מהנדס העיר דורון חזן צילום: ערן אלרגנט

נדחתה תביעתה של גלבר נגד זכייתו של דורון חזן במכרז

השופטת דגית וייסמן קיבלה את טענותיהם של חזן ועיריית אשדוד בנוגע לבחירה בו לתפקיד מהנדס העיר לפני חמש שנים, וחייבה את גלבר בהוצאות ושכר טרחה. חזן: "מצפה להתנצלות מגלבר"

פורסם בתאריך: 31.8.20 13:16

עדכון אחרון: 31.8.20 22:41

     

חמש שנים לאחר שהלן גלבר פתחה בהליכים משפטיים לביטול זכייתו של דורון חזן במכרז לתפקיד מהנדס העיר אשדוד, הכריע אתמול בית הדין לעבודה, שהוא עמד בתנאי הסף וכי אין מקום להתערב בהחלטה של ועדת המכרזים.

גלבר ביקשה לקבוע שחזן אינו כשיר לתפקיד, שלא עמד בתנאי הסף, שהוא ניסה להטעות את הוועדה, ולכן יש לבטל את המכרז. לטענתה הוא זייף לכאורה את קורות חייו ולא צבר די ניסיון. מנגד, עיריית אשדוד וחזן עצמו דחו את הטענות.

השופטת דגית ויסמן מבית הדין לעבודה בתל אביב ציינה, ש"לאחר ששקלנו את טענות הצדדים ועיינו במסמכים שהוצגו, לא שוכנענו כי נפל בהליכי ועדת המכרזים פגם המצדיק את פסילת המכרז. לגבי חזן, לא שוכנענו כי לא מתקיימים בו תנאי הכשירות הנדרשים לתפקיד".

השופטת גם מצאה שבניגוד לטענת התובעת, חזן היה בעל ניסיון של יותר מחמש שנים במעמד המכרז.

הלן גלבר. צילום: פבל

הלן גלבר. צילום: פבל

לגבי הטענות של גלבר בדבר תרמית קבעה השופטת: לא שוכנענו כלל כי יש להן בסיס וכי ניתן לייחס לחזן תרמית, הטעיה או הסתרת מידע, כפי שהתובעת טענה".

לאחר שדחתה את התביעה, הטילה על גלבר הוצאות משפט ושכר טרחה בסכום מצטבר של 15 אלף שקלים.

פסק הדין מגיע לאחר שורה ארוכה של הליכים משפטיים שהובילה חברת האופוזיציה בנושא. על פי פסק הדין, גלבר טענה כי מינויו של חזן הוא פרי תרמית המתבסס על קורות חיים חסרי אמינות וכי הוא אינו עומד בתנאי המכרז שהועמד תרם מונה חזן על ידי וועדת המינויים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




בניגוד לטענות התובעת, השופטת דגית וייסמן שדנה בתיק קבעה כי לא נמצא פגם בהתנהלות ועדת הבחינה שבחרה בחזן לתפקיד מהנדס העיר. בנוסף קיבלה השופטת את עדותו של חזן כי השינויים בקורות החיים שלו עליהן מצביעה גלבר הם שינויים מקובלים שנועדו להדגיש את התאמתו לתפקיד.

 

 

בעקבות כל אלה חייבה השופטת את גלבר בהוצאות המשפט, והורתה לה לפצות שניים מהנתבעים בגין ההוצאות המשפטיות – 10,000 שקלים לעיריית אשדוד ופיצוי נוסף למהנדס העיר דורון חזן, בסך של 5,000 שקלים.

מלשכתו של ראש העיר נמסר כי "עיריית אשדוד מברכת על פסק הדין, אשר הביא לסיומה פרשה שבה חברת אופוזיציה השתלחה באופן גס במהנדס עירית אשדוד, וטענה כנגדו טענות קשות הנוגעות לכישוריו והתאמתו לתפקיד, טענות אשר הופרכו ע"י בית הדין".

חזן עצמו מסר: "הייתי שמח שהעוול שנעשה לי יתוקן באותה עוצמה שבה הוא נעשה. אני מצפה להתנצלות מגלבר, חד משמעית".

תגובתה של גלבר

"המאבק לניקוי אשדוד מכל חשד לשחיתות עובר ועוד יעבור מהמורות רבות ואני נחושה לא לוותר ולא להרפות עד שתושבי אשדוד יזכו למנהיגות הדואגת להם ולא לאינטרסים האישיים של העומדים בראשה.

"אנו לומדים את פסק הדין ונשקול הגשת ערעור על קביעות בלתי סבירות. על פניו נראה כי נפלו טעויות עובדתיות מהותיות בפסק הדין. המסר שעולה מפסק הדין הינו מסר שגוי ששומט תחתיו את בסיס אמון הציבור. מסר שקובע כי מותר הכול – לשקר, לשנות עובדות מהותיות קשיחות בקורות החיים על מנת להתאימן לתנאי הסף.

"אעשה הכול על מנת שמסר שגוי זה יחלוף מהעולם. לכן אנו שוקלים לערער על פסק הדין על מנת להגן על עקרונות היסוד של שוויון ההזדמנויות במקום העבודה, ועקרון ההוגנות בהתמודדות לתפקידים ציבוריים.

"פסק הדין מתעלם מהעובדה שדורון חזן הגיש למכרזים השונים באשדוד מספר גרסאות שונות של קורות חיים, שבהן דורון שיחק עם עובדות קשיחות, שינוי תאריכים והכל כדי להתאימן לתנאי הסף.

"רבים מתושבי העיר אשדוד ואנשי מקצוע אינם מרוצים, בלשון המעטה, מהתנהלותו ותפקודו של דורון חזן וכולנו עדים לתלונות רבות כלפיו.

"הנהלת העיר ייחלה למצוא מהנדס עיר שיהיה, כדברי ממ"ק ראש העיר גבי כנפו 'מהנדס שניתן לפסל אותו כמו פלסטלינה' – וזה מה שהיא קיבלה.

"היום הוא יום עצוב לעיר אשדוד – התושבים הפסידו. צר לי שתושבי אשדוד יישאו בתוצאות בחירתו, הגרועה, של ראש העיר דר' יחיאל לסרי בדורון חזן. אמשיך לפעול ללא לאות למען תושבי אשדוד".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר