שמעון כצנלסון ועופר דרי משייטים-מפדלים בנחל לכיש. צילום: תיירות אשדוד
שמעון כצנלסון ועופר דרי משייטים-מפדלים בנחל לכיש. צילום: תיירות אשדוד

השיט בנחל לכיש, אשדוד: כך הוא ייראה (אם הקורונה לא תתקע גם את זה)

בחברה לתיירות מקווים שבעוד כשבועיים יוכלו לפתוח את השיט בסירות לציבור הרחב. האם מגבלות הגל השני יעמדו בדרכם? המחירים: 100 שקל לשעה, 60 לחצי שעה, 10 שקלים הנחה לתושבי העיר. ולא פחות חשוב: שנשמור על הנחל נקי - עבורנו ועבור החי והצומח

פורסם בתאריך: 16.7.20 20:40

     

הרימו עוגן – השיט חוזר לנחל לכיש: עיריית אשדוד והחברה לתיירות יחד עם איגוד ערים לאיכות הסביבה, נערכים לחזרתו של השיט באמצעות סירות פדלים לא ממונעות אל מימי הנחל לכיש, לראשונה מאז פסקה הפעילות אי שם בשנות ה-60 של המאה הקודמת. כך אומרים בתיירות אשדוד, שם מאמינים שבעוד כשבועיים תחל ההרצה בכפוף לאישורים הנדרשים.

בשלב הראשון – הוקם רציף קוביות צף, ממנו יורדו אל המים 10 סירות פדלים, אשר ישוטו בתוואי של כ-1.5 ק"מ– מסביבות פארק אתגרים ועד בסמוך לשפך הנחל אל הים. באזור המוגדר לשייט יושכרו לציבור המשתמשים הסירות, כאשר על המשתמשים יחולו כל תקנות הבטיחות הנדרשות.

צילום: תיירות אשדוד

צילום: תיירות אשדוד

פעילות השייט תתקיים במסגרת דרישות ותנאי "תו סגול", וכל סירה מהווה "קפסולה" בפני עצמה. כל תוואי השייט יהיה מצולם ומפוקח במשך כל זמן הפעילות ואף מעבר.

על פי המתוכנן, הפעילות תיעשה ע"י "פארק אתגרים" במשך עונות האביב-קיץ-סתיו, לאורך כל ימי השבוע –  החל משעות הזריחה ותסתיים כחצי שעה לפני שקיעת השמש.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




לאורך כל תקופת פעילות השייט – יוגבר ניטור המים ומידי יום יונף "דגל ירוק" לקיום הפעילות (או לסירוגין – "דגל אדום" במידה ואיכות המים אינה בתקן הנדרש לשייט), ע"י ביצוע בדיקות בלתי תלויות של אגוד ערים לאיכות הסביבה.

 

ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, מברך: "הבטחנו להשיב את הנחל לציבור ולא חסכנו מאמצים בשיקום הנחל, על כל תוואי הנחל בתחום השיפוט העירוני, לרבות בניית תכניות מפורטות, הקצאת משאבים, נחישות ודבקות במטרה ובעיקר מאבק בלתי מתפשר כנגד כל איום על הנחל, ואני שמח לראות שכל אלה מגיעים לקו הסיום והנחל חוזר אל ימיו היפים!"

סגן ראש העיר שמעון כצנלסון חונך את השייט בהחל

מרימים כוסית: סגן ראש העירייה שמעון כצנלסון ומנכ"ל תיירות אשדוד עופר דרי. צילום: תיירות אשדוד

סגן ראש העירייה, שמעון כצנלסון: "היום אנחנו עוברים לשלב המעשים בשטח. אני בהחלט נרגש מלראות את חלום השייט קורם עור וגידים ואני בטוח כי תושבים רבים שותפים להתרגשות ומברכים על הצעד הזה. זהו עוד נדבך תיירותי אשר עתיד להוות מוקד משיכה אטרקטיבי עבור ציבור גדול, מאשדוד ומחוצה לה. אני מודה לכלל הגורמים העירוניים על שיתוף הפעולה המאפשר את מימוש הפרויקט החשוב הזה, המהווה דף חדש וחיובי בהיסטוריה של הנחל, העיר אשדוד והתיירות בה".

שמעון כצנלסון ועופר דרי משייטים-מפדלים בנחל לכיש. צילום: תיירות אשדוד

שמעון כצנלסון ועופר דרי משייטים-מפדלים בנחל לכיש. צילום: תיירות אשדוד

מאיגוד ערים לאיכות הסביבה נמסר: "הקריטריונים לאיכות מי נחל הנדרשים לשיט מוגדרים כ'מי נופש' ונבדקים בתדירות שבועית, בדומה לבדיקות הנעשות למי הים בחופי הרחצה. קריטריונים אלה נקבעו ע"י משרד הבריאות. האיגוד דוגם כל העת מדדים המעידים על איכות המים ובריאות הנחל. נתונים אלה מתפרסמים באתר האינטרנט של האיגוד וזמינים ושקופים לציבור. נחל לכיש כיום הנו נחל נקי, ובו עושר של מיני דגים ובעלי חיים האופייני לנחלי החוף בישראל".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר