היד הפצועה. צילום: טרם - רפואה דחופה

קשה לצפייה: בן 41 מאשדוד נפצע מבורג שחדר לכף ידו

לא לבעלי לב חלש: צפו בסרטון בו רואים את הוצאת הבורג מידו של הגבר האשדודי שנפצע

פורסם בתאריך: 12.8.20 15:59

     

גבר בן 41, קבלן שיפוצים, הגיע למוקד טרם-רפואה דחופה באשדוד לאחר שבורג חדר לידו במהלך עבודות שיפוץ. הגבר סיפר כי עבד עם מברגה, לא חש בפציעה והמשיך לעבוד עד שהרגיש חוסר נוחות בכסף היד וכשהסתכל הופתע לראות את הבורג נעוץ בעומק כף היד.

צילום הרנטגן של היד הפצועה. צילום: טרם- רפואה דחופה

ד"ר חסן אבו מדיגם, רופא בטרם, אומר כי "היד משופעת בעצבים ובעצמות קטנות ודקות ובריבוי כלי דם. מדובר באחד האיברים המורכבים. שלחנו אותו לצילום רנטגן והבחנו שלמרבה המזל הבורג נכנס רק לרקמות הרכות במרחק של מילימטרים ספורים מהעצם ומכלי דם, דבר שהיה דורש ניתוח. הוחלט לבצע הרדמה מקומית וחיטוי עמוק, ולחלץ את הבורג בתנועת הברגה בסיבוב הנגדי לחדירה. בכל זמן הפעולה הגבר היה נינוח ולא חש בכאבים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




ד"ר עבדלאהדי פרוג'י, המנהל הרפואי של טרם במחוז הדרום מציין כי במוקדי טרם-רפואה דחופה בכל רחבי הארץ מטפלים בכל שנה כ-20,000 פציעות לא מכוונות, ובהן פציעות כתוצאה מתאונות עבודה ומתאונות בבית. בסקר שערכה התאחדות קבלני השיפוצים אשתקד עולה כי אחד מכל עשרה קבלני שיפוצים חווה תאונת עבודה. הסיבה העיקרית לתאונות היתה פגיעה מכלי עבודה או חומר עבודה (59% מהמקרים), 35% נוספים נפגעו מנפילה מגובה ו-6% נוספים מהתחשמלות.

לדבריו, אנחנו עדיין בקיץ וזאת תקופה של הרבה מעברי דירה ושיפוצים ביתיים. "אנו עדים להרבה מקרים של פציעות וחבלות וקוראים לציבור לשים לב לעבודה זהירה עם כלי עבודה, במיוחד לכפפות ונעילת נעלים סגורות".

היד הפצועה. צילום: טרם- רפואה דחופה

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר