לא מוכנים להתפשר על פחות מ5,300. המחאה הבוקר

לאחר שעות של פקקים: נפתחה הכניסה הצפונית לעיר

עומסי תנועה בכביש 41 מכיוון מחלף אשדוד לכיוון נמל אשדוד. כמו כן קיימים עומסי תנועה ביציאה מאשדוד. הציבור מתבקש לנסוע בדרכים חלופיות. במקביל ציבור עובדי הנמל, חברות והמחסנים בעורף הנמל נאלצים להגיע רגלית למקום עבודתם

פורסם בתאריך: 3.10.17 07:55

     

על אף ההסכם שגובש בין הממשלה לנציגי הנכים המחאה ממשיכה. מפגינים חוסמים את הכניסה הצפונית לעיר אשדוד(נמל אשדוד). במקום מספר כלי רכב של משתתפי המחאה. כוחות משטרה במקום. ציבור הנהגים מתבקש לנהוג בזהירות ומומלץ לבחור בדרכים חלופיות (כניסה/יציאה דרומית מהעיר). גם לקראת השעה 10 הפקקים סירבו לדעוך, במקום ניתן לראות צעידה רגלית של עובדי הנמל והמחסנים בעורך הנמל. בתוך כך יושבי אוניית 'קרוז' שהגיעה לנמל נמצאו בצורים, הללו ממתינים לאוטובוסים שיגיעו לאסוף אותם לידעם אך בשל העומס הרב, האוטובוסים יתעכבו.

רק בשעה 11:16 הודיעה המשטרה: "לאחר הליך הידברות בהובלת המשטרה אל מול מובילי המחאה שסגרו את הכניסה לנמל אשדוד, נאותו המפגינים וכעת עזבו את המקום והנמל נפתח. כוחות המשטרה מסייעים כעת ומכוונים את בתנועה על מנת לסייע לציבור הנהגים במקום."

מנמל אשדוד נמסר: לאחר למעלה מ-4 וחצי שעות של חסימות, נפתחו בדקות האחרונות שערי הכניסה המרכזיים לנמל אשדוד וכעת מתאפשרת כניסת משאיות ומטענים.חסימת השערים וצירי התנועה המרכזיים לנמל החלה בשעה 6:00 הבוקר והיא שיבשה את העבודה ברציפים באופן קשה וגרמה נזקים גדולים ופערים משמעותיים בכל הנוגע לטעינה ופריקה של מכולות.


ארגוני הנכים מורכבים ממספר גופים ולא כולם בירכו על ההסכם. אחד מהם, ארגון "הנכים הופכים לפנתרים", האחראי להרבה מחסימות הכבישים בחודשים האחרונים, הודיע שהעלאת קצבאות לפחות משכר מינימום אינה מקובלת עליהם והם ימשיכו במאבק. לטענתם שותפים יותר מעשרה ארגוני נכים שאינם מקבלים את מתווה ההסכם. בין הארגונים המתנגדים להסכם נמצאים ארגון נכי הפוליו, שנציגו עזב את המשא ומתן ביום חמישי כאות מחאה, ארגון הילה המאגד מאחוריו את הנכים הכלליים, ארגון מזור, ארגון אחווה, עמותת אסף – הארגון הרשמי המאגד מאחוריו את חולי הפיברו מיאלגיה, נכים למען נכים ותנו יד לחרש. כולם, למעט ארגון נכי הפוליו, לא השתתפו במו"מ בליל חמישי . בין הדרישות שהעלה נאור לביא, דובר ארגון "הנכים הופכים לפנתרים" הייתה העלאת הקצבאות בשתי פעימות ולא בארבע כפי שסוכם, וקצבאות בסך 4,500 שקל לא רק לרף העליון – הנכים הקשים בעלי אחוזי נכות רפואית גבוהים.

הפקקים הגיעו עד כיכר אורט

לפי ההסכם, העלאת קצבת הנכות תחל מינואר 2018 ותסתיים עד לינואר 2021. הקצבאות לאור ההסכם החדש ינועו בין 2,100 שקלים למי שיש 60% אי כושר השתכרות ויגיעו עד ל-4,500 שקלים עבור הנכים במצב הקשה ביותר הזקוקים להשגחה צמודה. בנוסף, הקצבה תוצמד לשכר הממוצע במשק והסכום שאפשר יהיה להשתכר מבלי לפגוע בסכום הקצבה יעלה מ-2,800 שקלים ל-4,300 כשהממשלה התחייבה לשקול בחיוב העלאה נוספת לסכום של 5,300 שקלים אם ימצאו בסוף התהליך השפעה חיובית.

עוד סוכם על הוספה של 150 מיליון שקלים להגדלת קצבאות הנכות לילדים, תוספת של 300 מיליון שקלים לשמירה על קצבת הנכות מבלי לוותר על קצבת הזיקנה, ותוספת של 75 מיליון שקלים עבור עידוד תעסוקת נכים. סך הכל, העלות לכלל ההטבות תעמוד על 4.2 מיליארד שקלים בשנה.

הסיבה להתנגדותם של ארגוני נכים היא בין היתר רצון להצמיד את הקצבה החודשית לשכר המינימום ולא לשכר הממוצע בשוק כפי שמבקש המתווה האחרון

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר