נמל אשדוד. צילום: תומר שגב

מסתמן: חברת נמל אשדוד תוציא מאות עובדים לפרישה מוקדמת

איגוד יבואני התבואה טוענים כי תכנית ייעול של נמל אשדוד תוביל לחוסר משמעותי בכח אדם ועיכובים בתפעול. חברת נמל אשדוד: לנתונים אין אחיזה במציאות

פורסם בתאריך: 13.8.20 17:30

     

על רקע התחרות הקרבה מול הנמלים החדשים בחיפה ואשדוד, חברת נמל אשדוד (חנ"א) צפוייה לפטר בחודשים הקרובים כ-270 מתוך מטרה לחסוך בעלויות כח האדם לחברה – כך טוענים באיגוד יבואני התבואה בישראל. לטענתם,  כמעט 300 עובדים יעזבו את עבודתם מה שיפגע בתקוף הנמל. את עלות התהליך הייעול הם עומדים כ-900 מיליון שקל. עם זאת בחברת נמל אשדוד טוענין כי "הנתונים שמפיץ איגוד יבואני התבואות, על נמל אשדוד ועובדיו, אין להם אחיזה במציאות".

הבוקר (חמישי) התקבל בלשכתה של שרת התחבורה מירי רגב מכתב מטעם "איגוד יבואני התבואות" היוצא כנגד המהלך שמובילים בנמל כשהם מדגישים כי כח העבודה של חברת הנמל הוא מראש מועט מידי. "אנו, יבואני התבואות (חיטה, שעורה, תירס סויה ועוד), מזדעקים כבר תקופה ארוכה על כך שחסר בנמלים כוח אדם" נכתב. "חסר זה, בעובדי נמל לפריקת תבואות, מביא לתורים ארוכים בפתח הנמל, או ליד הרציפים לפריקת אוניות התבואות וכן לפריקות איטיות מאוד. עיכובים אלו מובילים לשרשרת ארוכה של נזקים רבים למשק שנאמדים באופן ישיר בכ- 150 מיליון שקל לשנה ומגולמים ביוקר מחיר המזון בארץ".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




כמו כן טוען במכתב יו"ר איגוד יבואני התבואות איתי רון, כי בשנת 2019 הצליחה חברת נמל אשדוד לענות לפחות מ-50% מבקשות לקוחותיה לצוותי פריקת סחורות, וכי בשנה הנוכחית, שיעור ההיענות אף ירד עד כה למתחת 40%. לטעם, מדובר במחסור מראש של כ-350 עובדים שחסרים היום לנמל, בעוד עוד 270 עובדים צפויים לעזוב תוך מספר שבועות.

אותו איגוד המתנגד לפיטורים, התייחס לדבריו של משה זאנה מנהל חברת נמל אשדוד בישיבת וועדת הכלכלה שנערכה השבוע בכנסת – אשר פתיחת התחרות בתחום המכולות מול נמל הדרום, צפויה להוביל לקיטון בנפח מטעני המכולות בנמל, ובכך, לעודף כוח אדם בנמל. היבואנים חלקו על אותה הנחה וטענו שלמרות קטינת כמות המכולות שיגיעו לנמל עם פתיחת התחרות, לאור המצב כיום בעוד שנה לא יהיו בידי לנמל אשדוד מספיק עובדים להיענות לצרכי הלקוחות במטעני המכולות. כדי לגשר על חוסר בכח האדם ,לטעם, של כמעט 600 איש בסך הכל. הם פנו לשרה רגב לגייס עובדים לנמל במתכונת מיקור חוץ שישלימו את החוסר. 

מחברת נמל אשדוד נמסר ביחס לטענות כי "חברת הנמל פועלת על פי הנחית רשות הספנות והנמלים לתור התפעולי הקובעת קדימות לאוניות מכולה, נוסעים, בע"ח ואחרים על פני אוניות תבואה, אשר גורמת לזמן המתנה ארוך יותר לאניות הנושאות מוצרי תבואה.

נכון להיום 13/8/2020, נמצאת אונית תבואה אחת בעבודה ואוניה אחת בלבד ממתינה בתור התפעולי,  ולא 15 אוניות (!) כפי שמציג איגוד יבואני התבואות. הנתונים שמפיץ איגוד יבואני התבואות, על נמל אשדוד ועובדיו, אין להם אחיזה במציאות.

שירות מיטבי ללקוחות הוא ערך עליון המנחה את עבודת נמל אשדוד. ולראייה, נמל אשדוד משקיע מאות מיליוני שקלים, לצורך הקמת מסוע גרעינים, רכישת מדלים ייעודיים לתבואות והכשרת רציף 21 לקליטת אוניות עם מטענים מסוג זה. הנהלת חברת נמל אשדוד תמשיך לפעול לקיצור זמני ההמתנה והשינוע לטובת כלל לקוחותיה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר