אתר רתמים: אשפה ביתית ופסולת רעילה שנקברו ופוזרו במשך עשרות שנים. צילום: פבל
אתר רתמים: אשפה ביתית ופסולת רעילה שנקברו ופוזרו במשך עשרות שנים. צילום: פבל

הישג למתנגדים: התכנית להקמת מתקן לשריפת אשפה באשדוד הוקפאה

פורסם בתאריך: 5.8.20 10:03

     

במשרד להגנת הסביבה עשו "פניית פרסה" והחליטו לעצור את קידום התכנית להקמת מתקן להשבת אנרגיה משריפת פסולת באזור התעשייה הצפוני של אשדוד. זאת, ככל הנראה במסגרת חשיבה מחדש לגבי הטיפול באשפה בארץ. המתנגדים להקמת המתקן שנאבקו נגדו כבר מכריזים על ניצחון.

"הצלחה למאבק: לא יוקם מפעל להשבת אנרגיה מפסולת באשדוד", הודיעו הבוקר במועצה המקומית גן יבנה, שהיו חוד החנית להתנגדות.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




ראש המועצה, אהרון דרור, אמר: "אני שמח שמאמצינו נשאו פרי, לא יוקם מפעל ל'השבת אנרגיה פסולת' באזור התעשייה הצפוני של העיר אשדוד. אני רוצה להודות מקרב לב לשרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, על שקיימה בחינה מחדש של מדיניות הפסולת של המשרד להגנת הסביבה והחליטה על ביטול התכנית להקמת המפעל המזהם ולראשי היישובים הסמוכים על המאבק המשותף. הניסיון להקמת המפעל נעשה מבלי לעדכן בכך את הרשויות הסמוכות, הוא עלול היה להגביר את זיהום אוויר ואני שמח על ההחלטה האחראית שקיבלה השרה לטובת תושבי האזור. זו ההוכחה שאסור להעדיף שיקול כלכלי על פני הבריאות של כולנו".

במכתב ששיגר מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, דוד יהלומי, בתחילת השבוע נכתב, כי "בהתאם למדיניות השרה להגיע ליעד של 20% הטמנה עד 2030, המשרד פועל בימים אלו לעדכן את מדיניות הפסולת ומקדם אסטרטגיה ארוכת טווח לטיפול בכלל זרמי הפסולת. בהתאם לזאת ומתוך כוונה שלא לייצר עובדה מומגרת אשר עלולה להכתיב את מדיניות הפסולת לשנים הבאות אני מבקש להפסיק לאלתר את קידומן של כלל התכניות העוסקות בהשבת אנרגיה מפסולת ובפרט התכניות שהמשרד מקדם בתקופה האחרונה במסגרת הוועדה לתשתיות לאומיות…"

 

ברגע שהתגלתה הכוונה להקים מפעל שכזה באשדוד, ראש המועצה המקומית גן יבנה, דרור אהרון, שלח מכתבים לאיגוד ערים לאיכות סביבה חבל יבנה, לגורמים בוועדה לתשתיות לאומיות ולשרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל ובהם דרש לעצור את התכנית מאחר ולא נלקחו בה בחשבון נושאים מהותיים כגון מיקומו הבעייתי של המתקן הרווי גם כך תשתיות מזהמות, זיהום האוויר באזור, שטחו של המתקן ועוד.

לאחרונה התקיימה פגישה משותפת של דרור יחד עם ראש עיריית יבנה, צבי גוב ארי וראש המועצה האזורית חבל יבנה, משה ליבר שבה הוחלט להתנגד יחד לתכנית.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר