מוכות ואף אחד לא ידע. חווינו אלימות במשפחה, ואמנם לא חוויתי אותה פיזית אבל הייתי חשופה אליה מהרגע שאני זוכרת את עצמי", נזכרת אירנה. "גם לא ידעתי על מי לכעוס, אז פרקתי הרבה על אמא שלי, למרות שאני יודעת שהיא עשתה את הצעד הנכון. הייתי חוזרת מבית הספר למקלט, ואף אחד לא ידע".

אירנה מעיין מעבירה הרצאות על סיפור החיים שלה מאז שנחשפה לראשונה בסרט תיעודי של ויצו "מאחורי דלתות סגורות" אליו הצטלמה עם עוד שלושה משתתפים שגם כן, היו חשופים לאלימות. לאחר מכן, התחילה לספר את מה שעברה לקהל הרחב.

היא שירתה כקצינת נפגעים בגבעתי בזמן צוק איתן, תקופה מיוחדת אך קשה, שגרמה לה לרגשות רבים ואפילו למחשבות אובדניות. בזמן שירותה, חבר קרוב ביחידה התאבד וזה גרם לה להבנה עמוקה בעקבותיה יצאה לקצונה. "זו היית נקודת שבר ואור, אחרי הלוויה אמרתי לעצמי שבחיים לא אעשה דבר כזה לקרובים שלי".

במשך כל חייה, גם במהלך מגוריה בחיפה וגם לאחר שעברה לאשדוד, אף אחד לא ידע על מה שמתרחש בביתה. לטענתה, היא הייתה ילדה אקטיבית, שמחה ופעילה עם חברים רבים ובמערכת החינוך אף אחד לא זיהה שום בעיה.

מתי הייתה הפעם הראשונה שסיפרת למישהו?

"לאחר הצבא, חסכתי שנה ונסעתי לדרום אמריקה. אני חושבת שיש משהו בטיול שהוא אחר, אתה סוף סוף מכיר את עצמך וזה סוג של תהליך השלמה עם החיים שלך וזה סגר לי מעגל עם עצמי. ישבתי עם מישהי שהכרתי שבוע לפני וסיפרתי לה והתגובה הראשונה שלה הייתה שהיא חוותה משהו דומה. בנובמבר בשנה שעברה, בהקרנת הבכורה של הסרט, הגיעו כל החברות שלי והבינו שלא חשפתי בעיקר כדי לשמור על עצמי".

והאם היום כל המשפחה בקשר?

"כולם בקשר טוב ומכבד. שני ההורים שלי בזוגיות חדשה וטובה. אני חושבת שבגלל שאנחנו משפחה עולה, להורים שלי הייתה איזושהי תלות אחד בשנייה וגם המשפחה המורחבת לא ראתה בצעקות ובאווירה הזו משהו שונה, זה היה מוכר".

מתוך דף הפייסבוק של אירנה מעיין

אירנה מתייחסת להרצאות שהיא מעבירה כסוג של תיקון עם עצמה, היא חושבת שהכי חשוב לזכור כשפוגשים באדם שחווה אלימות מסוימת, זה שהוא קודם כל צריך אוזן קשבת. "אתה מבין שזה לא בסדר, אבל לא מבין עד הסוף. הנושא מאוד רחוק ממך ואף אחד לא רוצה שממנו יגיע הדבר, הצעד המכריע. אני חושבת שיש טייטל של חובות וזכויות, כמו למשל חובת הדיווח שזה טייטל מפחיד, אבל בסוף אנשים רוצים את האוזן הקשבת שלך".

אירנה מעיין וחברות בפאב שלומפר. צילום: פבל טולצ'ינסקי

אירנה מעיין וחברות בפאב שלומפר. צילום: פבל טולצ'ינסקי

אז מה מתוכנן ביום ראשון?

"רציתי להוסיף לכל מה שאני עושה פן של נתינה, אני אמנם מתנדבת בסע"ר ועם ילדים מיוחדים, אבל היה חסר לי עוד משהו, וכשניגשתי לחיים ודורון (בנישו, הבעלים של השלומפר, ב"א) הם ישר אמרו לי: קחי מפתח. במסגרת הערב תהיה הפרשת חלה שכוללת בתוכה המון השראה ואיחולים לחיזוק אישי, דגשים לאהבה עצמית וחוזק ואמונה בכללי זה כלי לעוצמה בעיניי, הסיפור האישי שלי ופלייליסט נשי במיוחד הכולל את אבריל לאבין, להקת חמסה, בריטני ספירס ועוד המון בסגנון. הכניסה היא בעלות של 20 שקלים בלבד וכל ההכנסות ילכו לפעילות ספציפית למען נשים במקלט לנשים מוכות, תלוי בכמה כסף נצליח לגייס".

ולסיכום, מה את מציעה לאנשים שנתקלים באלימות כזו או חווים אותה בעצמה?

"אני פשוט מקשיבה, אני לא נותנת פתרונות, כי הפתרונות לא אצלי, הפתרון של כל אדם נמצא רק אצלו ואין עזרה טובה יותר מהקשבה. אנשים שרוצים לפרוק, לא רוצים ביקורת או פתרונות- הם רוצים שיקשיבו להם".

פאב ה"שלומפר", 10.3, 19:30.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר