העובדים והעובדות הסוציאליים בהפגנה נוספת ביציאה הדרומית מאשדוד. צילום: שמואל דוד

מאבק העובדות הסוציאליות נמשך – הפגנה ביציאה הדרומית של אשדוד

היום העשירי לשביתת העובדות הסוציאליות בארץ. בהנהגת העיר מראים תמיכה במאבק. ראש העיר לסרי: "העובדות והעובדים הסוציאליים עושים עבודה הראויה לא רק לכבוד אלא גם לתגמול ראוי"

פורסם בתאריך: 16.7.20 11:15

     

מזה כשבועיים העובדות העובדים הסוציאליים בארץ שובתים, המשך למאבקם ארוך השנים לשינוי תנאי העסקתם בדגש על תנאי השכר ומשכורות הבסיס הנמוכות. לפני כשבועיים כלל העובדים הסוציאליים בתחום הרווחה הודיעו עם שביתה, עד שבמשרד האוצר יענו באופן ענייני לדרשותיהם. בשבוע שעבר הפגינו עשרות עובדות סוציאליות תושבות העיר, ברחבת 'גן העיר' הקרובה לבניין העירייה. הבוקר (חמישי) הן ממשיכות עם המאבק ומפגינות ביציאה הדרומית של העיר. צומת מנחם בגין/משה סנה.

מאבק משותף. מתוך ההפגנה בצומת הביג באשדוד.

נראה שמאבקן המוצדק של העובדות הסוציאליות זוכה לתמיכה, בין המפגינות הבוקר ניתן למצוא אף את ראש מנהל שירותיים חברתיים בעירייה, רונית צור, שבאה לתמוך בעובדים ובעובדות שלה. ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי העלה אתמול פוסט תמיכה והזדהות עם מאבקם של העובדים הסוציאליים, תוך שהוא מפרגן על עשייתם הברוכה ותרומתם לחוסנה של הקהילה.

ראש מנהל הרווחה, צור, משתתפת במאבק. צילום: שמואל דוד

להלן הדברים כפי שהתפרסמו בדף הפייסבוק של ראש העיר:

"ימים לא פשוטים עוברים על החברה הישראלית. מאבק בנגיף הקורונה והתמודדות עם משבר כלכלי, תקופה לא פשוטה וכואבת. חשוב בימים אלו שלא נשכח. למעלה מ-10 ימים העובדות הסוציאליות נמצאות בשביתה והשירות החברתי החשוב עליו הן אמונות, בשגרה ועל אחת כמה וכמה בימי חירום, כאילו נותר ללא מענה עבור הציבור.

העובדות הסוציאליות עומדות בחזית החברתית ומסייעות לאוכלוסיות חלשות. בהכלה המתבקשת, עבור כל תושב ותושבת. נמצאות שם עבור משפחות במצוקה, במקרי אבדן ושכול, לסייע לנשים לחיות בכבוד ובסביבה לא אלימה, להעניק מקום בטוח לילדים ולאסוף דרי רחוב למקום מבטחים. נתקלות מידי יום במצבים הדורשים רגישות, חמלה ומקצועיות לחוליות החלשות בחברה, ולא רק.

עלינו כחברה לדרוש להיטיב עם מצבן, שמתבטא בימים אלו בחוסר הערכה. בזכותן אנו מבטיחים חברה צודקת יותר, חברה רגישה והומנית יותר ועלינו להבטיח שערכים אלו יהיו לא רק מס שפתיים, אלא להוקיר את פעילותן ונחיצותן להמשך חוסנה של החברה הישראלית כולה. אכפתיות ויד מושטת לחלש היא לא טובה, היא תמונת מראה לאיזה חברה אנו שואפים להיות. העובדות והעובדים הסוציאליים עושים עבודה הראויה לא רק לכבוד אלא גם לתגמול ראוי. אשדוד תומכת במאבק העובדות הסוציאליות!"

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר