איציק-יפרח-זל . התמונות באדיבות המשפחה

תביעה: יצחק יפרח התלונן על כאבים, הרופאים לא אבחנו שמדובר בסרטן והוא נפטר

משפחתו של יפרח, תושב אשדוד, תובעת את קופת חולים לאומית, לאחר שפגש מעל 20 רופאים. טוענת שחלקם סברו שמדובר בבעיה נפשית. הקופה: "משתתפים בצער המשפחה"

פורסם בתאריך: 2.10.17 11:59

     

אם וילדיה, תובעים מיליוני שקלים מקופת חולים לאומית לאחר שהבעל/האב, מנעולן במקצועו, נפטר מסרטן הכבד והעצמות בגיל 48 עקב איחור של כשנה וחצי באבחון מחלת הסרטן: יפרח יצחק ז"ל מנעולן מאשדוד אב ל-2 נפטר מסרטן כי בקופת חולים סברו בתחילה כי הכאבים עליהם התלונן כשנתיים, נבעו ממצבו הנפשי ובהמשך סברו מעל לשנה וחצי שמקורם בגסטריריס או דלקת קלה בדרכי עיכול עליונות.  משפחתו מגישה בימים אלה לבית משפט השלום באשדוד תביעה על מיליוני שקלים מקופת חולים לאומית באמצעות בא כוחה של משפחתו, עו"ד דותן לינדנברג .

איציק-יפרח-זל . התמונות באדיבות המשפחה

בחודש יולי 2014 יפרח יצחק, איש בריא לכל דבר (כך לטענת המשפחה) התלונן על חולשה, צרבת וקשיי בליעה בפני רופא פנימי בקופת חולים לאומית אך רופא הקופה קבע כי מדובר כהפרעת חרדה וייחס אותה למצבו הנפשי. פחות משנתיים מתלונתו הראשונה, בחודש אפריל 2016, הוא נפטר מסרטן שהתפשט בכבד ובעצמות.

במהלך התקופה הוא ביקר כ-20 פעמים אצל רופאי הקופה על כאבי בטן וצרבת, טען  שהטיפול התרופתי אינו עוזר לו.  גם כהתלונן על מערכת העיכול ועל כך שירד במשקל ואין לו תיאבון, כשהתלונן על אי נוחות בחזה, תחושת שריפה, כל רופאי הקופה דבקו באותה הבחנה: גסטריטיס.

מומחה שבדק את המקרה קבע כי מדובר במקרה טראגי של גבר צעיר ובריא אשר פנה לרופא הפנימי ולרופא המקצועי  במסגרת קופת החולים מספר רב של פעמים בשל תלונות על כאבים בלתי פוסקים בבטן העליונה מלווה בצרבת ובהמשך גם ירידה בתיאבון. כאשר אובחנה מחלתו הממארת לבסוף היה זה רק לאחר ששלחה גרורות מרובות לכבד ולעצמות וכמובן שכבר לא הייתה ברת ריפוי.

איציק-יפרח-זל . התמונות באדיבות המשפחה

גם כשלא הייתה תגובה לטיפול התרופתי בסותרי חומצה, נוגדי חומציות ואירדיקציה של חיידק HP,   לא נעשה כל ניסיון להרחיב את התהליך האבחנתי. המומחה טען כי היה  מצפה מרופא פנימי ומרופא גסטרואנטרולוג אשר בודק חולה צעיר אשר חוזר ומופיע עם תלונות על כאבי בטן עליונה להרחיב את הבירור האבחנתי ולבצע בדיקה כדוגמת "על קול בטן עליונה" או סי טי בטן שהייתה מאפשרת אבחנה מוקדמת יותר של התהליך הגידולי ומאפשרת טיפול בשלב מוקדם יותר. ניכר היה שהיה זה אך "נוח" להיצמד לאבחנת עבודה משוערת של ממצא לא ספציפי של דלקת קלה בדרכי עיכול עליונות להסביר את כל התמונה הקלינית למרות שהחולה לא הגיב לטיפול מקובל באבחנה זו. היעדר הנכונות של הצוות המטפל במסגרת קופת החולים לבצע בירור מעמיק יותר למרות תלונות חוזרות ונשנות של גבר צעיר, מנע מהמנוח גילוי מוקדם יותר של מחלתו עם אופציות טיפוליות טובות יותר ולמעשה חרץ את גורלו להתגלות כאשר מחלתו כבר גרורתית לכבד ולעצמות. הסרטן התגלה רק חודשיים לפני מותו.

אשתו וילדיו תובעים את קופת החולים בגין רשלנות ודורשים פיצוי  על הפסדי שכר, אובדן שירותי בעל, אובדן שירותי אב, כאב וסבל, קיצור תוחלת חיים ופיצוי בגין הפסדי תלות ותמיכה בעתיד.

איציק-יפרח-זל . התמונות באדיבות המשפחה

מקופת חולים לאומית נמסר בתגובה: "אנו משתתפים בצער המשפחה ותשובתנו הרפואית-המקצועית תימסר לבית המשפט כמקובל".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר