מפגש הדיירים שבוע שעבר בהשתתפותה של חברת המועצה הלן גלבר. צילום: תושב
מפגש הדיירים שבוע שעבר בהשתתפותה של חברת המועצה הלן גלבר. צילום: תושב

גלבר נגד הקצאת קרקע לעמותה המבקשת להקים בית כנסת ברובע ט"ו

חברת האופוזיציה ותושבים ברובע ט”ו יוצאים נגד הקצאת קרקע ברחוב תל חי עבור מבנה דת. לדבריהם הם חוששים שהמטרה היא הקמת כולל חרדי בן כמה קומות שאינו תואם את אופי השכונה. גלבר: "עיריית אשדוד יצאה במכירת חיסול". העמותה בתגובה: המבנה ישמש בית כנסת לציבור הרחב, יש מחסור במקומות תפילה ברבעים הדרומיים

פורסם בתאריך: 31.7.20 18:56

     

דיירים ברובע ט”ו יוצאים נגד הקמת בית תפילה בשכונה שלהם. עמותת “ויזרע יצחק” פנתה בשנה שעברה לעירייה בבקשה להקצות לה שטח ברחוב תל חי 47 לטובת הקמת בית כנסת עבור הקהילה.

דיירים בשכונה טוענים שהמגרש יועד בעבר לטובת פארק וגן ילדים שלעולם לא הוקמו, וכי “לא ייתכן שכעבור 20 שנה העירייה תחליט לשנות את יעוד הקרקע. לטענתם ברובע יש מספיק בתי תפילה – ארבעה בתי כנסת גדולים, ועוד לפחות 8 בתי כנסת קטנים, ארבעה מהם ברחוב תל חי.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




הנושא עלה לדיון בשבוע שעבר בוועדת ההקצאות העירונית בראשותו של מנכ”ל העירייה אילן בן עדי. השתתתפו בה שני הצדדים, רב מטעם העמותה ונציגי הדיירים. “מה שהרב של העמותה אמר זה בעיקרון שהשמועות לכאורה הן לא נכונות ושמדובר במבנה של שתי קומות ולא ארבע. ושזה לא אמור להיות מוסד לימודי. אבל לך תדע אם זה נכון או לא”, אומרת אינה גורמן שהשתתפה.

“אנחנו ניסינו להסביר שיש מספיק בתי כנסת באזור ולא צריך עוד אחד”, היא אומרת. “זה לא ויכוח של חילוני מול דתי. ברחוב אין מתנ”ס או אפילו מבנה של תנועת נוער אחת, חוץ מבתי כנסת ומספרות אין פה באמת שום דבר. אז למה צריך עוד אחד?”

המתנגדים להקצאה ברחוב תל חי מקבלים רוח גבית מחברת המועצה הלן גלבר, שנפגשה עימם בשטח. “לאחרונה עיריית אשדוד יצאה במכירת חיסול של כל קרקע פנויה בשכונות החילוניות, שאותה היא מקצה לטובת מוסדות דת”, כתבה האופוזיציונרית בעמוד שלה בפייסבוק.

“בכך היא יוצרת עובדות בשטח שבעתיד יהפכו את חיי התושבים לסיוט מתמשך. אני לא מתכוונת לבתי כנסת. אלה משמשים את כל התושבים ואין שום בעיה איתם. אני מדברת על ישיבות וכוללים שמבקשים לבנות בלב שכונה שאין בה שום ביקוש למוסדות האלה”.

 

בעמותת “ויזרע יצחק” דוחים את הטענות: “העמותה משרתת קהילה פעילה של כ-250 מתפללים, תושבי הרבעים טז, יז וטו ואף יותר בחגים. האוכלוסייה היא מסורתית מעורבת ואינה חרדית. כעת הפעילות מתקיימת בשתי חנויות שאנו שוכרים למעלה מ-10 שנים והמקום קטן מלהכיל, ואף נאלצים להתפלל ברחוב. אין הדבר ראוי ונוח לתושבים ולמתפללים.

“בשעה טובה ולאחר בחינה", מוסיפים אנשי העמותה, "הסכימה העירייה להקצות קרקע לאותו הצורך המוכח, הקרקע אותה אנו מבקשים הינה קרקע בייעוד לצרכים קהילתיים, ומשכך פנינו בבקשה להקים בית כנסת לרווחת התושבים. בכל האזור ישנם כ-24 אלף תושבים ומתוכם כ-8,000 דתיים / מסורתיים המהווים כ-30% מכלל התושבים. בכל בתי הכנסת יחד באזורים אלו ישנם 1,320 כסאות שמהווה 6% בלבד מהצורך האמיתי בפועל. משמע שיש צורך אמיתי להגדיל את כמות הכיסאות עבור התושבים.

"השימוש במבנה המיועד", אומרים עוד בעמותה שהגישה את הבקשה להקצאה, "הינו לצורך בית תפילה בלבד ולא למטרות כולל או מוסד לימודי. המבנה המיועד הינו בן 2 קומות – קומת תפילה לגברים ואחת לנשים. השימוש בקרקע הינו שימוש ציבורי ובית כנסת הוא בהגדרה שימוש ציבורי. לאחר בדיקה מול העיריה נמצא כי אין צורך ממשי בהגדלת גני הילדים באזור.

בעמותה מוסיפים: "המקום הינו ציבורי ופתוח לכולם. אנו מזמינים את כל האוכלוסייה, דתיים וחילוניים כאחד לבוא לראות ולקחת חלק בפעילות התנדבותית קהילתית שאותה אנו עושים: חלוקת סלי מזון שבועיים, הכנות נערים לבר מצווה, עזרה לנזקקים ועוד, מעבר לתפילות שאנו מקיימים בבית הכנסת”.

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: “הוועדה (ועדת ההקצאות, א"ל) טרם סיימה את דיוניה בעניין ולכן מוקדם מלהניח הנחות שמקורן בשמועות”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר