אוניית מכולות ענקית עוגנת בנמל אשדוד. צילום: יח"צ נמל אשדוד
אוניית מכולות ענקית עוגנת בנמל אשדוד: האם בקרוב הן תעבורנה לנמל החדש? צילום: יח"צ נמל אשדוד

אופס, נמל אשדוד הוקם ללא היתר בניה

הדבר עולה מהמחלוקת שניטשה בין עיריית אשדוד לנמל בנוגע להיטל השבחה על תחנת דלק פנימית, שבסופה הכריעה ועדת הערר לטובת הנמל וביטלה את החיוב בגובה של 285 אלף שקל

פורסם בתאריך: 6.9.20 10:08

     

הוועדה המקומית לתכנון ובניה בעיריית אשדוד חייבה את חברת נמל אשדוד בהיטל השבחה בגובה של 285 אלף שקל בגין הקמת תחנת דלק פנימית. בנמל הגישו ערעור – ולפני שבוע הוא התקבל.

במהלך הטיפול בסוגיה התברר שנמל אשדוד נבנה ללא היתר בניה, וזה גם היה ה"קלף" של העירייה. אבל הוא לא התקבל.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




ועד הערר לענייני פיצויים במחוז דרום קבעה, כי הקמת תחנת תדלוק שמהווה חלק תפעולי מעסק או מפעל, אינה חייבת בהיטל השבחה והיא כבר כלולה בשווי של הקרקע במצב הקודם. בכך, ביטלה הוועדה היטל השבחה שהוציאה הוועדה המקומית אשדוד לנמל אשדוד בשווי של כ-285 אלף שקל נכון ל-2013.

יו"ר ועדת הערר קיבל את הערר של נמל אשדוד, שטענה באמצעות עוה"ד אלכס כץ ואלירן חליבה ממשרד כץ, גבע איצקוביץ (KGI), כי אין מדובר בתחנה לתדלוק רכביהם של העובדים בנמל, אלא שהתחנה משמשת לתדלוק כלי הרכב שמשמשים לעבודה בתוך תחומי הנמל – כמו מלגזות – וקבע: "אין ספק, כי נמל דורש פונקציה שתאפשר את תדלוק הכלים הנמצאים בו. לפיכך, אין ספק שהייתה אפשרות לתדלק רכבים בשטח הנמל כפי שגם נכתב במסמך שהוצג על ידי העוררת..".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כאמור, ב-2013 הוציאה הוועדה המקומית חיוב על היטל השבחה, והנמל ערער על השומה וטען, כי התחנה משמשת לתדלוק פנימי ולאספקת דלק לכלים הייעודיים בנמל ולכן היא תואמת את הוראות התכנית הישנה. עוד נטען, כי לא מתקיימת בתחנת הדלק פעילות מסחרית.

עו"ד אלכס כץ. צילום: שני נחמיאס

עו"ד אלכס כץ. צילום: שני נחמיאס

יו"ר הוועדה דחה את טענת הוועדה המקומית, שלפיה הנמל, שנבנה בשנות השישים, נבנה ללא היתר בניה חוקי, אולם כיום, משהשתנו החוקים, ההקמה של תחנת דלק משביחה את ערך הקרקע.

"עמדת המשיבה לפיה נמל אשדוד נבנה ללא היתר", נכתב בהחלטה, "אין משמעותה שנמל אשדוד נבנה באופן לא חוקי, אלא שנכון למועד הקמתו של הנמל סברה המדינה כי מהבחינה המשפטית לא נדרש היתר בנייה. מכאן, שמהבחינה השמאית שווי המקרקעין משקף שווי של נמל הכולל בתוכו גם שווי תחנת התדלוק לשימוש כלי הנמל השונים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר