עבודה בהייטק..תמונת אילוסטרציה

הסוף לאפליה בקבלה לעבודה? בוט חכם שפותח על ידי שני יזמים אשדודים מאפשר להתראיין למשרה באופן אנונימי

כך יראה העתיד של שוק העבודה: המיזם החדשני מקצר את ההמתנה לריאיון, מגן על האינטרסים של המרואיין, וחוסך התעסקות רבה עבור המגייסים

פורסם בתאריך: 10.6.20 16:06

     

צעד אחד קדימה במיגור האפליה בקבלה למשרות: מיזם חדשני בתוצרת אשדודית העונה לשם "אג'ובי" מקשר בין מחפשי עבודה למגייסים בראיון עבודה אנונימי בפייסבוק.

המיזם, שהחל לפעול בחודשיים האחרונים, הוא תוצר עבודתם המשותפת של אלירן ציר, בוגר תואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת אריאל, ולאוניד פבזנר, מפתח בעל תואר ראשון במדעי המחשב במכללת HIT בחולון. השניים, ילדי אשדוד, חברו יחדיו למען יצירת המיזם המהפכני המסייע לצעירים, סטודנטים ובעצם כל מי שמעוניין למצוא עבודה, בצורה אנונימית והוגנת.

"יצרנו פה איזושהי מהפכה," אמר ציר לכתב 'כאן דרום'. "אנשים משתמשים ואוהבים את זה והיה לנו מאות ראיונות עבודה ואנחנו רק ממשיכים לגדול". המיזם שצומח במהירות זוכה גם לשיתופי פעולה רבים, כולל האקסלרטור בשיתוף מרכז כיוונים ו-The Hive עם מעו״ף ומכללת סמי שמעון. כמו כן, לאחרונה זכה המיזם להיות חלק ממסלול 'Google for startups', המסייע לסטרטאפים מובילים בתחילת דרכם.

מקים ומנכ"ל "אג'ובי" אלירן ציר

הרעיון מאחורי המיזם הוא די פשוט. באמצעות צ׳אט בוט בפייסבוק, מחפשי העבודה מקושרים ישירות למגייסי משרות לריאיון עבודה אנונימי. התקשורת בין הצדדים מותאמת לצרכים. מצד המתמודד לעבודה המחפש תהליך הוגן, נגיש, שישמור על פרטיותו, ומצד המראיין או המגייס שמעוניין לראיין רק מועמדים נבחרים לפי דרישות המשרה. בכך, נחסך זמן רב מתהליך הגיוס כמו גם הרבה תסכול מיותר מצד מחפשי העבודה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"בזמן שלמדתי לתואר שני באריאל," מספר ציר, המשמש גם כמנכ"ל מיזם, כיצד הכל התחיל. "חיפשתי עבודה כמו רוב הסטודנטים, ולקח לי חצי שנה עד שהגעתי אותו עברתי בהצלחה בזמן קצר, למרות שזה היה בחברה גדולה. אני והשותף שלנו התחלנו לדבר ושאלנו את עצמולמה צריך לחכות כל כך הרבה זמן בשביל לעבור ריאיון עבודה קצר?" 

לאוניד פבזנר, מייסד ומנהל טכנולוגיות ראשי באג'ובי

 "מפה עשינו מחקר קטן, דיברתי עם מגייסים, חברות השמה, "האד האנטרים" וכו'. הסוגייה שעלתה היא שהמגייסים מקבלים המון קורות חיים, הרבה מהם לא רלוונטייםוקשה להם להגיע לעיקר. בנוסף ישנו את נושא האפליה, לצערנו אנשים נשפטים על סמך דברים כמו מין, גיל, צבע וכן הלאה. הבעיה האחרונה היא הנושא של התזמון, ברגע שמפרסמים מודעת דורשים זה אומר שהצד השני צריך לראות אותה, אם הוא לא נחשף אליה עולם ההזדמנויות שלו מוגבל".

לוגו המיזם. אג'ובי

"בעצם מה שעשינו זה ליצור צ'ט בוט בפייסבוק שיוצר ראיונות עבודה אנונימיים" הוא ממשיך להסביר "אנחנו שולחים את המשרה למועמד, בהינתן והמועמד מסכים, המשרה נשלחת למגייס, ולאחר שגם המגייס נותן את הסכמתו נפתח בניהם צ'א אנונימי בפייסבוקהמגייס יכול לשאול מה שהוא רוצה, ומצד שני המעומד אינו חשוף. ככה הגשת המועמדות ומציאת העבודה נעשים בתהליך קצר, כששופטים אותך רק על היכולות המקצועיות שלך. 

רוצים למצוא את העבודה הבאה שלך באמצעות 'אג'ובי"?  

פשוט שלחו הודעה ב- https://ajoby.com/start, מלאו את הפרופיל האיכותי, קבלו הצעה לראיון עבודה ותוך זמן קצר כבר תתחילו בראיון עבודה עם המגייס, הכל בלחיצת כפתור.  

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר