אמנון צבי. צילום: דובר צה"ל

קבלו בהצדעה את המילואימניק הוותיק מאשדוד

מה אתם תעשו אחרי החגים? רס”ב אמנון צבי (62) מאשדוד, המילואימניק המבוגר ביותר בעיר, ילבש מדים לסבב נוסף של מילואים שיארך כחודש. “אני בצבא משנת 1973 ואהיה שם כל עוד כוחי במותניי”, הוא מצהיר

פורסם בתאריך: 29.9.17 09:41

     

את אמנון צבי אתם אולי מכירים כנהג ותיק בחברת אגד. כבר 38 שנים שהוא מסיע את תושבי העיר אשדוד בדרכם לירושלים, לתל אביב ולחיפה.

“מדי פעם אני נקרא לשירותי המילואים ומתייצב בשמחה”, צבי אומר כמעט בטבעיות, כאילו לא חלפו כ—20 שנה מאז חצה את גיל הפטור מהתייצבות למילואים. אך עבורו מדובר בזכות של ממש. צבי, המילואימניק המבוגר ביותר בעיר, משרת במילואים בחיל החימוש כנהג משא כבד ובזמן מבצעים הוא מעביר תחמושת ללוחמים.

בשגרה צבי עושה עבודות ימ”ח (יחידת מחסני חירום): מכין את הכלים, מטפל בהם ומכשיר אותם לאימונים ולתעסוקה מבצעית של יחידות החי”ר. צבי משמש גם עוזר אישי של הנגד שלו, איש הקבע האשדודי שי דוקרקר. צבי מדבר עליו בהערצה גלויה, “בזכותו אני עושה מילואים, הוא נותן לי את החשק לבוא כל פעם מחדש. ברגע שהנגד שלי ישתחרר מקבע, אני אסיים את המילואים ואומר, ‘די, נתתי את מה שאפשר לתת’. עד אז אני מתנדב בכל שנה מחדש”.

צבי

רס”ב במילואים צבי התגייס בדצמבר 1973 ושירת בגדוד הנח”ל 904, גדוד שלא קיים היום. “התגייסתי חודשיים אחרי מלחמת יום הכיפורים. אני זוכר שעוד הרחנו את הריח של העשן מהמלחמה. ומאז אני תומך לחימה בכל המבצעים שהיו בעזה”. בדצמבר 1976 השתחרר, בשנת 1977 התגייס למילואים ומאז הוא משרת בצאלים. הוא התחיל מילואים בגדודים, עשה איתם תעסוקה מבצעית עד שהגדוד התפרק. לאחר מכן המשיך למילואים בצאלים בחטיבה 14, באוגדה 252.


צבי נשוי לאילנה (54), אב לארבעה וסבא גאה לשלושה נכדים. אחד מבניו היה רס”פ בצבא, והשני עובד רס”ר; שתי בנותיו עשו שירות לאומי. בממוצע צבי עושה כחודש מילואים בשנה.

צבי, אילו תגובות אתה מקבל מהסביבה הקרובה כשאתה נקרא למילואים?

“האמת, בעבודה קצת כועסים. אני עובד באגד, וכשאני הולך למילואים זה יוצר מחסור בכוח אדם. אבל הם מבינים שזו הדרך שלי. אבל אני מאמין ואומר את זה גם לילדים שלי: 'אם אתה טוב בעבודה, אתה תהיה טוב גם בחברה. וככה הפוך'. וכמו שקיבלתי שלוש תעודות הערכה מהמח”ט בצבא, אני מקבל גם תעודות הערכה בעבודה. אני מאמין לאורך כל הדרך שצריך להיות הכי טוב שאתה יכול. גם בעבודה וגם עבור החברה, זה משרת זה את זה”.

מה דעתך על אלו שמתחמקים משירותי מילואים?

“כל אחד והמצב האישי שלו. יש כאלה שמגיעים למילואים רק כדי לברוח מהעבודה או מהאישה. אפילו שהמילואים קשים, יש סיפוק. אני אומר לאישה ולילדים: 'מה שאפשר לתת — נותנים ותורמים'. זה החינוך שאני משריש לילדים שלי. יש לי גם חברים טובים שרוצים לעשות מילואים ולא נותנים להם כיוון שאם עבר זמן רב מהמילואים הקודמים, לא יכולים לקרוא להם. הצבא לא לוקח סיכונים כי אולי בזמן הזה יש בעיות רפואיות וכולי. זו הסיבה שאני עושה מילואים באופן סדיר כל שנה”.

עד מתי לדעתך תמשיך להתנדב למילואים?

“כל עוד כוחי במותניי אני אמשיך. וכמו שאמרתי, ברגע שהנגד שלי ישתחרר, שי דוקרקר, אני גם אגיד מספיק”.


לסיכום, ממרום שנותיך בצבא מה אתה מאחל למדינת ישראל לרגל השנה החדשה?

“שנת בריאות והצלחה. ביום העצמאות המדינה תחגוג 70. שתהא שנת שמחה ושלום. בעצם, שלום אני לא מאמין שיהיה, לא בדורנו לפחות. אולי בדור הבא”.
צבי חותם בבקשה כללית: “אני ממליץ לעשות מילואים כדי לתת מעצמך. אם אנחנו לא נשמור על המדינה הזאת, מי ישמור עליה? זו המדינה שלנו. מי שמנסה להתחמק, זה על חשבון אלו שעושים”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר