אלי נכט ביריד "נובי גוד" צילום: באדיבות אלי נכט

'פוגרום': מילה אחת של חבר המועצה אלי נכט עוררה את זעם החרדים באשדוד

החרדים הגישו תלונה במשטרה. חבר המועצה טוען כי התכוון בדבריו שעל התושבים להתעורר ולמחות ולא להסית כלל לאלימות

פורסם בתאריך: 17.6.20 18:57

     

ביום שני האחרון התכנסו תושבי רובע ח' באשדוד כשלצידם מספר חברי מועצה, מהקואליציה וגם האופוזיציה, למחאה חילונית כנגד בניית כולל של חסידות ויז'ניץ ברחוב הנרקיס שבשכונה.

סרטון שהועלה לרשתות החברתיות מתוך מפגן המחאה באותו ערב מראה את חבר המועצה אלי נכט פונה אל המוחאים בשפה הרוסית כשהוא בא לחזק ולתמוך בהם. הסרטון הקצר, עורר את כעסם של חברי הציבור החרדי בעיר, כשהם טוענים כי נכט לא פחות מ"מסית נגד חסידי וז'יניץ ואף קורא לחולל פוגרום".

סוגיית בניית הכולל ברובע ח' מעוררת מתח רב בשבועות האחרונים בין האוכלוסייה החרדית בעיר לבין זו החילונית, המשפיע גם על היחסים בין נציגי מועצת העיר. יש לציין גם כי נכט הוא חבר בקואליציה של מועצת העיר, ומיועד להיות גם סגן ראש העיר, על פי הסכם רוטציה, לאחר סיום תפקידה של סגנית ראש העיר הנוכחית, שרון מרק.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




חבר המועצה הגיב הבוקר להאשמות על גבי דף הפייסבוק שלו: "עוד פייק ניוז שהתפרסם בכלי הרשתות השונות, והפעם כאילו אני קורא לחולל פוגרום לחסידי הציבור החרדי. מדובר בהזייה שגובלת בהוצאת דיבה. דיברתי אל תושבי הרובע שממש מולם מתכוונים לבנות ישיבה ומקווה, ואמרתי שהם צריכים לייצר אווירת מחאה".

כעת נודע שבעקבות הדברים, היום הוגשה נגדו תלונה במשטרת אשדוד, ונפתחה חקירה. נכט בתגובה לפרסום העלאה פוסט נוסף: "מישהו מנסה להלך עליי איימים. מודיע בראש חוצות, לא יילך לו!" כתב נכט בקצרה.

"כמובן שאף אחד לא דיבר על פוגרום כפוגרום בשום צורה ואופן, התכוונתי למטפורה". הסביר נכט ל'כאן דרום' את כוונתו כאשר עשה שימוש במושג מוכר בשפה הרוסית. "הכנסת כולל לאזור שהוא אזור חילוני מובהק מול דיור ציבורי של דוברי רוסית יהיה בעצם כשמשמעותו של ביצוע פוגרום באותה שכונה".

צפו בנאומו של חבר המועצה נכט (החל מדקה 01:03)

שידור חי מכנס דיירי רחוב הנרקיס נגד מסירת קרקעות למוסדות ויזניץ

Publiée par Vak Yair sur Lundi 15 juin 2020

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר