בחירות 2020 ביה"ס אשכול רובע ט' אשדוד. צילום: פבל
בחירות 2020 ביה"ס אשכול רובע ט' אשדוד, למצולמים אין קשר לידיעה. צילום: פבל

ברובע ט' חוששים שהבניה החדשה ליד המתנ"ס והמרכז המסחרי תפגע באיכות החיים

ועד הרובע יזם עצומה נגד פרויקט עירוני להשכרת דירות בשטח המתוכנן עבור בריכת שחייה ונגד הקצאת קרקע למבני ציבור גדולים שעלולים לפגוע לטענת התושבים באיכות חייהם, לגרום למפגע בטיחותי וליצור עומסי תנועה ומצוקת חניה

פורסם בתאריך: 8.6.20 19:12

     

תושבי רובע ט' יוצאים נגד בניית פרויקט להשכרה בצמוד למתנ"ס ונגד הקמת שני מבני ציבור ליד המרכז המסחרי. בימים אלה הם מחתימים על עצומה בעניין.

לדברי יו"ר ועד הרובע, מרק אבו, הם מברכים על ההחלטה על הקמת בריכת שחייה ציבורית ליד המתנ"ס אך מתנגדים לבניית 100 יחידות דיור להשכרה באותו תא שטח, וחוששים שהמיזם יצמצם את הבריכה המתוכננת ושהובטחה מזמן.

בישיבת מועצת העיר בשבוע שעבר התקבל אישור ראשוני "לתכנון בריכה – נמצא תקציב בסך של 11 מיליון שקל בשלב זה , היתרה תושלם על ידי עיריית אשדוד", מציין אבו. "הבריכה שתבנה תהיה בגודל של 33 מטר * 25 מטר בתוספת חדר כושר. יחד עם זאת העירייה מתכוונת להקים 100 יחידות דיור להשכרה. העירייה העבירה את כל התכנון לחברת לפיתוח אשדוד בע"מ – ח פ" א. מועצת העיר נמסר כי כל השטח הנמצא בסמוך למתנ"ס מסתכם כולל של כ-9 דונם, הבריכה מתוכננת להיבנות על שטח של כ-3.5 דונם".

"אנו מברכים על החלטה זו , ומודים לשמעון כצנלסון, סגן ראש העיר על קידום הנושא, יחד עם זאת כל נושא התכנון העתידי של 100 יחידות הדיור להשכרה נתגלה על ידנו לא דובר עימנו על כך מעולם, כאמור, נודע לנו כי בכוונת העירייה לבחון הקמת 100 יחידות דיור להשכרה על השטח הנותר".

בדברי ההסבר לעצומה נכתב: "לפני למעלה מעשר שנים הייתה הבטחה מעיריית אשדוד כי תיבנה בריכת שחייה וחדר כושר בסמוך למתנ"ס רובע ט'! בעבר, הוקצו למען מטרה זו כעשרה מיליון ש"ח ובוצע תכנן ראשוני, אך במהלך השנים תקציב זה נלקח ובעקבות כך בטלו את התוכניות.

"בפגישת עבודה שקיימנו במהלך חודש מאי 2020 עם מר שמעון כצנלסון – סגן ראש העיר אשדוד, נמצא כי אכן מה שנתגלה באופן מקרי על בניית 100 יחידות דיור – אמיתי ביותר. בכוונת העירייה למסור חלק מהשטח למשרד הבינוי והשיכון לצורך בניית 100 יחידות דיור להשכרה וזאת במסגרת הסכם הגג ובתמורה משרד הבינוי והשיכון ידאג לתקצוב חלק מבניית הבריכה ומכון הכושר.

"אנו כתושבי הרובע מתנגדים לכך: הוספת 100 יחידות דיור באזור זה תגרום לצפיפות רבה מאוד באזור. רובע ט' נבנה עם איכות חיים כאשר ברובע ישנם 381 בתים פרטיים ייחודיים. הוספת 100 יחידות דיור תגרום לתוספת של מכוניות נוספות לפחות בכ-100 כלי רכב – כאמור לרובע רחובות הולנדים קטנים עם כביש מרכזי אחד דו כיווני.

"בניית 100 יחידות דיור תפגע באפשרויות התכנוניות של בריכת השחייה וחדר הכושר – כמו כן, תפגע בהתפתחות של מתנ"ס רובע ט – שוב פגיעה ברווחת תושבי הרובע. כיום העיר אשדוד משוועת לבריכת שחייה – באשדוד פועלות שתי בריכות בלבד: בריכה בבית לברון, בריכה במקיף ה – חרצית. ניתן לאמר, בוודאות כי מזה ארבעים שנה לא נבנתה כל בריכת שחייה בעיר אשדוד".

אך זה לא הדבר היחיד כאמור. הנהגת הרובע מתנגדת להקמת שני מבנים ציבוריים ליד מפגש הרחובות גיא אוני – שדרות רש"י – הרב משאש.

 

לגבי שני מבנים ליד המרכז המסחרי, מוסיף אבו: "בעניין עמותת 'שמע קולנו' – לאחר כשנה וחצי נתקבל ב-2.6.20 תשובת אילן בן עדי – מנכ"ל העירייה המציין כי כל נושא הטיפול בבקשה חוזר לוועדת ההקצאות של העירייה בשנית, קיימת כוונה להקטין את השטח הכולל של המבנה בעתיד – משטח כולל של כ-3,000 מ"ר ל – 2000 מ"ר.

"במהלך השנה וחצי האחרונות", נכתב ברקע לעצומה, "תושבי הרובע התנגדו לבניית מבנה ציבורי לעמותת 'שמע קולינו'. מבנה בגובה של ארבע קומות בשטח כולל של כ- 2600 מ"ר. למרות הפעילות הרבה של הוועד והבטחות של פרנסי העיר, נודע לנו בשבוע האחרון כי למרות התנגדות הוועד לפני כשנה וחצי בפני וועדת ההקצאות של העירייה, התנגדותנו לא נתקבלה.

"במקביל להתנגדותנו לבניית המבנה, גילינו כי עיריית אשדוד החליטה על הקמת מבנה נוסף תוך התעלמות מפניותינו הרבות בנושא במהלך השנים האחרונות.

"שני המבנים", טוענים המתנגדים, "יגרמו למפגע תחבורתי בעקומת הכביש (עומסי תחבורה, חוסר במקומות חנייה לתושבים) בשדרות רש"י – הרב משאש!

בניית כל המבנים המפורטים תפגע משמעותית ברווחת התושבים בכל הרובע ובמיוחד בתושבים המתגוררים בסמוך למבנים אלו – מעבר לכך חלה ירידת ערך משמעותית במחירי הדירות של התושבים הסובבים את מבנים אלו".

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "בדיוק בשביל יש ועדות ודיונים שבהם ניתן להשמיע התנגדויות והשגות".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר