ניסים דהן

סופ״ש סוער בחופים: שירותי ההצלה מסביב לשעון

מספר טביעות גדול היה בסופ״ש האחרון ברחבי הארץ וחלקם הסתיימו במוות. למרבה המזל, באשדוד המצילים עמדו על המשמר

פורסם בתאריך: 9.8.20 11:04

     

גם באשדוד אגף החופים נערך היטב לסופ״ש האחרון. שירותי ההצלה היו דרוכים לאורך כל סוף השבוע בגלל תנאי הים שהיה גבוה והיו בו גלי בורות רבים וסחף חזק מאוד. המצילים סיירו בחופים המוכרזים באמצעות רכבי ההצלה והמצילים סרקו את האיזורים בעזרת משקפות. להלן סיכום של סופש עמוס מאוד:


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




ביום שישי בסמוך לשעה 18:20 הגיעה אישה לתחנת ההצלה בחוף יא׳ והתלוננה שבחור צעיר נגע בילדות שלה. מנהל התחנה דודו כהן יחד עם מציל נוסף, גבריאל מוזס מיד קולטים את הבחור בזמן שהוא מתרחק לכיוון המצודה, עולים על רכב ההצלה, מגיעים אליו ומעכבים אותו לתחנת ההצלה. המצילים פתחו אירוע ולמקום הגיעה ניידת שעיכבה את החשוד לתחנת המשטרה, לשם הגיע גם דודו כהן המוסר עדות, דבר לא מובן מאליו שמציל תוך כדי משימתו להשגיח על המתרחצים מטפל באירוע כזה עם יוזמה לעכב חשוד. ועוד אחרי יום עבודה מתיש מגיע לתחנת המשטרה ולמסור עדות.

דודו כהן

גבריאל מוזס

ביום שבת, בסמוך לשעה 16:00 תחנת ההצלה בחוף יא׳ טיפה באירוע בו טבע עובד זר, כשהמצילים ניסים דהן ואבי מרזוק הוזנקו למקום עם אופנוע הים ותוך דקות ספורות הגיעו אליו והצילו את חייו.

ניסים דהן

אבי מרזוק

שעה לאחר מכן, התקבלה הודעה נוספת בתחנה, על שתי בחורות צעירות שנסחפו בזרם בחוף המצודה. מנהל התחנה דודו כהן הזניק מיידית את המצילים אילן קיקוזשווילי וניסים דהן שבאמצעות אופנוע הים הגיעו למקום תוך דקות ספורות וחברו לבנות אשר קיבלו סיוע ראשוני מהגולשים במקום.

אילן קיקוזשווילי

אירוע נוסף שאירע בחוף המצודה, בשבת בסמוך לשעה 14:00, הוא אירוע שבו נכנסו מספר חברים לטבול בים, כאשר בשלב מסוים החלו כולם להיסחף בזרם. חברי הקבוצה הצליחו לשחות ולעלות על גבעה ורק יעל בת ה-24 מירושלים, ניסתה לשחות בחזרה ולא הצליחה. יעל תיארה את הרגשתה בזמן האירוע: ״האדמה פשוט נעלמה לי מתחת לרגליים בשניות והתחלתי להסחף״.

יעל החלה להיסחף, לטבוע ולשתות מים אך למזלה הרב גולש שהיה במקום, שי ביידה שעובד גם כמציל באגף החופים הבחין בה וחבר אליה. סיור ההצלה שהיה נהוג על ידי צ'ארלי רימון המציל הראשי הבחין באירוע ומיד שלף גלגל הצלה ונכנס לסייע, וביחד הצליחו להוציא אותה בשלום. האירוע יכול היה להסתיים באסון. באגף החופים חוזרים ומבקשים מהציבור לרחוץ רק בחופים המוכרזים ותחת פיקוח המצילים.

שי ביידה

צ׳ארלי רימון

חודש אוגוסט הוא חודש קשה ומורכב. ריבוי מתרחצים בשילוב מצב ים מסוכן. מצילי אשדוד פועלים בנחישות רבה ובדריכות מבצעית גבוהה כדי לתת מענה הצלה. הרחצה מותרת רק בחופים המוכרזים ותחת פיקוח מצילים.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר