סגנית ראש העיר אשדוד שרון מרק. צילום: פבל
סגנית ראש העיר אשדוד שרון מרק. צילום: פבל

משפחה מודרנית: הצעה לסדר של שרון מרק קוראת לשינוי פרטי ההורים ברישום העירוני

יוזמה של סגנית ראש העיר קוראת לשינוי בהגדרות בטפסים העירוניים עבור הורים למשפחות שאינן בהכרח כוללות אבא ואמא ולהירשם במקום כהורי הילד

פורסם בתאריך: 1.9.20 18:15

     

הצעה לסדר שהגישה סגנית ראש העיר שרון מרק בנושא שינוי הגדרת ההורים בטפסי הרישום העירוניים, תעלה מחר (רביעי) להצבעה בישיבת מועצת העיר. מטרת ההצעה היא לאפשר למשפחות שונות, לרבות משפחות להורים עצמאיים, גרושים, פרודים, אלמנים וחד מיניים, לרשום את ילדיהם במוסדות העירוניים ללא הסתבכות וחוסר נעימות הכרוכים בחיפוש אחר הגדרה. כך במקום שיאלצו להירשם תחת כאם או אב הילד, מציעה מרק, שההורים ירשמו פשוט כהורים. כמו כן, תתאפשר הרשמה עם פרטי הורה אחד ללא חובת הרשמת הורה נוסף.

הצעתה הסדר של מרק מגיע בהמשך להנחיית משרד החינוך כחלק מיישום חוק "הורה עצמאי" העוסק במעמד הורה ללא בן או בת זוג המטפל בילד תחת גיל 18. בעיקר הצעתה של מרק הוא להוביל עדכון כלל מערכתי של כל טפסי הרישום העירוניים לרבות מוסדות חינוך, פנאי חוגים והעשרה. "בכך כל מי שהתא המשפחתי שלו אינו מורכב מ'אמא' ו'אבא', יוכלו לרשום את הילדים בלי להסתבך עם הניסיון להגדיר את עצמם מול התבנית המסורתית" נכתב בהצעה. כך במקום "שם האב" או "שם האם" יופיע בטפסים העירוניים "שם ההורה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"אנחנו יודעים שיש כל מיני סוגים של משפחות וזה בא לתת להן מענה. חוק ההורה העצמאי בעצם מדבר על משפחות יחדניות מכל מיני סוגים כמו למשל משפחות מאמצות, משפחות שעלו מהארץ, וכמובן גם משפחות חדשות שונות". הסבירה מרק לכתב כאן דרום את הסיבה לקידום ההצעה מול מועצת העיר. "לא הסתדר לי שהמציאות העירונית לא תואמת את המציאות בחוק". מרק טוענת כי על עף שחלק מהמוסדות העירוניים אכן יש התייחסות ל"שמות ההורים" במקום הגדרות שמרניות של "אב" ו"אם", היא עדין רואה צורך לאחד גישה זו בכל הטפסים העירוניים. "כולם צריכים להרגיש בנוח לבוא ולרשום את הילדים שלהם".

"הדוגמה האישית שלי זה קרובת משפחה שבעלה נפטר לפני שנתיים" מספרת מרק. "כשפרסמתי על הכוונה שלי לקדם את ההצעה היא ממש הודתה לי וסיפרה לי הכאב של שלה כל פעם שהיא מגיע לרישום, איך הילדים מרגישים כשהם צריכים למלא את פרטי האב שנפטר. לצערי מקרים כאלה מוכרים בכל האוכלוסייה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר