"מנותקים נמאסתם". מתוך ההפגנה שהתקיימה הערב. צילום: מפגיני המחאה

אשדוד: מעל מאה מפגינים במחאה נגד השלטון

עשרות מפגינים בצומת עד הלום קראו הערב לראש הממשלה להתפטר מתפקידו עקב כישלונו בניהול המשבר

פורסם בתאריך: 25.7.20 22:08

     

על רקע ההפגנות המחאה ברחבי הארץ כנגד התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בזמן משבר הקורונה, גם באשדוד התכנסו הערב (שבת) מעל כמאה מפגינים בצומת עד הלום בכניסה הדרומית לעיר, כשהם מוחאים תחת הסיסמה "מנותקים נמאסתם".

 

בני נוער מפגינים לצד פעילים פולטים, מתוך ההפגנה הערב. צילום: מפגיני המחאה

"גם לאשדוד נמאס – נפגשים ביום שבת להפגין נגד השחיתות השלטונית". נכתב בעמוד הפייסבוק של ההפגנה שיצרה התנועה "אשדוד חופשית". עצמאיים, בני נוער ופעילים חברתיים הפגינו זה לצד זה כשהם מהדדים את אותן הקריאות שנשמעות ברחבי המדינה הקוראות לביבי לפנות את מקומו, בשל ניהול הקלוקל של המשבר וגם משבל האישומים המשפטיים נגד. בשעות האחרונות אלפי מפגינים מוחאים בירושלים מול משכן ראש הממשלה ברחוב בלפור. כאשר עוד מאות מוחאים מול ביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"היופי במחאה הזו היא שכל אחד מצטרף אליה ממקום אחר וכאב אחר" סיפר המפגין סער גינזבורסקי. "אבל אני חושב שצריך להיות כנים, בסופו של דבר רוב המפגינים רואים בביבי אחראי למה שקורה במדינה, רואים בו אחראי לכישלון הכלכלי של הקורונה, ורואים ביבי אחראי לשיסוי ולקרעים האינסופיים שיש בחברה, לבדלנות ולשבטים. המטרה שלנו היא שביבי יפנה את מקומו ופוליטיקאים אחרים אולי יצמחו ויהיו טובים יותר ממנו. הבן שלי עכשיו חייל קרבי, וקשה לי עם זה שאני מפקפק ביכולת של המנהיגים שלנו לפעול לטובת המדינה. אני חושב שרוב האנשים בהפגנה היום הרגישו ככה.

מפגינה במחאה. צילום: מפגיני המחאה

גינזבורסקי התייחס לעובדה שאשדוד נחשבת מעוז של מפלגת הליכוד, וכי מרבית התושבים בעיר מזהים את עצמם כאנשי ימין התומכים בנתניהו גם עכשיו "אני חושב שזה דווקא מראה את החשיבות של הפגנה באשדוד. אף פעם לא הצלחנו לגייס באשדוד הפגנות פוליטיות יותר מאנשים בודדים. וכמות שהאנשים שהגיעו להפגנה הערב היתה אדירה". גינבורזקי הפתיע אותי היחס בין הצפירות תמיכה לבין הקללות נאצה שקיבלנו. ציפתי שבאשדוד יהיו יותר קללות נאצה, אבל זה לא היה".

הצהריים עוכב תושב אשדוד גיל סולומון על ידי משטרת ישראל לאחר שזה ששהה ברחוב בקיסריה, בו נמצא ביתו הפרטי של ראש הממשלה. זאת בטענה שנכנס לשטח שאינו אמור להיות בו. זמן קצר לאחר מכן הוא שוחרר מתחנת המשטרה. סלומון טוען כי על אף שהוא מרבה בביקורת על השלטון ונתניהו,שבמקרה זההוא כלל לא ביקש למחות אלא פשוט צעד ברחוב עד שפנו אליו השוטרים ועיקבו

 

 

 

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר