הרב נהון ודוד בן-דוד בכותל המערבי

מרגש: בר מצווה בגיל 80 בכותל המערבי

הרב מאיר ישראל נהון, מרבני המועצה הדתית ומוסר שיעורי תורה ברובע ו' בעיר, ערך בכותל המערבי טקס הנחת תפילין ובר מצווה לדוד בן-דוד, בחור בן 80

פורסם בתאריך: 8.9.20 19:28

     

לא בכל יום פוגשים בנער בר מצוה בגיל 80, כך מספר בהתרגשות הרב מאיר ישראל נהון, מרבני המועצה הדתית ומוסר שיעורי תורה ברובע ו' בעיר. הרב נהון, יליד ירושלים, בנו של המקובל רבי יעקב נהון מזקני ישיבת המקובלים "בית אל" בירושלים, שנוהג מידי פעם להכין חתני בר מצוות בכותל המערבי. באווירה של חודש אלול והכנה לימים הנוראים, נתבקש הרב נהון לערוך טקס בר מצוה ליהודי בן 80 שזכה לראשונה להניח תפילין לראשונה ביום ההולדת שלו.

בתיאור מרגש מספר "החתן" דוד בן-דוד על ילדותו מאז שעלה ארצה לבדו מקזבלנקה שבמרוקו, כילד בגיל 7 עבר תלאות ונלקח לקיבוץ 'עין חרוד' המנוכר מכל זיק של יהדות וערכים, שם משפחה אומנת אימצה אותו וגידלה אותו במסירות רבה כילדם ממש. במשך חייו כיהן בתפקידים רבים בצבא, במשטרה ועוד וזכה לתרום ספר תורה לזכר הוריו. אבל מה שהביא אותו לכותל המערבי בשבוע האחרון זה היה הטלפון הנרגש שקיבל מאימו המאמצת מקיבוץ עין חרוד בת ה-96 שאמרה לו שרוצה לשוחח איתו ואמרה לו: "דוד, תדע לך היום מלאו לך 80 שנה, כשהיית ילד לא עשו לך בר מצווה ומעולם לא הנחת תפילין, אז הנה יש יהודים טובים שמארגנים עבורך בר מצוה עם הנחת תפילין לראשונה בכותל המערבי".

הרב מאיר נהון מספר: "אנו עורכים כבר שנים רבות טקסי חלאקה לילדים, הנחת תפילין לנערי בר מצווה מכל העדות והחוגים מהארץ ומהעולם, לניצולי שואה, אבל כזה סיפור כמעט ואני לא זוכר, בהתרגשות מיוחדת סיפר לנו את השתלשלות חייו, פגשנו באדם חכם שעשה רבות בחייו וכעת זוכה גם לחגוג בר מצוה בגיל 80. הסברנו לו את מהות וחשיבות המצווה, עזרנו לו להניח את התפילין, לגלגל את הרצועות על ידו לאט לאט כשדמעות זלגו מעינינו, במהלך התפילה זכה לעלות לספר תורה כשהוא מעוטר בתפילין וכשבירך על ספר תורה עין לא נותרה יבשה".

לאחר התפילה, הרב נהון תקע בשופר כנהוג בימי חודש אלול, כשרעיתו ובני משפחתו הנרגשים ניגשים לברך את "חתן" בר המצוה בברכת מזל טוב. החתן הודה למארגנים ואמר: "אני היום כאן בכותל המערבי, כולי נרגש, אני מודה לבורא עולם על כל רגע בחיים על שהצלחתי להקים משפחה, ובעיקר על זה שזכיתי ליום בר המצווה שלי בגיל 80 ולהניח תפילין לראשונה!".

הרב נהון עם הגה״צ רבי חיים פינטו

דוד בברכת שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. לאחר שהרב נהון סיפר במועצה הדתית על הטקס המרגש, בלשכת הרב הראשי רבי חיים פינטו הזמינו את חתן בר המצווה דוד בן-דוד לקבל ברכה ועידוד על ההתרגשות שגרם לכל המשתתפים. כיום דוד בן-דוד הוא מנהל בית ספר לנהיגה 'גלבוע' ומדריך טיולים לתיירים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר