הדמיה: מתחם לב רובע ט"ו
הדמיית התכנית במתכונתה המקורית: מתחם לב רובע ט"ו (עיריית אשדוד, רמ"י)

כצנלסון עולה להתקפה – מאשים את רמ"י בעיכוב הדיור לזוגות צעירים באשדוד "שווקו 0 יחידות"

ברשות מקרקעי ישראל דורשים להגדיל את מספר יחידות הדיור במתחם לב הרובע בט"ו עד ל-550. כצנלסון: זה יתקע את התכנית לעוד שנים

פורסם בתאריך: 25.6.20 13:40

     

מתקפה חסרת תקדים של עיריית אשדוד על רשות מקרקעי ישראל: סגן ראש העיר שמעון כצנלסון מאשים שברמ"י מעכבים בכוונה את ישום הסכם הגג ושיווק דירות לזכאי "מחיר למשתכן" כדי להגדיל את העלויות ולגרוף רווחים.

שמעון כצנלסון בטקס הנחת אבן פינה לאגם במרינה אשדוד. צילום: פבל

שמעון כצנלסון בטקס הנחת אבן פינה לאגם במרינה אשדוד. צילום: פבל

במכתב ששיגר לשר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן כותב כצנלסון: "נדמה לי שמישהו ברמ"י התבלבל. האם תפקידם לסרסר בקרקעות  ולמנוע דיור בר השגה מזוגות צעירים? כי זה בדיוק מה שהם עושים".

כצנלסון מציין שמאז שנחתם הסכם הגג באשדוד בקיץ 2017 ועד היום, שלוש שנים מאז, "שווקו 0 יחידות דיור".

זה קורה כשברקע רמ"י הגישה השבוע לוועדה המחוזית לתכנון ובניה בדרום בקשה לשינוי במתחם לב רובע ט"ו – במקום 250 יחידות דיור כפי שהוסכם, ברמ"י רוצים כמות כפולה – 500 עד 550 יחידות.

מתוך הפניה של רמ"י לוועדה המחוזית: מאשימים שבלחץ תושבי הרובע העירייה והוועדה נכנעו והפחיתו את מספר היחידות

ברמ"י, טוען סגן ראש עיריית אשדוד, רוצים עוד יחידות – כדי להכניס לקופה עוד כסף ובשורה התחתונה הפרויקט ממשיך להתעכב. "אני מודיע באופן חד משמעי שברובע ט"ו בפרויקט הצעירים לא תהיה  יחידת דיור אחת מעבר ל-250".

מתחם ויצמן. הדמיה: פרחי צפריר אדריכלים

"יש הרבה פרויקטים באשדוד בהם ניתן לשווק דיור בר השגה באופן מידי, אבל ברמ"י חושבים על כמה כסף יכניסו הקרקעות האלה. רשות מקרקעי ישראל עושה הכל כדי לפוצץ את הסכמי הגג".

מתוך מכתבו של כצנלסון לשר ליצמן

לדבריו, מחיר הקרקע באשדוד כבר הגיע לחצי מיליון שקל לכל דירה, "זה פשוט לא יאמן וחסר כל בסיס רציונאלי".

כצנלסון: "הם מושכים את הזמן בכוונה כדי שמחיר הקרקע יעלה ושמספר יחידות הדיור יגדל על מנת שהם יקבלו יותר כסף".

בשנים האחרונות שווקו דירות חדשות בערים אחרות בארץ. למה באשדוד לא?

"אנחנו יכולים כבר השנה להוציא 2,000 יחידות דיור. המגרש של ויצמן הבטיחו שיוצאים לשיווק ועכשיו עוד פעם לא משווקים אותו. למי מחכים? 250 דירות בט"ו שאפשר לשווק מחר לזוגות צעירים, הם תקעו אותו לכמה שנים טובות. כי יהיו התנגדויות של תושבים ושל הוועדה המקומית לבקשה שלהם להגדיל שוב את כמות היחידות בפרויקט".

"הם עושים הכל כדי שנפוצץ את הסכם הגג וכמו בערים אחרות נצא מזה".

זה עומד על הפרק?

"כנראה שזה עומד על הפרק של רשות מקרקעי ישראל. זה לא יכול ללכת ככה יותר".

אתה מאמין שהסכם הגג באשדוד ייצא לפועל?

"מאמין שכן אם יהיה לנו פרטנר אבל אם יש שותף שרק חושב כמה כסף הוא יכול להרוויח ועושה הכל כדי לא להוציא את התכניות לפועל עוד יותר אז יש בעיה".

 

גם חברת סיעתו במועצת העיר, עו"ד אורית אלמוזלינו רייז, מותחת ביקורת על ההצעה להגדיל מחדש את כמות הדירות במתחם ט"ו.

"כמי שהובילה יחד עם התושבים את מאבק רובע ט"ו לפני כניסתי למועצה, ואף הגישה עתירה נגד הסכם הגג", היא אומרת, "אנחנו הבענו עמדה ברורה שברובע ט"ו לא צריכה להיבנות יחידת דיור אחת שכן כל השטח היה שצ"פ וכן שטח חום למוסדות ציבור. מאות יחידות דיור נוספות ברובע ט"ו היו מובילות למכת מוות לרובע השקט וחוסמות את כל דרכי היציאה ממנו.

"לאחר מאבק לגיטימי ממושך ראש העיר הבין את המצב התכנוני, והתחייב בפני התושבים ובפניי באופן אישי כי לא תיבנה ולו יחידת דיור אחת מעבר ל-250 יחידות הדיור שהוסכמו, ואני מצפה שיעמוד בהתחייבותו זו ללא סייג.

"שמעון כצנלסון וכל סיעת אשדוד ביחד מגובשים בעמדה כי התנהלותה של רמ"י מהווה הפרה בוטה של כל הסכם הגג, ומבחינתנו אם רמ"י לא תמשוך ההתנגדות שלה לתכנית, אנחנו נתנגד לכל הסכם הגג!

אורית אלמוזלינו-רייז. צילום: אורי קריספין

אורית אלמוזלינו-רייז. צילום: אורי קריספין

"חשוב לי לציין כי נכנסתי למועצה עם 2 אג'נדות שהובלתי לפני כניסתי למועצה, הראשונה כיבוד הערך 'חיה ותן לחיות' ושמירה על הסטטוס קוו, והשני ייצוג תושבי רובע ט"ו. שני נושאים אלו הם מבחינתי ייהרג ובל יעבור".

מרמ"י נמסר בתגובה: "רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) פועלת מכוח האינטרס הציבורי ומחובתה להתנגד לתוכנית אשר מפחיתה משמעותית את היצע יחה"ד בעיר אשדוד המשוועת לכך. "זעקות" הגורמים המקומיים כנגד שימוש בהליך תכנוני סביר ורגיל על ידי רמ"י, בעוד שהיא עצמה מגישה התנגדויות דומות מטעמה בתוכניות אחרות של הרשות, הינה בבחינת "זעקת הקוזק הנגזל".

נזכיר כי עיריית אשדוד התחייבה, במסגרת הסכם הגג, לקדם תוכנית של לכל הפחות 750 יח"ד, בתוכנית זו והינה פועלת בניגוד להתחייבותה זו. הליך ההתנגדות יתקיים במוסדות התכנון ורמ"י סמוכה ובטוחה שתתקבל החלטה מקצועית ועניינית בסוגייה.

התנגדות העירייה לא רק שאינה מסייעת לזוגות הצעירים בעיר, להיפך. היא מקטינה את ההיצע, את היקף יחה"ד לבני מקום, ומייצרת דירות גדולות ויקרות שאינן בהישג יד. נדמה כי סגן ראש העיר קשוב יותר לבעלי הנכסים באזור אשר מתנגדים, באופן לא מפתיע, לפיתוח השכונה ופחות לזוגות הצעירים של העיר.

רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לא תתנהל מול עיריית אשדוד בתקשורת. צר לנו על הביטויים החמורים והלא ראויים שנכתבו על ידי סגן ראש העיר ועל טענותיו אשר אינן נכונות עובדתית ומכסות על מחדלי העירייה בנושא זה. חבל שגורמים מקומיים שמים מקלות בגלגלים ומקשים על הגדלת היצע יחה"ד לציבור הרחב ולמחוסרי הדיור במסגרת מסלול מחיר למשתכן".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר