עיריית אשדוד. צילום: דור גפני
בניין עיריית אשדוד. צילום: דור גפני

משבר הקורונה: עיריית אשדוד תעניק הנחות בארנונה למי שפרנסתם נפגעה

תושבים שהכנסתם נפגעה ב-30% ומעלה בעקבות המשבר יזכו להנחה של 30 עד 70% בארנונה הביתית

פורסם בתאריך: 9.7.20 17:22

     

ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, הציג היום את תכנית הסיוע הכלכלית לתושבי אשדוד בעקבות המשבר הכלכלי שנלווה למגפת הקורונה.

לפי העירייה עלות התכנית מוערכת בכ-25 מיליון שקלים, והיא כוללת הנחה בארנונה הביתית בגובה של 30%- 70%. החל מפרוץ מגפת הקורונה, הסיוע הכלכלי של עיריית אשדוד עד כה נאמד בכ- 50 מיליון שקלים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




לסרי: "תקופת הקורונה מאתגרת את האוכלוסייה בכמה היבטים נפרדים: בריאותיים, כלכליים, חברתיים ועוד. לצד הטיפול הכולל והמקיף בנושא הבריאותי, החלטנו לטפל גם בנושא הכלכלי והשלכותיו על הציבור. התכנית המוצגת מתחשבת בצורה המקסימלית ביותר ומגיעה לרף של עד 70% הנחה בארנונה הביתית. בדיון עם גורמי המקצוע בעיריית אשדוד על כל פרטי התכנית דאגנו שכל משפחה שהכנסותיה נפגעו ב -30% ומעלה בשל יציאה לחל"ת, פיטורין או ירידה בהכנסות, תוכל לקבל סיוע".

תושב שיימצא זכאי לקבלת הנחה בהתאם לקריטריונים המפורטים, יקבל הנחה בחיובי הארנונה הכללית: 1.ירידה בשיעור 30% מההכנסה הקודמת תזכה ב-30% הנחה לתקופה שבה הייתה הרעה משמעותית מהכנסה ולא מעבר ליום 31/12/2020.

2.ירידה בשיעור 31-40% מההכנסה הקודמת תזכה ב – 40% הנחה לתקופה שבה הייתה הרעה משמעותית מהכנסה ולא מעבר ליום 31/12/2020.

3.ירידה בשיעור 41-50% מההכנסה הקודמת תזכה ב – 50% הנחה לתקופה שבה הייתה הרעה משמעותית מהכנסה ולא מעבר ליום 31/12/2020.

4.ירידה בשיעור 51-60% מההכנסה הקודמת תזכה ב – 60% הנחה לתקופה שבה הייתה הרעה משמעותית מהכנסה ולא מעבר ליום 31/12/2020.

5.ירידה בשיעור 60% למעלה מההכנסה הקודמת תזכה ב – 70% הנחה לתקופה שבה הייתה הרעה משמעותית מהכנסה ולא מעבר ליום 31/12/2020.

6. הייתה הרעה משמעותית בהכנסה לתקופה מסוימת ולאחריה חזר המבקש לעבוד ואינו זכאי עוד להנחה – יזכה המבקש להנחה בשיעורים הנקובים לעיל בגין התקופה בה הייתה לו הרעה משמעותית.

 

ד"ר לסרי הוסיף בפנייתו האישית לתושבים: ״אני משוכנע שאלפי משפחות יוכלו להיכנס לקריטריונים וליהנות מהנחות שיקלו עליהם כלכלית עד להתאוששות. אנחנו עושים כל שביכולתנו לחשוב על הצרכים שלכם ולתת להם מענה. אנא עשו כל אחד בביתו מאמץ, ושמרו על כללי הזהב לשמירה על הבריאות: מסכה, ריחוק חברתי והיגיינה. אנחנו אתכם לאורך כל הדרך".

בעיריית אשדוד מוספים: "בשלב הראשון טיפלנו בסיוע לעסקים עם תכנית שעלותה 25 מיליון שקלים שנפגעו כתוצאה מהקורונה: יצרנו סל הטבות והנחות מעבר למה שמומן על ידי המדינה, ואנו עובדים עכשיו להכין את העסקים להתמודדות עם שיווק אונליין למקרה ששוב יהיה סגר כללי. באשר להנחות למשקי הבית, כאן הסיפור יותר מורכב כיוון שהוא איננו חלק מתכנית סיוע ממשלתית, אלא כולו פרי יוזמה ומימון עירוניים".

בעירייה מציינים שאין תלות באישור משרד הפנים, משום שתקנות ההסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה) התשנ"ג 1993 פרק ד', נותנות סמכות לוועדת הנחות, לתת הנחה בשיעור של עד 70 אחוז למחזיק בנכס מגורים שקרה לו אירוע אשר הביא להרעה משמעותית בלתי צפויה במצבו החומרי.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר