מחאת הנכים צילום: דודו בכר

סוף לחסימות הכבישים בעיר: הושג מתווה להסכם עם הנכים,הקצבאות יועלו לכ-4,000 ש״ח

סוף טוב:לאחר מאבק של חודשים שכלל חסימות של כבישים מרכזיים ברחבי הארץ ובעיר אשדוד, חתמו ארגוני הנכים ונציגי הממשלה על הסכם להעלאת קצבאות הנכות

פורסם בתאריך: 29.9.17 10:21

     

ארגוני הנכים ונציגי הממשלה חתמו הלילה (שישי) על הסכם להעלאת קצבאות הנכות. על פי ההסכם, קצבתם של הנכים הקשים ביותר, הזקוקים להשגחה צמודה, תעמוד על 4,500 שקלים בחודש, בעוד קצבתם של נכים בעלי 100% אי-כושר השתכרות תוגדל לכ-4,000 שקלים, כתלות בנכותם הרפואית. הקצבאות יעלו בארבע פעימות, הראשונה בינואר 2018 והאחרונה בינואר 2021. סך העלות של התוספת לתקציב היא 4.2 מיליארד שקלים.

יום הדיונים המרתונים, שארך 12 שעות, החל אתמול ב-14:00 בבית ההסתדרות. פריצת הדרך הושגה בתיווכם של יו״ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, יו״ר הקואליציה דוד ביטן ופרופ' אבי שמחון. להסכמות שהושגו שותף גם ח"כ אילן גילאון. על פי הודעת ההסתדרות, כ-244 אלף נכים בישראל יושפעו מהעלאת הקצבאות.

צילום: דוברות ההסתדרות

ח"כ אילן גילאון אמר כי ההסכם הוא "הישג משמעותי, גם אם לא כל תאוותנו בידינו".

אתמול חסמו ארגוני הנכים כבישים ברחבי הארץ, בהמשך למחאתם הציבורית בשבועות האחרונים. בין היתר נחסמו רחוב אבן גבירול בתל אביב לכיוון דרום וכן כביש 4 במחלף צ'ק פוסט לכיוון צפון. שלשום המפגינים נסעו בכוונה באיטיות בכביש 4 על מנת לשבש את התנועה, חסמו את צומת רעננה, את מחלף הסירה ליד הכניסה להרצליה ואת דרך בן גוריון בדימונה.

ההפגנות בכניסה לעיר צילום: מטה הנכים

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר