נחכה לקאמבק, "חומוס כהן". צילום: מתוך הפייסבוק

"חומוס כהן" באשדוד סוגר את שעריו אבל הבעלים פותח הכל: "הפקירו אותנו לחלוטין"

"על כל התקופה הזו קיבלתי מענק של 2,300 שקל, משהו שהוא לא מתקבל ולא הגיוני בכלל. פשוט יריקה בפנים של העצמאים", טוען דודו כהן מאשדוד לאחר שהחליט לסגור את החומוסיה שלו

פורסם בתאריך: 28.6.20 18:14

     

בשנת 2017 פתח דודו כהן מאשדוד את "חומוס כהן" שברחוב צה"ל ומאז, מעל שלוש שנים שהוא מנהל את המקום בגאווה. בתקופה זו העסק המשיך לפרוח ולהתרחב, וקהל הלקוחות הלך וגדל. אך עם משבר הקורונה האחרון והמצוקה הכלכלית שהוא יצר, העתיד כבר לא נראה ורוד.

היום (ראשון) הודיע כהן שהחליט לסגור את דלתות החומוסיה האהובה. בשיחה עם כתב "כאן דרום" הוא מסביר מה הוביל אותו לקבל את ההחלטה הדרמטית.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"ההחלטה התקבלה אחרי תקופה של 3 חודשים בהם אנחנו מחזיקים את הראש מעל המים, מה שנקרא נאחזים בשיניים". מספר כהן על הקושי הכלכלי הגובר בתקופת המשבר. "במשך תקופת הקורונה היינו פתוחים בטייק-אווי כדי להציל את מה שאפשק, ואיך שהשתחרר השוק חשבנו וקיווינו שיחזרו הכל, אבל זה לא מה שקרה. העבודה רק יורדת ויורדת, מגיעים פחות אנשים וזה מובן, אנשים חוששים מהדבקות".

דודו כהן, עם אשתו קורין והבת נויה. צילום: באדיבות המשפחה


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"כשראינו שתכף מתחיל גל שני וכל מה שקורה מסביב, החלטנו לשחרר ולא להסתבך יותר, עם כמה שזה קשה לנו". הוא מוסיף "המקום הזה כמו הבית שלנו, אירחנו פה הרבה משפחות והרבה אנשים צעירים ולצערנו זה לא הצליח להחזיק".

עם זאת, עבור כהן סגירת המסעדה אינה ויתור מוחלט, הוא מסביר כי הוא עושה זאת כדי לחסוך עלויות ובתקווה כי בהמשך יוכל לבצע 'קאמבק' ולחזור לעולם המסעדנות האהוב עליו. "אני מקווה שנחזור. אנחנו הולכים לעשות במתכונת מצומצמת משלוחים – כנראה מהבית או מקום קטן שנוכל להרשות לעצמנו בתקופה הזו. נקווה שנצליח להתרומם ושישמרו אותנו בזיכרון. אנחנו נשמור על קשר ולא נעלם בכזו קלות".

חומוס כהן בימים עמוסים וטובים יותר. צילום: מתוך הפייסבוק

היה קיים קושי לפני או שהוא נולד בזמן משבר הקורונה?

"לפני המשבר היינו במגמת צמיחה מאוד יפה". שולל כהן את ההנחה "בנינו על זה שהקיץ הזה ממש נתקדם, וקיבלנו המון פידבקים טובים. אבל הקורונה מוטטה לנו את כל הקלפים".

אתה מתכוון להצהיר על פשיטת רגל?

"אני לא בטוח שנצהיר על פשיטת רגל כי זה לא האופי שלנו. אנחנו לא נפתור את החובות בללכת ולהיות ראש קטן, הכי קל זה לפשוט רגל, נקווה שלא נגיע לזה. בשביל זה צריך הבנה של כל מיני גורמים. צריך עכשיו לעצור, לעשות חישוב קטן ולהבין לאן פנינו מועדות. אני אוהב את תחום המסעדנות ונמצא בו 15 שנה".

דודו כהן והחומוס. צילום: מתוך הפייסבוק

ודאי יש לך ביקורת על התנהלות הממשלה כלפי העצמאים.

"אני חושב שהפקירו אותנו לחלוטין. על כל התקופה הזו קיבלתי מענק של 2,300 שקל, משהו שהוא לא מתקבל ולא הגיוני בכלל. פשוט יריקה בפנים של העצמאיים. כל מי שתומכים במשק זה העסקים הקטנים והמדינה הפקירה אותנו. ההתנהגות של הממשלה לא תשכח על ידי העצמיים או המסעדנים. בכל מקום מתוקן, אם סוגרים עסק בצו אז לפחות דואגים לו לפת לחם, להתפרנס. אנחנו אזרחים שומרי חוק וכל הזמן התפרנסנו בכבוד- שילמנו מיסים, הכל לפני הנהלים ולא קיבלנו כלום מהמדינה. כנראה שזה לא מספיק כדי לשרוד במדינה הזו".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר