"לא רוצים לגנוב", זעקת הרוכלים בשוק אשדוד ים. צילום: יפה פחימה

שוק ים באשדוד סגור כבר שלושה חודשים בצל הקורונה: הסוחרים הפגינו הבוקר

"השוק זה הפרנסה שלנו, לא רוצים לגנוב" - בעלי הבסטות מתאחדים נגד המשך הסגירה של מקור פרנסתם העיקרי של 500 משפחות

פורסם בתאריך: 24.6.20 13:13

     

עשרות סוחרים התכנסו הבוקר (רביעי) ברחבת שוק הים באשדוד במחאה על סגירתו הממושכת של השוק עוד מפרוץ משבר הקורונה. הרוכלים ובעלי הבסטות דורשים מהעירייה לאפשר להם להתפרנס בכבוד ולפתוח את השוק כמו שאר השווקים בארץ ובעיר.

לפני יותר מחודש, עם מה שנדמה כנסיגת נגיף הקורונה, החלה הממשלה לאשר פעילותם של עוד ועוד עסקים. אך בעיריית אשדוד החליטו לעקב פתיחתו של שוק אשדוד ים מחשש שלא יהיה אפשרי לקיימו תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות. שלושה וחצי חודשים עומד השוק ריק ללא נפש חיה, והסוחרים נותרו ללא תשובות או פתרונות לגבי עתידם. עכשיו, עם התפשטותו החוזרת של הנגיף פתיחתו המחודשת של השוק נדמת רחוקה מתמיד.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




בהפגנה התכנסו עשרות רבים כשהם חוסמים חלק מהכביש הצמוד לרחבת השוק וזועקים להשיב להם את פרנסתם. "אנחנו מבקשים שיפתחו את השוק, אפילו בצורה חלקית" סיפר לכתב כאן דרום סוחר ממובילי המחאה. "הכי קל זה לסגור אבל הם לא לקוחים בחשבון שגבו לנו את העבודה, אין לנו פרנסה. יש פה אנשים שמשפחות שלהם על סף רב, ללא פת לחם, אלו אנשים שלא יודעים לעשות משהו אחר בחיים, רק לקנות ולמכור".

ההפגנה בשוק. צילום: יפה פחימה

"ביקשנו מהעירייה שיגדרו את השוק, כמו שמגדרים ביום העצמאות, ולהפעיל אותו בחלוקה של שתי אזורים, חצי לשוק ירקות וחצי לשוק של ביגוד ואופנה עם שומרים בכל כניסה הוא מסביר את הצעתם "אבל הם לא עושים את זה. העיקר זה לסגור, לא מנסים אפילו למצוא לנו פתרון. השוק ב-ב' פתוח, השוק ב-ו' פתוח, וגם כל השווקים בארץ פתוחים, רק השוק אצלנו סגור. שוק שמכלכל 500 משפחות שעכשיו ללא פרנסה".

נוסף על כך, למרות שבשיאו של משבר הקורונה הודיעה העירייה כי לא תחייב את הרוכלים באגרת השוק הקבועה על התקופה בה הוא סגור, הרוכלים טוענים כי הצ'קים כבר נפדו, והם עדין לא קיבלו החזרים על סכומים אלה. "בינתיים ירדו הצ'קים עבור כל מי שנתן" סיפר אחד הרוכלים "העירייה הבטיחו שיחזירו לנו את הכל. בינתיים לא חזר אפילו שקל. שילמנו חצי שנה מראש קדימה, ועדין לא החזירו לנו את הכסף, רק הבטיחו שיחזירו."

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר