אנשי השיטור העירוני מחרימים זוג אופניים חשמליים מאחד הנערים, גן העיר אשדוד. צילום: דור גפני
אנשי השיטור העירוני מחרימים זוג אופניים חשמליים מאחד הנערים, גן העיר אשדוד. צילום: דור גפני

ילדים משתוללים, רעש וביריונות: לילות הקיץ של השיטור העירוני באשדוד

הצטרפנו לסיור של יחידת השיטור העירוני במרכז אשדוד, חמישי בלילה. לצד מבלים שיושבים במסעדות ובתי הקפה, מתנקזים למקום הרבה ילדים ובני נוער, שחלקם רוכבים על אופניהם בצורה מסוכנת. לאחרונה אירעה כאן דקירה קשה בעקבות ויכוח שפרץ בין כמה נערים והיא כמעט הסתיימה במוות. "גן העיר זה חוף הקשתות החדש", אומר אחד השוטרים

פורסם בתאריך: 7.8.20 10:42

     

לפני כשבועיים נדקר נער בקטטה שפרצה באזור גן העיר באשדוד ונפצע באורח בינוני. הוא ספג פדיעה בחזה, כזו שהייתה קרובה לכלי דם מרכזי. עוד מילימטר או שניים והאירוע החמור עלול היה להסתיים באסון. שלושה נערים אחרים נעצרו, אצל אחד מהם נתפסה סכין קפיצית.

התקרית הזו ממחישה תופעה של יד קלה על ההדק ואת המרחק הקצר מאוד בין ויכוח ומריבה לתגרה אלימה ומסוכנת.

גורמים במערכת אכיפת החוק באשדוד מספרים על בני נוער ולעיתים ילדים שמעורבים בקטטות, בעיקר בימי חופשת הקיץ. "אין להם כבוד לכלום", אומר אחד מהם.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




במשטרה החליטו לרכז כוחות בשעות הלילה סביב המתחם המדובר שהפך לא רק למוקד של בילוי במסעדות ובבתי הקפה במקום אלא לגם למפגשים חברתיים רנדומלים ולהגעה של חבר'ה משועממים שמחפשים עניין.

הלילה, בין חמישי לשישי, התייצבו סביב כיכר העיר אנשי יחידת השיטור העירוני באשדוד, המורכבת משוטרים ופקחי עירייה, יחד עם תגבורת של שוטרי משמר הגבול.

מפקד היחידה הוא פקד דדי אזולאי ממשטרת אשדוד ומנהלה הוא דוד בן שטרית, סגן מנהל אגף הביטחון בעיריית אשדוד.

"היה פה רצף של אירועים חמורים, בעיקר כאלה שבהם מעורבים קטינים וצעירים, של שתיה לשוכרה, אלימות וביריונות, זה הפך למוקד של התרחשויות בחמישי ובמוצ"ש", הוא מסביר.

אזולאי: "תושבים מגיעים לבלות פה ותפקידינו לשמור על שלום הציבור. המתחם מנקז אליו המון בני נוער, רבים מהם מגיעים רכובים על אופניים חשמליים שטומן בחובו סכנות. חלקם נוסעים על הרחבה, מסכנים את המבלים ואת עצמם. לפני רגע תפסנו נער בן 13 וחצי שרכב על אופניים כאלה בניגוד לחוק ועוד ביצע עבירה מתריסה כשקרע את הדוח שנתנו לו עם קנס של 250 שקל".

השנה בגלל הקורונה יש פחות בלגן בעיר?

"אנחנו חיים במה שנקרא שגרה בצל הקורונה, המשימות שלנו גדלו. אנחנו קשובים לרחשי הציבור, עסוקים בהסברה, ולא רק באכיפה. אם מגיע קטין בלי מסכה, אנחנו מציעים לו מסיכה ולא ישר מענישים".

השיטור העירוני זו יחידה שהחליפה את השיטור המשולב.

"נכון, היא הוקמה במרץ 2015 וזוכה להרבה שבחים. היחידה נותנת מענה לכל עבירות איכות החיים, ויש בה 13 שוטרים ו-13 פקחים".

אזולאי, בן 32, נשוי ואב לשתי בנות, יליד ותושב העיר, ששירת במג"ב, ועשה את המעבר ל"כחולים" לפני ארבע שנים. כמעט שנתיים בתפקיד הנוכחי.

דוד בן שטרית ופקד דדי אזולאי. צילום: דור גפני

אחת ההתמודדויות העיקריות היא עם ילדים ובני נוער שמסתובבים על אופניים חשמליים (הרכיבה מותרת מגיל 16), חלקם נוסעים בפראות, עולים על המדרכות ומסתובבים בין הסועדים והמבלים.

שוטר קורא לאחד מהם לעצור והוא בתגובה מגביר מהירות, זורק קללה לחלל האוויר ונעלם. בינתיים. בנקודה אחרת עוצרים השוטרים בן 14 ומחרימים לו את האופניים. יש חשד שגם זרק אבנים לעבר שוטרים, אך הוא מכחיש בתוקף. קצין המשטרה, פקד אזולאי, משוחח בטלפון עם הוריו.

מכאן ימשיכו השוטרים והפקחים לרחבת המשכן הסמוכה, שגם היא מושכת הרבה צעירים בשעות הלילה.

 

 

 

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר