המציל המיתולוגי אפרים שומר. צילום: אגף החופים
המציל המיתולוגי אפרים שומר. צילום: אגף החופים

לפנות בוקר: אפרים שומר המציל המיתולוגי בהצלה כפולה

בזמן שרובנו עדיין ישנו, המציל הוותיק אפרים שומר רשם הצלה כפולה

פורסם בתאריך: 28.7.20 11:28

     

מי לא מכיר את אפרים המציל? מציל ומנהל החופים המיתולוגי באשדוד.
אפרים שומר, בן 74, הציל מאות אנשים בחייו ועד עצם היום הזה. מאז פרש לפנסיה, אפרים עדיין לא מפספס יום אחד בים, חורף וקיץ אפרים מדי יום מגיע לים בשעה 4:00 לפנות בוקר, עוד לפני זריחת החמה הוא מגיע ונושם את אוויר חייו. פותח את סוכת המציל בחוף מי עמי, שוחה וחותר בחסקה, וגם מסייע למצילים ״הצעירים״ בחוף.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




אפרים מרגיש כאחד מאנשי הצוות של העירייה ואגף החופים בשלמותו אותו מחבק מדי יום, מבחינתם הוא עדיין לא פרש לפנסיה.

הבוקר הגיע אפרים לחוף בשעה 04:00 כהרגלו, התחמם לריצת הבוקר והוציא את החסקה מהתחנה שיהיה מוכן לחתירה. לפתע אפרים שמע צעקות מכיוון בור מסוכן, צעקות של שני מתרחצים קבועים אותם הוא מכיר ובעזרת הכוונה מרחוק סייע להם לצאת מאזור הסכנה.

זה לא נגמר כאן. לאחר 45 דקות ורגע לפני שאפרים נכנס למים הוא הביט לעבר הים וסקר את המרחב הימי ואז הבחין בשני בחורים צעירים, תושבי חוץ בגילאי 25-30, אפרים הבחין שהם ממש נסחפו לאיזור המסוכן ממול לתחנת ההצלה, אחד מהם הצליח לצאת בכוחות עצמו והשני נקלע לסכנה והחל לטבוע. מיד אפרים נכנס עם החסקה אליו וחילץ אותו בשלום לחוף.

לאחר ההצלות, אמר אפרים שומר: ״במידה ולא הייתי שם, סיכוי גדול שהבוקר שלנו היה מתחיל עם בשורות קשות על צעיר שטבע למוות, וייתכן מספר נוסף שנסחפו והחיפושים אחריהם נמשכים״.

מנהל אגף החופים, אריה תורג׳מן אמר: ״מבחינתנו אפרים הוא עדיין חלק מאגף החופים, מוזמן לגיבושי האגף ומקבל יחס חם ומיוחד מכלל העובדים״.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר