מתנדבת של העירייה בביקור של אזרח ותיק בימי הקורונה. צילום: עיריית אשדוד

בצל הקורונה: מחקר "65 פלוס" של עיריית אשדוד לסיוע לתושבים הוותיקים בעיר

המחקר מאפשר לקבל תמונת מצב כוללת על כל אחת ואחד מתושבי העיר הוותיקים - 41 אלף - ובכך לספק להם סיוע מתאים בזמני שגרה וחירום

פורסם בתאריך: 19.7.20 15:24

     

התפשטות מגפת הקורונה יצרה מציאות שונה, שלא הייתה מוכרת עד עתה, ובה מבוגרים בני 65 ומעלה נשארים בבתיהם במטרה לשמור על בריאותם, וצעירים אינם יכולים להיפגש עימם באופן ישיר.

במהלך הגל הראשון הקימה עיריית אשדוד את מטה "65 פלוס" במטרה להנגיש את כלל השירותים החיוניים לתושבים הוותיקים ללא עורף משפחתי, כדוגמת סיוע ברכישת מזון והצטיידות בתרופות, ומתוך רצון לקבל תמונת מצב כוללת על כל אחת ואחד מתושבי העיר הוותיקים. המטה גם מסייע בהפגת הבדידות של התושבים המבוגרים, באמצעות מפגש עם בני נוער. כאשר העזרה והסיוע שניתנות לאוכלוסיה זו מבוצעות תוך שמירת מרחק וכללי המיגון.

באשדוד, מתגוררים למעלה מ-41 אלף תושבים בני 65 ומעלה. בחודשים האחרונים, כחלק מההיערכות לחירום ולהמשך התפשטות מגפת הקורונה, ערכה העירייה באמצעות המטה סיקור מקיף. במטרה ליצור קשר עם תושביה הוותיקים של העיר אשדוד ולדאוג לצורכיהם החיוניים בעת הזו ובימי שגרה. בימים האחרונים המחקר "65 פלוס" שנועד לסייע לתושבים וותיקים בתוקפת הקורונה הושלם, על כלל הנתונים המקיפים של האוכלוסייה המבוגרת באשדוד.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


על ביצוע המחקר הופקד המוקד העירוני של עיריית אשדוד בניהולו של מנהל המוקד העירוני, דוד דבש, ובשיתוף ראש מנהל השירותים החברתיים בעיריית אשדוד, רונית צור.
במשך שלושה שבועות בוצעו שיחות לכלל התושבים בני 65 ומעלה, באמצעות כ-120 עובדי עיריית אשדוד והחברה העירונית לתרבות הפנאי באשדוד. כמו כן, חלק מהתושבים הוותיקים מילאו את הסקר באמצעות שאלון דיגיטלי שנשלח אליהם באופן ממוקד באמצעות מסרון.

בתום המיפוי ועדכון הקבצים, הסקר מאפשר לעיריית אשדוד להיערך לסיוע עם יכולת מידע מדויקת ומעמיקה יותר, הכוללת פרטי רקע משמעותיים שיכולים לסייע בשגרה ובחירום לאוכלוסייה הוותיקה בעיר. העירייה שואפת לסייע בעיקר לתושבים הוותיקים שמתגוררים בגפם ואינם בעלי עורף משפחתי, באמצעות תמיכה רציפה וסיוע בצרכיהם החיוניים על מנת לשמור על בריאותם מבלי לסכן את חייהם כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה. לרבות רכישת מוצרי מזון ותרופות על חשבון העירייה.

"אנו נעזרים במאגרי המידע המתקדמים שלנו על מנת לסייע לתושבים הוותיקים בעיר, שנמצאים בסיכון גבוה כתוצאה מהתפשטות מגפת הקורונה" מסר ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי. "יש בידינו מיפוי של כלל התושבים הוותיקים באשדוד, תוך שימת דגש על תושבים ותיקים שאין להם עורף משפחתי בעיר. כלל הנתונים הוזנו במפה הדיגיטלית GIS ובכל רגע ומכל מקום ניתן לשלוף על פי לחיצה במאפיינים שהוגדרו ולקבל תמונת מצב מלאה.

כחלק מכך, יחידת המתנדבים העירונית מגבשת ומחזקת את מצבת המתנדבים במטרה לתת מענה מהיר וראשוני לקבוצות אוכלוסייה בסיכון. המהלך החל בגל הראשון של הקורונה במטרה להיערך טוב יותר לגל השני ולקבל תמונת מצב מדויקת ועדכנית על כל אחד מתושבי העיר בגילאי 65 ומעלה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר