הרב עובדיה דהן מציג בפני הרב חיים פינטו את ההיערכות לימים הנוראים. צילום: המועצה הדתית

לצד התפשטות הקורונה- פעילות ללא הפסקה במועצה הדתית

לקראת בואם של הימים הנוראים, יזם הרב עובדיה דהן, יו"ר המועצה הדתית תכונה וההיערכות רבה יותר מכל שנה עקב המצב הנוכחי של התפשטות הקורונה ובימי ראש השנה יום הכיפורים וסוכות, הציבור יצטרך להצטמצם במספר מקומות מוגבל. בבתי כנסת רבים הציבור יתפלל בחצרות, בכפוף להנחיות משרד הבריאות

פורסם בתאריך: 8.9.20 19:40

     

המועצה הדתית הכינה את עצמה מבעוד מועד, נרכשו כמות גדולה של כיפות, מחזורי תפילות לימים הנוראים וכן שופרות לראש השנה אותם ניתן להשאיל במועצה הדתית. השתתפות בעזרה וסיוע בהשכרת ציוד כיסאות לחצרות או לאוהלים בהם יתקיימו התפילות בימי החגים. כמו"כ כבר בתחילת חודש אלול חולקו לבתי כנסת ספרי "סליחות", מחזורי תפילה לימים הנוראים, "לוח שנה" מהודר וצבעוני בהוצאת המועצה הדתית לכל דורש, ספר "הלכה יומית" תשפ"א לבתי הכנסת וכן ספר "לוח דינים ומנהגים" – עם הלכות המיוחדות לגבאי בית הכנסת ובו כל זמני המועדים והודעות חשובות על מועדי ישראל.

פרוייקט בדיקת תפילין ומזוזות בחינם לתושבי העיר הורחב ע"י המועצה הדתית עד ערב ראש השנה במשך כל יום, השבוע הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית נכנס לרב הראשי רבי חיים פינטו והציג בפניו בדיקה של תפילין מהודרות שנמצא בהם חסר מילה שלמה, אותו אדם בעל תפילין ספק את ידיו בצער כשהתגלה הטעות החמורה והמילה שחסרה היא "בכור" והוא עצמו בכור במשפחה, מיד תוקנו התפילין והודה מקרב לב על שהמועצה הדתית הצילה אותו שיזכה להניח תפילין כדת וכהלכה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




הרבנים הראשיים רבי חיים פינטו ורבי יוסף שיינין שיבחו ובירכו בחביבות רבה את ראש המועצה הרב עובדיה דהן על המיזם החשוב במבצע בדיקת תפילין ומזוזות שבכך הוא מציל משפחות רבים שיניחו תפילין כהלכה ושיהיו מזוזות כשרים קבועות בפתחי הבתים.

בעקבות הצורך הדחוף לבעלי תוקעים בשופר בפרט השנה, הורחבו מספר הקורסים לבעלי תוקעים במספר מוקדים בעיר וכן שיעור פרטני "חינם" לפונים. את השיעור מעביר בצורה יסודית ומקיפה הרב חיים בן-חמו מרבני המועצה הדתית באופן מקיף וביסודיות ע"פ כל כללי ההלכה והפוסקים תוך כדי הדגמה בתקיעת השופר, את רעיון הקורס יזם בשעתו הרב סעדיה אריבי זצ"ל רב שכונה ומרבני המועצה הדתית.

הרב עובדיה דהן אמר כי, ״בעקבות המצב הרחבנו את הקורסים לארבעה שיעורים ויותר כדי להקל על המשתתפים״, והביע את שמחתו לנוכח ההיענות הגדולה של בעלי התוקעים אשר לוקחים על עצמם אחריות ובאים ללמוד בעיון את ההלכות, באמצעות הלימוד ובדיקת התקיעות מול תוכנת מחשב המיוחדת, וכך נמנעים מלחרוג מעיקרי ההלכה.

הרב דהן פנה בבקשה לבעלי התוקעים: ״היות שאנו נמצאים השנה במצב חירום עם הגבלות מס' הבאים לבית הכנסת, על כן מי שבאפשרותו לתקוע עבור אותם אלו שאין באפשרותם לשמוע קול שופר מכל סיבה שהיא, שיצרו קשר עם הרב חיים בן-חמו במועצה הדתית (טלפון: 08-8630607) כדי לזכות את אותם אלו בשמיעת קול שופר בראש השנה״. הרב דהן הודיע לגבאֵי בתי הכנסת כי השנה המועצה הדתית רכשה שופרות איכותיים למי שאין להם שופר, אותם ניתן להשאיל במשרדי המועצה.

בתחום 'מקוואות הטהרה' בעיר הרב דהן חוזק ומדגיש: "מקוואות הטהרה בעיר עוברים חיטוי יסודי בכל יום, והניקיון כמו תמיד בראש סדר העדיפות לפי כללי משרד הבריאות, בכל יום מימי המקוה מוחלפים, ונערך ניקיון יסודי וחיטוי מחמיר ביותר לפי כל הנהלים הנדרשים, וזאת בנוסף לרמת הניקיון וההגיינה הגבוהה בכל ימות השנה במקוואות״. המועצה הדתית ממשיכה להשאיל בחינם חופה עם עמודים כדי לערוך חופה בכל מקום לזוגות הנישאים בתקופה זו. עד נכון להיום קרוב למאה זוגות השאילו את החופה לשמחה הפרטית שלהם.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר